Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi az oka annak hogy belsőégés...

Mi az oka annak hogy belsőégésű motor hengere nem igen szokott nagyobb lenni 300 cm3-nél? Ha nagyobb motor kell inkább kéthengeres,3,4 vagy akár 12, de a hengert nem gyártják nagyobbra.

Figyelt kérdés

Csak a rezgés, jobb kiegyensúlyozás miatt állnak meg 300 cm3 körülinél vagy más miatt is?

S miért 300 cm3 körüli ez az érték?

500 talán van, de 1000 cm-es hengerről nem hallottam.

Inkább több kisebb henger van.


2013. aug. 21. 14:04
1 2 3 4
 11/33 Wadmalac ***** válasza:
Nekem spec egy benzines 3.0 V6-om van, a hengerenkénti 500 ccm benzinmotornál már a gazdaságosság felső határa. Éppen ezért szoktak két literes motor felett már négyről hat hengerre váltani, hiába növeli meg jelentősen a fejlesztési és gyártási költségeket.
2013. aug. 22. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 A kérdező kommentje:

Köszönöm a terjedelmes válaszokat.


Tehát a kérdésem benzinmotorra igaz, dieselre nem.


Tehát jól értem hogy akkor a legideálisabb motor a 12 hengeres ill 24 vagy 36 hengeres?

És benzines esetében a legideálisabb a ~300 cm3 tehát 3600 cm3-es benzines lenne az ideális ha nagyobb kell akkor pedig 7200 cm ill. 10800 cm?

És minden más érték csak kompromisszum miatt van?


Pl. személyautóba messze nem indokolt 3600 cm3 viszont ha kisebb akkor vagy a hengerek száma kevesebb az ideálisnál (ez a megoldás gyakran) vagy a térfogat kevesebb amit nem választanak mert több gonddal jár?

2013. aug. 22. 13:38
 13/33 Wadmalac ***** válasza:

Azt mondanám, figyelembe véve gazdaságossági szempontokat is, hogy benzines személyautónál általánosa 300-500 ccm/henger az ideális.

A dízelmotorok esetén, személyautóban gondolkodva ez inkább 500-600 ccm, e fölött már a motor- és jármű tömeg szab határt, meg az, hogy szükségtelen több lóerő meg a kisebb hengerekkel járó kisebb vibráció és zaj a szempont.

Mindez mutatja, hogy milyen halott ügy a kisköbcentis dízel autó (1,3 JTD, 1,3 DDIS, 1,4 PDTDI és társai). Ezek agyonfújt turbóval és magasabb fordulattal próbálják gyógyítani a tökéletlenségüket, persze mindez visszaköszön az élettartam romlásában.

2013. aug. 22. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 A kérdező kommentje:

nekem egy cuki kis 4 hengeres 1400 cm-es dieselem volt.

nagyon szerettem.

lomha volt de keveset ivott s évekig bírta a motor a menetszélt:)))))

2013. aug. 22. 14:20
 15/33 Wadmalac ***** válasza:

Hengerszámra a négy egy általános koncepció, gyártásilag és működésileg egy kompromisszumos középút, az átlagos személyautó méretekhez bevált, bevett megoldás. Nem feltétlenül mindig ideális, de amikor olyan extrém helyzet áll elő, hogy nem felel meg, el is térnek tőle.

A Hyundai 1,5 TD-je háromhengeres, szintúgy a régebbi Swiftek 1,0 benzinmotorja is. A 320-as BMW volt gyártva 4 és hathengeres kivitelben is, a tulajdonosok esküsznek a hathengeresre, a BMW, gondolom főleg gazdasági okokból visszatért azóta a 4 hengeres 2 literesre. Vannak itt határesetek meg extrém esetek is.

A hetvenes években volt középmotoros kétliteres 12 hengeres Alfa is, nem vált be.

A Fiat 500 meg a kispolszki esetében nem is nagyon volt más megoldás, mint a gatyalerázó 2 henger, de az Oltcit 2 hengeres boxere (lásd korábban Citroen kacsa) már nem megokolt koncepció, legfeljebb, hogy sapka egyszerű és olcsó megoldás.

Általánosan azt lehet mondani, 1000 ccm alatt a három, 2000-2500 ccm esetén a négy, afelett a hat- és nyolchengeres motor a megfelelő megoldás. A 12 henger személyautónál sosem volt igazán szükséges megoldás. A 750-es BMW is régen 12 volt, ma már csak 8 hengeres.

Persze a sportkocsis lóerőharcban nem mindig áll meg itt a történet, de mondjuk egy 16 hengeres 1000 lóerős bugatti nem éppen fér bele számomra a személyautó fogalmába. :)

2013. aug. 22. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 Wadmalac ***** válasza:
Mielőtt még az oltcitosok megtámadnak, hogy az négyhengeres, a Special változatra gondoltam, az nem az ezerszázvalahány köbcentis négyhengerest, hanem a kéthengeres 652 köbcentis CV-motort kapta.
2013. aug. 22. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 Wadmalac ***** válasza:

#14:

1400 ccm dízel? Hadd tippeljek. Vagy Citroen AX, vagy 105-os Peugeot. Ugyanaz a motor. :)

Gyenge, de keveset eszik és úgy jár mint egy doxa. Egyetlen hibája volt, addig volt csak jó, amíg egyszer bele nem nyúltak a motorjába, utána már mindig véres a nyaka.

2013. aug. 22. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 A kérdező kommentje:

Seatt terra:

[link]


Asszem a Wolskvagen Polo 2 motorja van benne.

Mármint a licenc.

A szerelőm véleménye: okél hogy WV licenc de műszakilag Fiat.


Volt benzinesben is. S volt ugyanennek a személyautóra vizsgáztatható kisfurgonnak személyautó kivitele is:

[link]

Hogy ebben volt e Dieseles nem tudom, de a furgon kasznihoz jól jött mert azért volt menetszél ellenállás.

Ennél jobb kombit ezen az áron nem ismertem.

5 személyes kivitelben is hatalmas raktér, hátra egymás mellé két kályha bojler mosógép (összesen kettő) simán befért. S pik pak kivehettem a hátsó ülést.


Persze ennek jobban örültem volna:


[link]

2013. aug. 22. 16:24
 19/33 A kérdező kommentje:
Figyeld az egy ablaktörlőt elől!!!:))
2013. aug. 22. 16:37
 20/33 anonim ***** válasza:

Első vagyok.

Az alapjárat 600-650 között van, a "zöld zóna" 1050-1600 között tehát leginkább itt van járatva, a pirossal jelölt fordulatszám tartomány az 2300 körül kezdődik, nem tudom hol lehet a vége, ahol széthullana :)


( kb ugyanezek az értékek vannak az összes többi kamionnál is ).

2013. aug. 22. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!