Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Néhány gépészmérnök úgy véli,...

Néhány gépészmérnök úgy véli, hogy ha a Titanicot a mai modernizált acélötvözetből építették volna, akkor nem süllyedt volna el?

Figyelt kérdés

De közéjük lépett egy másik ember, aki erre azt mondta: "Szerintem a Titanic akkor nem süllyedt volna el, ha nem megy neki a jéghegynek!"


Mi lehetett ennek az embernek a szakmája? Mit gondolsz?



2022. júl. 4. 18:33
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen mindegy, mi a szakmája. Pusztán logikusan gondolkodott és volt némi ismerete fizikából. Például a a hatás ellenhatás elvéről relatíve nagy sebességű ütközés esetén.
2022. júl. 4. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

A Titanic sorsát már igen részletesen elemezték.

Akár 8 dolog is alakulhatott volna másképp, és akkor vagy nem süllyed el, vagy nem haltak volna meg az utasok.

De sajnos az emberiségnek ez kell, hogy tanuljon.

Nem tudom, hallottad-e, de pl. utána, amikor minden hajót köteleztek arra, hogy legyen elegendő mentőcsónak, akkor az egyik emiatt (is) borult fel, a part mellett, és sok utasa meghalt.

Mert az emberek sokszor nem értelmesek, sem előrelátóak.

2022. júl. 4. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
81%

Három különböző elméletet hallotam mostanság a titanic elsüllyedéséről. Egyikben a vaslemezeket összerögzitő szegecsek gyenge minősége miatt szakad be a hajo oldala. Kétféle, gépi és kézi szegecselési eljárás volt akkoriban használatban. És sporolásból, a gépi helyett sok helyen kézzel szegecselték a lemezeket és ez miatt nem birta ki a hajofal az ütközést.

Másik ismert elmélet szerint, napokon át szénraktári tűz volt a Titanikon. Ami azt jelentette, hogy a többszáz tonna szén egy része, öngyuladás miatt, lassan parázslott, izzót. És ez a 700-1000 fokos szén gyengitette meg a hajó oldalát, és a kereszt falakat. Ezért nem birta ki a jég oriási nyomását. A harmadik szerint az épitető cég csődhelyzetben volt, és az eredeti terveket többsször átdolgozva jelentősen gyengébbre építették a hajót. Az eredeti tervek szerint, sokkal kisebb sérülés keletkezett volna rajta, és nem süllyed el. Szóval talán nem is kellett volna modern ötvözet, elég lett volna az eredeti tervek szerint megépíteni, kivitelezni, vagy időben eloltani a tűzet.

2022. júl. 5. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

"vagy időben eloltani"

Ez a fajta tűz nem oltható el.

2022. júl. 5. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
75%

"Mi lehetett ennek az embernek a szakmája?"

Őstermelő.

2022. júl. 5. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván ha nem ütközik a jéghegynek nem süllyed el. Azért ehhez nem kell hú de nagy ész, hogy valaki ezt felismerje. Az ütközés volt a süllyedés közvetlen kiváltó oka. Ha nincs az ütközés nincs mitől elsüllyedjen. Nagyjából ennyi.


Az, hogy az ütközés után miért süllyedt el ennyire gyorsan, és mi okozta azt a vártnál lényegesen nagyobb sérülést a hajótesten azon lehet agyalni. És az elmúlt több mint 100 évben rengetegen ezen gondolkodnak, és ebben sokat segített és nehezített is magának a rocsnak a megtalálása, és bizonyos alkatrészek felszínre hozása, hogy anyagvizsgálatok végezhetőek legyenek.

Ami tény, hogy akkoriban kevésbé ismerték az acél viselkedését hideg környezetben. Szintén kb. tényként kezelhető, hogy a szegecseléssel voltak problémák, sőt magukkal a szegecsek egy részével is (jó pár szegecset felhoztak és egy részüknél találtak anyaghibát, gyártási hibát). Szintén "tény", hogy kevés volt a mentőcsonak. Szintén tény, hogy koordinálatlan volt a mentés és "csak" az első osztályú utasokkal foglalkoztak. Szintén tény, hogy az ütközés közvetlen okában közrejátszott több személyi mulasztás is. Az is szinte tény, hogy a tervezésnél csak a frontális ütközést vették számításba, egy oldalirányú "sodró" ütközéssel nem számoltak, erre nem végeztek előzetes számításokat. És pont egy ilyen ütközés történt, hogy oldalról kapták el a jéghegyet, és hosszan végigszántotta a hajótestet. Pont ez a baleset volt az ami után már nem csak a frontális hanem az egyéb irányú ütközésekre is méretezni kellett a hajótesteket (azért ne felejtsük el akkor még nem voltak számítógépek, és nem lehetett mindent modellezni, kiszámolni belátható időn belül).


Nagyjából a Titanic balesete egy korszak lezárása és egy új korszak kezdetét jelentette mind a hajózásban mind az iparban. Olvastam olyan vélekedéseket, hogy a Titanic balesete "lógott a levegőben" azaz már várható volt az akkori korban egy hasonló baleset, és csak az nem volt ismert, hogy melyik hajóval fog történni és hány áldozat lesz. Eleve a Titanic akkoriban feszegette az adott kor technológiai, technikai határait.

2022. júl. 6. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!