Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogy képesek az f1 autók...

Hogy képesek az f1 autók elindulni a rajtnál pörgő motorral?

Figyelt kérdés

Álló motor esetében nyilvánvaló, hogy a motor az álló hajtásrendszerre tud illeszkedni gond nélkül, viszont a pörgő motor hogy csatlakozik az álló hajtásrendszerre anélkül, hogy szétrongálná?


Ugye rajt előtt üvölenek a motorok, pörögnek, aztán hirtelen elindulnak az autók.

Nem is áll le a motor addig az ideig, míg rákapcsolódik a hájtásrendszerre.

Szemléletesenneb úgy értem, hogy van mondjuk két fogaskerék, egyik gyorsan pörög, másik nyugalomban van, majd mikor összekapcsolódnak a második felveszi az első sebességét.

Csak ezt hogyan teszi meg anélkül, hogy szétrongálná?



2018. okt. 11. 21:54
1 2 3
 21/22 A kérdező kommentje:

#19

"Einstein óta nem fáj nekünk a relativitás."

A lényeges sebességkülönbségen nem a relativisztikus sebességet értettem.

Jó lesz még nekünk Newton is. :D


"Bármilyen két mozgó rendszer sebességének egymáshoz módosítása megegyezik azzal, mintha egy nyugvó tárgyhoz lassítanál egy mozgót, a kettő sebességkülönbsége hőként (vagy egyéb energiaformaként, erre visszatérek) fog távozni. Lehet az mechanikus, hidraulikus kuplung, az az energia elvész."


Vagy megfelelő rugókkal rugalmas energia.

Vagy mégsem, mert az oszcillációkkal úgyis hő lesz.

Ez a generátoros megoldás jó lenne.

Mozgásállapot különbségbeli energiából villamos energia.

Csak fikarcnyi mértékű...


Nos, én megköszönöm a válaszokat.

Különösen Wadmalacnak aki itt pocsékolja a drága idejét az értetlenkedésemre. :D

Pedig már rég halott ez a kérdés.

2018. okt. 16. 22:06
 22/22 Wadmalac ***** válasza:

"A lényeges sebességkülönbségen nem a relativisztikus sebességet értettem.


Jó lesz még nekünk Newton is. :D"


Csak a szemléletmódhoz kell relativitás. Hogy egyértelmű legyen, hogy a sebességkülönbség "eliminálódik", vagyis az energiája átalakul.


Persze színtiszta newtoni fizika mentén. :)


"Vagy megfelelő rugókkal rugalmas energia.


Vagy mégsem, mert az oszcillációkkal úgyis hő lesz."


Egyrészt végül hő lesz, másrészt a lengések vibrációként jelentkeznek, ami sem a kényelemnek, sem a rendszernek nem tesz jót. De ige, ott is hővé alakul. A rugó csillapítása hőként jelentkezik.


"Ez a generátoros megoldás jó lenne.


Mozgásállapot különbségbeli energiából villamos energia.


Csak fikarcnyi mértékű..."


Azért nem olyan kicsi. Egy kocsit megmozgató nyomaték pár másodpercen át azért elég jó kis teljesítmény.

Csak ugyebár nem gyakran történik, ezért írtam a városi "fszolást", mint értelmes haszonnal járó felhasználást. Taxiknál jól jöhetne.


"Különösen Wadmalacnak aki itt pocsékolja a drága idejét az értetlenkedésemre. :D"


Pocsékolás csak a borsó a falakra, ez a beszélgetés már nem az.

2018. okt. 17. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!