Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Netrisk: Ha én is kezdeményezt...

Netrisk: Ha én is kezdeményeztem a KGFB (Kötelező) szerződésem felmondását, de a Netrisk is, akkor hogy alakul a menete? (1 probléma felmerül)

Figyelt kérdés

A Netrisktől kaptam visszajelzést, hogy eltérés van a hozzájuk megadott adatokkal, de mégis azt írják, hogy ennek ellenére: "Visszajelzés hiányában az évfordulós felmondást a jelenleg nálunk rögzített adatokkal fogjuk továbbítani az XY Biztosító részére."


Visszajeleztem azzal kapcsolatban, ami szerintem eltérés lehet. (Sajnos szerintem a várható Bonus/Malus-ban 1 fokozat eltérés.


Mire számíthatok? Nagyon ideges lettem.



2023. máj. 18. 09:51
 1/1 anonim ***** válasza:

Ha adateltérés van, akkor az az új szerződés esetén is adateltérés.

Ha a bonus-malus besorolás az, nem tartom valószínűnek, hogy sikertelenné teszi a felmondást; ráadásul, ha sikerült eltalálnod az eltérést, akkor jól továbbítja netrisk.

Az új szerződésnél lehet gond. A biztosítónak 15 napja van az adatok ellenőrzésére. A rugalmasságuktól függ, hogy kijavítják és a nyilvántartásbeli helyes fokozat alapján módosítják a díjat (ha egyáltalán kihat a díjra), vagy emiatt elutasítják a szerződést. Mivel a felmondás érvényességéhez szükséges, hogy azt legalább 30 nappal az évforduló előtt megkapja a biztosító, gondolom, még időben vagy. Az új biztosítással, ha gond van, elbíbelődhetsz, azt ráérsz akár egy nappal az évforduló előtt is megkötni. Az más, hogy közvetítő miatt milyen módod van rá, mennyire van rálátásod, beavatkozási lehetőséged.


Az érdekes, ha neked kell megtippelned az eltérést, és hogy nem kaptál visszajelzést: jó javítást közöltél, vagy sem?


Ha a felmondás miatt aggódsz, akkor közvetlenül is felmondhatod (akkor érvényesül, ha az évforduló napjára történik és a biztosító legkésőbb az évforduló előtt 30 nappal megkapja). Az nem okoz káoszt, ha többször van felmondva.


(Sosem bíztam ezt másra. A netrisket, vagy mást, arra használom, hogy kapjak egy díjlistát, még valódi rendszámot sem szoktam megadni.

Ha váltani akarok, a felmondás már jóideje pofonegyszerű a biztosítók oldalán; ha nincs is saját fiók, akkor is kevés adatot kell megadni és hamarosan jön az értesítés az elfogadásról.

Annyi, hogy az új biztosítónál megint meg kell adni az adatokat, de fel szokták ajánlani, hogy hozzájárulás esetén a nyilvántartásokból átveszik az adatokat, akkor csak a kedvezményeknél kell jelölgetni.

Nem nagy igénybevétel, 3-5 évig szoktam jó viszonyban lenni egy-egy biztosítóval, akkor jó magas díjajánlat formájában tudatják velem, hogy valamelyik adatom miatt olyan csoportban vagyok, akiket nem látnak szívesen, bár magas díjért eltűrnek. Én pedig átcuccolok. Ha évente kéne ezt csinálnom, akkor se lenne megterhelő.

Ami a nagyon fontos: a felmondást és az új szerződést is kézben tartom; ha bármi kehe van, akkor közvetlenül tudok foglalkozni vele. Időt hagyok rá, mert olyan 40 nappal az évforduló előtt szoktam végezni a lemondást, van 10 nap tartalék, ha problémás lenne, de nem szokott az lenni. Ha sikeresen túlvagyok a megegyezéses váláson, akkor meg még van bő öt hetem az új biztosítás kötésére; ráérne az évforduló előtti napig, de jóval előbb szoktam, hogy ott is legyen idő az esetleges nézeteltérések tisztázására.)

2023. máj. 21. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!