Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért mondják azt a fizikusok,...

Miért mondják azt a fizikusok, hogy nem lehet fénysebességnél gyorsabb semmi?

Néztem egy régi repülős filmet amibe hangsebességet akarták elérni.

És sok okostojás cáfolta és nevetségesnek találta azt ,hogy hangsebességet el lehessen valaha érni. Most meg akár a 3x -át is eléri egy vadászgép nevetve.

Ebből kiindulva jöt ez a gondolat hogy a fénysebességét is el lehet talán egyszer érni.

Sok fizikus azt állítja Nem! Mert az anyag nem viselné el atomjaira esne..

De mikor meg megkérdeztem hogy egy atom mag körül mien sebességgel kering egy elektron meg jött az a válasz hogy fénysebesség közelibe mert nem mérhető.

Innen pattant ki az a fejemből hogy jó hogy nem mérhető ami fénysebesség felett van. Hisz a fény a legnagyobb mértékegységünk. Ha valami gyorsabb a fénynél azt hogy méred le?

Ez olyan mintha a kocsidba az óra 100km/h ig van skálázva de te 180km/h val mész. Honnan tudod mennyivel haladsz ha nincs viszonyítási alapod??

Nem lehet hogy a molekulák gyorsabban mozognak a fény sebességénél csak eztmár nincs mivel mérnünk és simán elviselné a fény sebességét is? Max külsö szemlélődő nem látná a fénysebességgel haladó járművet. (láthatatlan lenne)

Mi a véleményetek? Nagyon nagy hülyeség amit kitaláltam?

2011. szept. 19. 15:15
1 2

Egyrészt a hangsebesség elérését nem a fizikai ismeretek tették elérhetetlenné, hanem a technikai lehetőségek.

Másrészt az elektron nem feltétlenül kering a mag körül, hanem bizonyos valószínűséggekkel van adott térrészben, de ez már kvantumfizika. Valószínűleg ezért nem lehet mérni sem a sebességüket, nem azért, mert olyan gyorsak.

2011. szept. 19. 15:44
 2/16 Sajtoskifli ***** válasza:
Fontos különbség : nem azt mondja a legtöbb (hozzáértő ember), hogy fénysebességnél gyorsabb anyag ne létzne, hanem hogy a fénysebességet nem lehet átlépni. És ahogy előző írta, itt már tényleg fizikai egyneletek és törvények vannak az állítás mögött.
2011. szept. 19. 15:53
Javaslom legalább az idevonatkozó wikipedia cikk elolvasását és akkor rájössz, hogy értelmetlen a kérdésed.
2011. szept. 19. 15:56

Tudod, volt egy Einstein nevű bácsi, aki csinált egy relativitás elméletnek nevezett dolgot. Ebben ő pontosan kifejtette, és bizonyította, hogy a fénysebességet anyagi test nem lépheti át. Az ő elméletét pedig (bár eleinte nehezen fogadták el) azóta már számtalanszor, különböző módokon bizonyították. Ezért hát elhisszük, ami az elméletből következik, többek között például azt, hogy nem tudunk a fénysebességnél gyorsabban menni.

Pedro

2011. szept. 19. 15:59

Ó.. én elhiszek mindent..

Csak a fizika születik a valóságból nem fordítva..

Hány elmélet dőlt már meg idáig??

2011. szept. 19. 16:15
Én személy szerint örülök, hogy ilyeneken filózol. Tanulj sokat, ismerd meg a fizika eddigi eredményeit, és utána javítsd meg, ahol kell. Ez kb. az egyetemi éveid vége felé lesz esedékes először. Szóval hajrá, tessék tanulni és ki tudja, talán majd felfedezel valamit. :)
2011. szept. 19. 16:43
 7/16 Sajtoskifli ***** válasza:

Nem, úgy tűnik nem érted meg a fizika legfontosabb részét.

A fizika megfigyeli a valóságot. Ebből ő felépít egy modellt, ami annak a valóságnak a mása. Nagyon jó, le tudunk írni bizonyos folyamatokat, változásokat. Sok kísérlet után előfordulhat, hogy valami teljesen mást kapunk, mondjuk mert valamilyen speciális eset áll fennt, például atomméretekben vizsgálódunk (kvantumfizika), vagy óriási sebességeknél történik (relativitáselmélet). Megint összefoglaljuk az eredményeket, és létrehozunk egy új modellt, ami lehetőleg tartalmazza az előző, régebbi modellt, de már ezekre a speciális esetekre is pontos választ ad. Fontos, hogy egy modell sose tudja 100% pontosan visszaadni a valóságot.

Namost lehet, hogy felfedezünk valami teljesen új részecskét/anyagot, aminek nem tömege, hanem más paramétere van, de mégis egy összetetteb test oda-vissza tudna alakulni ebbe az anyagba. Az is lehet, hogy valamilyen speciális sugárzás mellett át lehetne lépni a fénysebességet. Ha ez megtörténik, akkor alkotunk egy új modellt a valóságra.

Einstein relativitáselmélete bármikor megdőlhet, ki tudja. Azért fogadják el sokan, mert már ideje előtt oly sok mindent megjósolt, amit később kísérletek alátámasztottak.

2011. szept. 19. 17:34

Ahogy gyorsulsz, a fénysebeség közelében elkezd nőni a tömeged. Egy picivel a fénysebesség alatt már majdnem végtelen. Ha fénysebességgel mennél, végtelen lenne a tömeged.

Végtelen tömeget hogyan gyorsítasz tovább?

A jelenlegi gyorsítókban az atomok nagyon gyorsan rohannak - csaknem fénysebességgel - de a tömegük kb. 20-30-szor akkora csak, mint nyugalomban. Még lehet őket tovább gyorsítani - de a fénysebeséget így sem fogják elérni.

2011. szept. 19. 19:20

A tömeg csak a földön probléma a világűrbe már nem téma. A másik meg amit nem vesz alapul senki az hogy a gyorsítóba kör pályán haladnak a részecskék nem egyenes pályán. a Nascar autók se tudnak vég nélkül gyorsítani a körpályán mert kisodródnak és betonfalnak csapódnak...

Nem ebből adódhat a tömegnövekedés?

Amúgy ilyen józan logikával próbálom átlátni a problémát nem a számok világával ,mert így nem szorítom keretek közé legalább magam.

2011. szept. 19. 19:40

"A tömeg csak a földön probléma a világűrbe már nem téma."

Hehh? Te valamit rohadtul keversz, gondolom a súlyra gondoltál. A tömeg az más téma.

2011. szept. 19. 19:43