Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi az oka annak hogy belsőégés...

Mi az oka annak hogy belsőégésű motor hengere nem igen szokott nagyobb lenni 300 cm3-nél? Ha nagyobb motor kell inkább kéthengeres,3,4 vagy akár 12, de a hengert nem gyártják nagyobbra.

Figyelt kérdés

Csak a rezgés, jobb kiegyensúlyozás miatt állnak meg 300 cm3 körülinél vagy más miatt is?

S miért 300 cm3 körüli ez az érték?

500 talán van, de 1000 cm-es hengerről nem hallottam.

Inkább több kisebb henger van.


2013. aug. 21. 14:04
1 2 3 4
 21/33 A kérdező kommentje:
Köszi. tehát akkor aránylag alacsony a fordulat. A személy autó dieselre nekem azt mondták, hogy már 1500 cm3-en is leadja a nyomatékot de érdemes 2000-n használni.
2013. aug. 22. 17:02
 22/33 anonim ***** válasza:
Wad, szép, összeszedett leírás, köszi. Viszont az jutott eszembe, hogy mindezek az értékek a benzin mint hajtóanyag sajátosságai miatt alakulnak így, lásd dízelnél már jóval magasabb érték is adódik. Mennyire függünk a természettől, mennyire behatárolja sok esetben a gazdaságossági értékeket, nekünk csak meg kell ezt találnunk, és lehetőség szerint használni. Engem pl. sosem fogtak meg a nagyköbcentis, soklóerős autók, motorok, sokkal inkább az egyszerűség, a praktikusság, és a gazdaságosság. A nagy köbcenti (és ezzel együtt a nagy teljesítmény) kifejezetten munkagépekbe, ipari felhasználásra való, nem pedig a lakosság kezébe.
2013. aug. 22. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 A kérdező kommentje:

én is mindig km/Ft-ban gondolkozom, nem pedig km/h-ban.

esetleg km*kg/Ft

2013. aug. 22. 18:25
 24/33 Wadmalac ***** válasza:

"Köszi. tehát akkor aránylag alacsony a fordulat. A személy autó dieselre nekem azt mondták, hogy már 1500 cm3-en is leadja a nyomatékot de érdemes 2000-n használni."


gondolom itt nem köbcenti, hanem 1/perc akart állni mértékegységként. :)

2013. aug. 23. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 Wadmalac ***** válasza:

#22:

Igaz, viszont hozzátennék egy saját értelmezésem szerinti bővítést.

Nem kell nagy köbcenti, csak pont annyi ,amennyi az adott autó méretéhez kell.

Egy egytonnás alsóközép-kategóriás kocsihoz 1500-1800 ccm simán megfelelő, de amikor az emberek megveszik az 1200 kilós Lacettit 1200-as motorral, fogom a fejem. Nem megy és zabál. Nem a kis köbcenti fogyaszt keveset, hanem az autóhoz jól méretezett motor. Haverom Seat GTI-je 2 literes motorral 7 literes átlagfogyasztást produkál, nekem az 1600 kilós 3 literes V6-osom 9-et helyben, pályán 7-8 litert. Na ott a pályán az a baromi gazdaságos 1.2 Lacetti kb 12 litert eszik.


Az alulmotorizált kocsi gazdaságtalan, rugalmatlan és ezért még akár veszélyes is lehet.

Egy Matizban pont megfelelő a benne figyelő köbcenti, csak abban nekem klausztrofóbiás rohamom lenne.

Ezért vettem 5 méteres vasat, abba meg dukál a nagyobb motor. Vásárláskor szemeztem egy BMW 750i-vel, de azt már én is túlzásnak éreztem. :D

2013. aug. 23. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 A kérdező kommentje:

Bocsi igen, fordulatra értettem.

Nos ezzel vitába szállnék.

Oké hogy Budapesti forgalomban nem jó a lomhaság, de ha valaki gyér forgalmu falvakba közlekedik akár teherrel, akkor mások a szempontok.

Ha van pénz oké, de ha nincs akkor baj a nagy köbcenti mert fejik vele népet.

Drágább az átirás, a kötelező, a teljesitményadó.

Ha a kis köbcentijű teherautót nem gyorsitjuk eszeveszetten, csak kis mértékben hogy a gyorsitási terheklés kicsi legyen akkor egy 1400-as diesel is tud megfelelően műküdni.

és olcsóbb fentartás kis figyasztás. nem 7 hanem 6 literekről beszélhetünk.

Nekem kedvenc szórakázásom volt hogy 50-nél már feltettem a csotrogányt 5-ösbe s lehellettel lejjebb nyomtam a gázt. szép komotósan búgott, 5 percel késöbb már 100-al repesztettem.

2013. aug. 23. 13:16
 27/33 anonim ***** válasza:

Igazából akkor gazdaságos az utazás, ha minél több időt tölt az autó az utazósebességen. Azért az 5 perces gyorsítás az khm .. :D


Az 1.4 dízel azért nem nyerő példa, mert ilyen 6-7 literes fogyasztásokat ki lehet hozni egy 2,5-es dízelből is ugyanolyan tempó mellett. Az eltérés csak a motor méretéből adódó fajlagos különbség lesz, ami itt még nem sok. Viszont egy 150 lovas dízellel tudsz 60 lóval is autózni, míg egy 75 lovasból ha a szükség úgy hozza, nem tudsz 75 lónál többet kiautózni :)

2013. aug. 23. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 A kérdező kommentje:
igen hallottam ezt a 1400-2500 példát de nekem az is sokat számitott h 40 000-rel több az átirás, dupla a kötelező s a sulyadó is gond volt. oké hogy csak 5000-el több évente na de b a sztam befizetni. 4 év után mikor már vinnyogtak ez már plusz 20 000-t jelentett plusz a pótlékok s az alap adó ezzel együtt már igen komoly teher volt ennek a megfizetése is.
2013. aug. 23. 13:50
 29/33 anonim ***** válasza:
Ez árírás az okés hogy több, a súlyadó és a biztosítás viszont már kortól függ. Egyszerű példa, egy 140 lovas 5 hengeres Audi 100-ra ( vagy akár Volvo S80-ra ) nem lesz több a teljesítményadó, mint egy fiatal kisautóra ( igaz itt a fenntartás többet elvihet). A biztosítás az már függ több mindentől, de egy 150 lovas dízelt is meg lehet úszni jó bónuszbesorolással akár évi 20 000-ből is. :)
2013. aug. 23. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 Wadmalac ***** válasza:

Előző autóm 1.8 szívódízel volt. Lehet, hogy magasabb a biztosítása, súlyadója, DE 4 literes átlagfogyasztása volt a 800 kilós kasztnival. Múld ezt alul egy 1100 kg-os 1.4 tdi-vel.

Kár is ezen vitatkozni. A vitaszempontok fele szubjektív.

2013. aug. 23. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!