Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A repülőgép pilótáknak miért...

A repülőgép pilótáknak miért nem lehet tömött foguk?

Figyelt kérdés

A repülőgép pilótáknak miért nem lehet tömött foguk

,de az utasoknak viszont miért lehet?:D


2010. nov. 7. 17:41
1 2 3
 11/21 tibo61 válasza:
100%
Lilu 2107 válaszához csak annyit, hogy +12 g terhelésnél max a felső fogsorból eshetne ki tömítés, az alsóba még jobban bepréselődne. Egyébként a légnyomásos válasz közel van az igazsághoz. Tudomásom szerint lehet tömött foguk a pilótáknak, a lényeg hogy precízen meg legyen csinálva.
2010. nov. 7. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 BeerHunter ***** válasza:
66%

És azt hogyan ellenőrzik? XD

Egyébként a tömés nehezebb, mint a fog anyaga. A G erő nem csak lefele hathat... És akkora terhelésnél, ha egy kicsit is megmozdul, akkor a pilóta sikítófrászt kapna, és egyből katapultálna, hogy minél előbb elérjen a fogorvosához. Ezért nem lehet tömött foguk a vadászpilótáknak. Az utasszállító más tészta, mert ott elég ritka a 10 G fölötti terhelés - jó esetben.

2010. nov. 8. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 tibo61 válasza:
100%

Üdv. A +12 g-re mondtam, hogy lefelé hat. A vadászpilótákra egyébként általában vagy pozitív vagy negatív túlterhelés hat, oldalirányú elhanyagolható. A vadászgép nem Forma 1-es autó, egy szabályosan végrehajtott fordulóban a túlterhelés teljes egészében a gép vízszintes tengelyére merőlegesen hat. Ezért döntik be a gépet, itt nincs oldalirányú terhelés.

Negatív túlterhelés akkor hat, ha hirtelen előretolja a botkormányt, egy intenziv lefelé manőverhez, vagy egy háton bukfenchez. A túlterhelés értéke egyébként 1/cos béta, ahol béta a bedöntés szöge.

2010. nov. 8. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 tibo61 válasza:
100%
Majd elfelejtettem! Egy: a röntgent már feltalálták, kettő: ha a fogász nem biztos a dolgában kiveszi a tömést, és újra megcsinálja
2010. nov. 8. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
53%
tibo61,igaz,pozitívnál csak a felső fogsorból jönne ki a cucc,de egy jó negatívnál már az alsóból is.Kaptam már ilyet is,olyat is-igaz,+4 fölött és-2-3 alatt én már nem élvezem annyira a feelinget,mint a,,nagy pilóták".Ha nem is vadász,de pilóta vagyok,így van fogalmam róla:))
2010. nov. 8. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Sokan a fogászattól is tartanak, jogosan: a foghiány illetve a pótlások száma nem haladhat meg egy bizonyos szintet: 6 vagy több fog hiánya kizáró, negyedenként maximum két őrlőfog hiánya megengedett, a bölcsességfognál az áttörési tendenciát már elfogadjuk, de többgyökerű, elhalt fogat illetve foggyökeret már hiánynak tekintünk. Rögzített pótlás akkor lehet kettő (két kvadránsban), ha baleset és nem az elhanyagolt fogápolás következménye. 15-nél több tömött fog is alkalmatlanságot von maga után. A szájnyálkahártya idült betegségei, parodontosisa (sorvadása) szintén kizáró okok.

Nagyon szigorú a szemészeti elbírálás (lásd a vizuális teljesítmény fontosságát a repülésben korábban): a szemfenéki ideghártya, a látóideg látóélességet befolyásoló előrehaladó betegségei kizárást jelentenek. A szemmozgató izmok működési zavara a kétszemes látást teszi lehetetlenné, ezért kizáró ok. I/A jelöltnél korrekció nélküli teljes látóélességet várunk el, I/A szerint a myopia (rövidlátás) 1.0 Dioptria a maximum. Ha az asztigmatizmus (tengely szerinti korrekciós anomália) bármilyen látásnál > 0.5 D-nél bármelyik szemen, kizáró ok. Látásjavító szemműtét (LASIK, radiális keratotomia stb.) nem megengedett, ezek megtörténte műszeres vizsgálattal kiszűrhető. I/B kategória esetén a közellátásnál (hypermetropia) a megengedett eltérés 2,0 D.


ime a magyar légierő fogakra és átásra vonatkozó szabályzata.

2010. nov. 8. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

Egyébként ha olyan légritka tér alakulna ki hirtelen, hogy az apró légbuborék akkorát tágulna, hogy szétrepesztené a szervezet legerősebb anyagát, a fogat, addigra a pilóta réges-régen halott lenne :)


Szerintem ez éppen ugyanolyan urban legend, legalábbis amikor én jelentkeztem katonának, kifejezetten repülős pályára, akkor a fogászaton elküldtek fogat tömni, mert az egyiken volt egy apró lyuk. És egyáltalán nem volt kizáró ok. Más téma, hogy a hallásom miatt nem vettek fel végül, de az egy dolog :D

2010. nov. 10. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

Az apró légbuborék sztem is elég kis erővel feszítene, 1 atmoszféra különbségnél lenne 1kg/négyzetcenti, ehhez képest mekkora lehet egy olyan kis buborék felülete?

(meg egy vadászpilótánál legrosszabb esetben is az 1 atm töredéke lenne a nyomásváltozás)

Meg az is érdekelne h a lézeres szemműtét miért kizáró ok, hiszen tökéletes lett a látása.

2010. nov. 10. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

"De gondold el pl egy vadászpilótánál:légiharc van,az élete,a gép élete,a nemzete a tét-és egyszercsak belehasít a rossz fogába a fájdalom"


Hidd csak el, jóval nagyobb fájdalmaknak vannak kitéve mint egy fájó fog.

2010. nov. 10. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Ja és lehetsz pilóta 1 lábbal és fél szemmel is. Csak azzal az egyel jól láss.

Persze nem vadász

2010. nov. 10. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!