Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » A turbulencia mennyire normali...

A turbulencia mennyire normalis egy gepen?

Figyelt kérdés

Ma erkeztunk meg 2 oraja a ferihegyi repterre Angliabol.

Eddig ez volt a masodik utam,az elso akkor volt mikor kimentunk.

Az odafele ut valami csodas volt. Kristalytiszta eg,semmi zotykolodes. Zsenialis volt.

De ez a mostani....ugy razott a gep 10.000 meteren mint a kocsonya. Halalfelelmem volt. Egyszercsak “dingggg” felvillant hogy csatoljuk be az ovet. Utana akkorat razott hogy az eletem pergett le. Kerdeztem a legiutaskiserot es azt mondta hogy ez csak a turbulencia.

De engem nem nyugtatott meg.

Azon gondolkodtam,hogy ha meg az a maszk is lejon en beajulok.

Amugy is panikrohamos vagyok.

Tehat a kerdes..mennyire normalis hogy raz a gep? Letud zuhanni emiatt?

21/L


2018. ápr. 24. 02:19
1 2
 1/11 anonim válasza:
53%

Dehogy tud lezuhanni emiatt.

Ha letudna akkor négyből öt gép már az óceánba lenne. Elég gyakori a turbulencia a repülőgépeken.

Képzeld, még akkor sem tudna lezuhanni, ha az egyik motorja kigyulladna, ugyanis a repülőgépek tudnak egy motorral is repülni, mivel "túl vannak tervezve" direkt. Nem kell félni.


Az egyetlen dolog, amit nem értek, hogy miért nem raknak mindenkinek egy ejtőernyőt vagy valami, ha esetleg mégis baj lenne a géppel, vagy ilyesmi. Vagy már van ahol csinálnak ilyet?

2018. ápr. 24. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim válasza:
77%
Mert az ajtóig sem jutnál el. Mellesleg neg tudás nélkül az ejtőernyőt nem lehet használni. Jah és ha kinyitnád valami csida folytán az ajtót akkor ha még valahogy el tudnál rugaszkodni a zuhanó géptől akkor is kinyírna a rotor. De tegyük fel kijutsz....ájultan nem tudnád kinyitni az ernyőt mert olyan magasságban nincs elég oxigén.
2018. ápr. 24. 03:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim válasza:
26%

Bár ejtőernyőzni még nem ejtőernyőztem de nem hiszem, hogy atomfizika lenne kinyitni egyet egyrészt. De még ha te nem is értesz hozzá, lehet valaki ért hozzá az utasok között, ő legalább lehet nem halna meg. :D

Másrészt meg megoldhatják azt is, hogy ne csak mechanikusan, hanem elektromosan is nyílhasson az ajtó.

Bár igen a levegő az elég trükkös.

De most így mégis mi van? Ha zuhan a repülő akkor ígyis-úgyis meghal mindenki, de ha lennének ejtőernyők meg nyitható lenne az ajtó, lehet 1-2-3 túlélné. :D

2018. ápr. 24. 04:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim válasza:
100%

Annyira normàlis dolog, mint amikor egy busz döccen egyet a kàtyús úton. Szóval teljesen.

Az időjàràs nem egyforma, volt jobb és rosszabb időben is részed.


Ne félj emiatt, bírjàk a gépek. Nem voltàl veszélyben, mégha annak tűnt is.

2018. ápr. 24. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
90%
Mondjuk ha lenne ejtőernyő, akkor biztos lenne mindig 1-2 pánikba eső ember, aki akkor is nyitja az ajtót amikor nem kellene, pont ezzel okozva a többi utas vesztét. Ráadásul egyszerre 200+ ember kezdene el verekedni azért a néhány négyzetméter nyílásért abból szintén nem sülne ki semmi jó.
2018. ápr. 24. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

A turbulencia teljesen norális, ahogy írták elöttem, mint a busz mikor döccen egyet.


Utaztam már úgy hogy 4-5 óra minimum turbulencia volt, és úgy is, hogy a légiutaskíséröknek is bekellett csatolniuk, és még ök is sohalytottak a végén egyet...



A ejtöernyös kérdés nem iylen egyszerü. ha lenne is esély a kiugrásra, mikor is kellene azt megtenni? Rengeteg kényszerlaszállás van ami sérült nélkül történik meg.

Mikor egy gép komoly problémába kerül, és elkezd sülyedni hírtelen, akkor akkora a nyomáskülömbség és a külömbözö fizikai erök(dobál a gép jobbra balra), hogy még a maskot is nehéz lehet feltenni, nem hogy még ott felkészülni egy ejtöernyös ugrásra....

2018. ápr. 24. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

A turbulencia teljesen normális jelenség és minden utasszállítót úgy terveznek, hogy az erős turbulencia se okozhasson szerkezeti károsodást a gépben. Természetesen egy heves zivatarfelhőben lehetnek olyan erős le- és feláramlások, amik a villámtevékenységgel és a durva légnyomásváltozásokkal együtt vezethetnek súlyos veszélyhelyzethez, de pontosan ezért kerülik ki a gépek ezeket a viharzónákat.


Az ejtőernyőzés pedig több szempontból is megmosolyigtató:

- ha nagy a baj, a gép zuhan, nem tudsz eljutni a kiugrás szempontjából legkevésbé rizikós hátsó veszkijaratokhoz a brutális erőhatások miatt

- ha nincs akkora gond, akkor viszont jó eséllyel le lehet tenni a gépet biztonsággal

- nagy magasságokban túl hideg van az utcai ruhában történő túléléshez

- nincs elég oxigén az árulás elkerüléséhez

- a dekompresszió kiszippantja az embereket, nem ők döntik el, mikor ugranak ki, hanem összegabalyodva és rommá törött csontokkal vágódnak a gép oldalához és utána leesnek eszméletlenül, az ernyőt kinyitni esélyük sincs

- a leerkezes során csúnya lábsérülést szerezve egy teljesen ismeretlen terepen mozogni és túlélni elég rossz esélyekkel kecsegtet

- a gèpben egy ejtőernyővel mozogni nagyon nehéz

2018. ápr. 24. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
34%

Ejtoernyo?? Viccelsz? Meg a fenntrol lelogo oxigen maszkokat sem tudjak hasznalni a barmok, pedig minden felszallas elott elmutatjak a kiserok, lasd nemreg felrobbant hajtomu esete: [link]


Meg egy erv ejtoernyo ellen: olyan ritkan zuhan le gep, hogy senki nem vallalna be az ezzel jaro koltsegeket.


Egyebkent meg villam is rendszeresen megcsapkodja a gepeket, abbol sem lesz gond az esetek 99.99%-ban.

2018. ápr. 24. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Ejtoernyo? Es hogy ugrasz ki a cirka 800 km/h oraval meno geppel 11 ezer meter magasban (ugy hogy korulotted meg -50 fok sincsen...)? Mar az megolne, ahogy a fellepo legnyomaskulonbseg konkretan kiszaggatna a gep belsejebol.
2018. ápr. 24. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
37%

"Meg a fenntrol lelogo oxigen maszkokat sem tudjak hasznalni a barmok"


Milyen alapon érzed feljogosítva magad arra, hogy olyan embert lebarmozzál, aki életében pl. először utazik repülőgépen. Lehet, hogy Te jártasabb vagy, de a stewardesek bizony elég gyorsan mutogatják és pánikhelyzetben nem várható el egy embertől, aki életében nem használt egy eszközt, hogy rutinosan, helyesen cselekedjen.

2018. ápr. 24. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!