Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » A robbanómotoros autók támogat...

A robbanómotoros autók támogatói miért (akik gyűlölik az elektromos autózás térnyerését) főként a kevésbé tanult vidéki rétegekből kerülnek ki?

Figyelt kérdés
A robbanómotoros autók támogatói miért (akik gyűlölik az elektromos autózás térnyerését) főként a kevésbé tanult vidéki rétegekből kerülnek ki?

2023. márc. 11. 15:21
❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯
 61/152 anonim ***** válasza:
65%

#59 "Most megcsinálták vagy nem létezik?"


Megcsinálták saját maguknak marketing célokra mindenféle előírást és közúti forgalomba helyezéshez szükséges dolgokat figyelmen kívül hagyva. Számodra nem létezik.

Szerintem ezt nem olyan túl nehéz megérteni, csak neked nem megy.


#60 "Ezek mostanra mind megoldottak"


Ezt is mondtuk már. Az elektromos autók a piac 5%-át képviselik. Szorozd meg az áramellátást, töltőhelyek számát, stb, 20-szal. Még mindig megoldottnak tekintse a helyzetet?

2023. márc. 14. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/152 A kérdező kommentje:
"Szorozd meg az áramellátást" Az áramellátás nem lesz gond ha az olajfinomítókat lekapcsolják, csak töltőhelyeket kell építeni.
2023. márc. 14. 16:37
 63/152 anonim ***** válasza:
63%

#62 Ennyire gyépés nem lehetsz... már ezt is elpofáztam egyszer, hogy Magyarország áramellátásának egyharmada olajból van. Igen persze lehetne helyettük atomenergia, ezt magam is támogatom. De melyik része nem érthető annak, hogy csak úgy nem telepíthetsz kedvedre atomerőműveket? Se pénz, se infrastruktúra nincsen rá.


De ez a végtelenül egyszerű koncepció elszáll a te 10-es IQ-d fölött...

2023. márc. 14. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/152 anonim ***** válasza:
78%
Kérdező, ezek itt előttem négykilences pontosságú állapotmeghatározások rád nézve.
2023. márc. 14. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/152 anonim ***** válasza:
78%

61: Mégis miből gondolod, hogyha szükséges lesz a hálozatbővítés akkor azt nem oldják meg 20-30 év alatt ? Egyáltalán nem lehetetlen dologról van szó.

Nagyságrendileg felmértem a szükséges plusz energiát. Kb van 3 millió autó és átlagos évente 20 ezer kilométert autoznak. Ez 20 kWh/100 km fogyasztással számolva 12000 gWh fogyasztás növekedést jelent majd. Ez kb 25 %-a a jelenlegi 46000 gWh fogyasztásnak, tehát nincs oriási változás. Az ország elektromos fogyasztása egyébbként 45-50 %-al növekedett az elmúlt 25 évben, és még ezt is, kb észrevétlenűl megoldották.

És akkor még nem számoltam bele, hogy jelenleg is vannak még tartalékok a rendszerben bármifajta bővités nélkül(éjszakai töltés). Plusz nem biztos, hogy mind a 3 millió autot lecserélik 25 év alatt.

Szóval szerintem 25 év alatt probléma nélkül lehetne bővíteni a szükséges mértékben a hálozatot.

2023. márc. 14. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/152 anonim ***** válasza:
33%
Ja és kb nagyságrendileg egyszerűbb elektromos töltőállomásokat építeni, mint benzinkutakat, amiből több ezer van.
2023. márc. 14. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/152 anonim ***** válasza:
37%

#65 Ezekbe a csodás számításokba beleszámolnád azt is, hogy az energiatermelés hány százaléka származik olajból? Segítek: írtam már korábban, kettővel feletted megismételtem. Akkor már rögtön nem 25%-kal kell növelni, hanem az olajerőművek felszámolása után keletkezett 30-33%-os kitermelést is pótolni kell. Konkrétan ha felhúzunk egy vadiúj Paks klónt, akkor leszünk kb. nullán. Hangsúlyozom, NULLÁN, azaz ez még mindig kevés, rögtön kifejtem egy másik mondatodra reagálva:


"jelenleg is vannak még tartalékok a rendszerben"


Vannak bizony, de ezek a tartalékok nem véletlenül vannak. Az atomerőműveket nem lehet csúcsra járatni. Ha tudod hogyan működnek, akkor ez számodra is világos. És ezért írtam, hogy egy vadiúj Paks klónnal ha kijövünk nullára, az még kevés, mert az erőműben kell hogy maradjon tartalék, nem üzemelhet maximumom. Többre van szükségünk, mint két komplett Paks. Nekünk meg jelenleg van egy.


"Az ország elektromos fogyasztása egyébbként 45-50 %-al növekedett az elmúlt 25 évben"


Ezzel a saját érvedet csorbítod, mert bár ebben a 45-50%-ban nyilván van már elektromos autózás is, azonban mai formájában (5%-os piaci részesedés) elenyésző. Szóval ez a jelentős emelkedés javarészt az elektromos autón kívül minden másból származik. Na most... újabb 25 év eltelik, újabb 45-50%-kal növekszik a fogyasztás az elektromos autók nélkül is. És csak most add még hozzá az elektromos autókat is, természetesen ügyelve arra, hogy 25 éven belül, ha elterjednek, akkor a mainál mennyivel több lesz belőlük. Szóval hány Paksnál járunk már? Minimum 3, de lehet 4.


És még csak most jön az egész tortára a hab: a jelenlegi 4 paksi reaktort a 2030-as években tervezik leállítani. Szóval ha 25 év múlva szükségünk van 3 paksi energiára, akkor nem csak két full paksnyi atomerőművet kell felhúzni a már meglévő mellé, hanem konkrétan magát Paksot is újra fel kell húzni (ami természetesen már javában zajlik). Szóval nyitni kell 2 új létesítményt, így 3-ra növelni azok számát és e 3 létesítményben összesen 12 reaktort kell kiépíteni. 25 éven belül.


Kérlek áruld el: HOGY és MIBŐL?


"kb észrevétlenűl megoldották"


Ja hát végülis csak el kellett adni az országot az oroszoknak, á semmi különös, teljesen észrevétlen...

2023. márc. 14. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/152 anonim ***** válasza:
65%

67


A gondolat menet hibás.


-Ha a mostani olaj mennyiséget erőmüvekben használnánk fel villamos autokkal akkor is kevesebb lenne az össz energia felhasználás. Mivel egy erőmű villamos auto páros jóval magasabb hatásfokra képes mint egy sima auto motor. Ezzért az egész "HOGY és MIBŐL?" gondolat menet hibás, mivel a teljes költség a robbano motoros autonál joval magasabb lesz az életciklus végén.


-Azonos energia felhasználás mellet is megszabadultunk a városi légszennyezés jelentös részétől.


-A vilamos hálozatott mindenkép hatalmés mértékben fejleszteni kell a tömegesen megjelenő hőszivattyúk és megujuló energia források miatt, igy nem sok jelentösége van hogy a mostani teljesitmény 10 vagy 11 szeresére méretezed a rendszer.


-A kocsik akkumlátora tökéletes lesz a megujuló energia termelés kiingásainak letörésére. Amire jelenleg nem is létezik nagyon más alternativa.


-Ezek mellet egy nagyon jelentőd érv hogy mindennek az egyidejú lecserélése lehetettlen hatalmas áldozatok nélkül. Mig ha első lépésként az elktromos autokra valo áttérés majd 10-20-30 év mulva az erőmüvek kiváltása joval kevésbé féjdalmas, ugy hogy már a jelenlegi erőmüvek mellet is környezet barátabb.

2023. márc. 14. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 69/152 A kérdező kommentje:

Itt van a magyarországi villamosenergia mix pontos háttere:


[link]


A kőolaj, a vízenergia, a geotermikus energia és hulladékégetés együttesesen is csak 2,2% azaz kettő százalékot jelent a magyar energiamixben!


A butuska de mégis magabiztosan írogató hozzászóló összekeverte a villamosenergiatermelő földgázzal működő gázturbiánákat a repülőgépekben használatos kerozin alapú gázturbinákkal (sugárhajtás), innen jöhetett a fatális tévedése, mikor azt állította hogy 1/3-a a villamosenergiának kőolaj alapú.

2023. márc. 15. 13:10
 70/152 A kérdező kommentje:
Mint láthattuk, az olajnak a villamosenergia termeléshez sok köze nincsen. Az olaj (talán dízel motor??) a lehető legdrágább villamosenergia termelési módja lenne, drágább lenne mint amiért az elektromos energiát eladják a fogyasztónak, tehát durván ráfizetéses lenne nagymértékű használata!
2023. márc. 15. 13:14
❮❮ ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!