Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Megéri-e felvennem diákhitelt,...

Megéri-e felvennem diákhitelt, tanulásra és vállalkozásra?

Figyelt kérdés

1. éves hallgató vagyok, koliban lakom, szerény életszínvonalon.


Ezzel nincs is baj, viszont vannak dolgok, amiket nem engedhetek meg magamnak viszont sokat adnának hozzá az életemhez.


Nem albérletre, vagy luxus dolgokra gondolok, hanem:


- pszichológushoz járás

- jogsi

- vállalkozás 25ezres KATA díja

- egyéb könyvek és kiadások


A jelenlegi pénzemmel, ezzel a +40-gyel ezeket megengedhetném magamnak.


Érvek a hitel mellett:

- nem fogok 600 Ft-ért dolgozni heti 2 napot, hogy meglegyen a havi 40-em

- inkább felveszem a 40-et és visszafizetem amikor sokkal többet keresek

- 1.480.000-re 1.650.000 a teljes visszafizetés kalkulátor szerint

- korábban volt már ami bejött, vettem egy saját - igaz felújításra szoruló - lakást, ennek a felújítása is egy feneketlen kút, de lassan végéhez ér


Eddig a stabil, tervezhető bevételem sosem volt meg, és nagyon jó lenne, ha végre tudnék számolni valamivel. Például tudni, hogy 1 évig tuti életben tudom tartani a vállalkozásom (felfutási időnek) stb.


A kérdés az, ha megpróbálkozom ezzel, vajon mennyire teszem tönkre az életem? Bár nem butaságokra költeném a pénzt, ahogy eddig sem arra költöttem, mégsem egyértelmű a döntés.


Köszönöm előre is a tanácsokat.

22F



2018. okt. 20. 12:38
1 2
 11/11 A kérdező kommentje:

Van saját lakásom, saját pénzből, úgyhogy ez nem teljesen igaz :-)


Viszont nem lakom benne, tehát fenntartani nem kell. Vállalkozás székhelynek / irodának vettem.

2018. okt. 25. 10:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu