Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért nem gyártanak olcsó,...

Miért nem gyártanak olcsó, kevésbé felszerelt járműveket?

Figyelt kérdés

Egy új kis köbcentis motor is akár 3-4 millió, egy új autó is hasonló áron megy alsóhangon, alap felszereltséggel. Miért nem gyártanak olyan mondjuk 1 millió alatti motort, amiben nincs annyi elektronika, analóg visszajelzők vannak rajta stb, egyszóval fapados.

Vagy inkább a technológia, meg az alapanyag árának emelkedéséről lenne szó?

Értem én hogy fejlődünk, minek építsünk fapados dolgokat, de szerintem lenne rá kereslet


okt. 7. 12:38
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ha megérné a gyártóknak, gyártanának. Valószínűleg nem éri meg.
okt. 7. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
79%

Egyrészt emelkedik az alapanyagok, a szállítás és a munkaerő költsége. Másrészt komoly környezetvédelmi és biztonsági előírásoknak is meg kell felelni.


Amúgy van fapados autó, 2,5 misiért Dacia, még klíma sincs benne.

okt. 7. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
Lenne rá kereslet, kínálat is megoldott, de nem éri meg az autógyártóknak. Én is most vettem autót, a legalapabb modelt, de még abban az elektronikának a nagy részét sosem fogom használni.
okt. 7. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
Attól még, hogy neked csak erre lenne pénzed, globálisan nem így működik a piac, nem lenne rá kereslet, ráadásul irreális is lenne a negyed ár egy aktuálus alapmodellhez képest. LEgyen szó autóról vagy motorról.
okt. 7. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

Autóban azért van egy alap komfort fokozat ami nélkül igen nyögve nyelős minden, de végül is vannak ilyenek. Gondolom ha már ki van fizetve a kaszni, a motor-váltó, futómű akkor már a pár extra nem olyan nagy tétel a gyártásban, az eladásban meg akár megduplázza a vételárat, így aztán ha megveszik inkább ezt tolják.


Motoroknál érdekes, hisz a motorozás élményéhez nincs szükség minden féle elektronikára, meg kijelzőre. Inkább motoros extrák amik jók lehetnek, mint kormányfűtés, plexi, doboz, kormányfűtés, háttámla, hasonlók, kinek mire van szüksége. Ezeket mondjuk pont nem nagy pénz legyártani. Szerintem vannak is ilyen fapados motorok, csak nem biztos, hogy a mi országunkba szánják a gyártók. Biztos más lehet egy indiai piac, ahol rengetegen járnak motorral és nem a villogás meg a száguldás a lényeg, meg nem ilyen pénz igényes a motorozás, hanem közlekedni akarnak.

okt. 7. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

Nem nagyon éri meg a gyártónak eleve kisautót gyártani. Ugyanis a szabályozások (biztonsági felszerelés, környezetvédelmi előírás) azokra is vonatkozik, ami drága technológia, viszont haszon az kicsi rajtuk. A fapados meg eleve a kutyának se kellene. Pl. ki venne manapság olyan (új) autót, amiben nincs szervokormány vagy pl nincs központi zár?


Egyébként készülj fel rá, hogy ettől már csak drágábbak lesznek. Még 1-2 év és 6 millió alatt nem lesz új autó, mert még szigorúbbak lesznek a környezetvédelmi szabályok és minden kocsi turbós és/vagy hibrid lesz, ami drága.


Ha olcsó kocsit akarsz, vegyél Fiat Pandát vagy Daciát. Azok 3,5 milla körül megvannak jó felszereltséggel, vagy 3 millióért fapadosan.

okt. 7. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

"Én is most vettem autót, a legalapabb modelt, de még abban az elektronikának a nagy részét sosem fogom használni."

Kinek mi. Én is nemrég vettem új autót és ami benne van, azt ki is fogom használni, sőt, sajnálom, hogy nincs több dolog. Pl. hogy a tempomat csak alap és nem adaptív, vagy hogy csak hátul van parkolóradar, elől nincs. De az előző kocsimban ezek se voltak, se tolatókamera, se bluetooth, sőt, az még MP3-at se játszott.


Én inkább azt tudom utálni, amikor filléres extrákért iszonyat pénzeket kérnek el. Pl. táblafelismerő kamera alapból van, de ha a sebességkorlátozáson kívül mást is felismer, az plusz 50 ezer forint, holott ez szimplán csak szoftver.

okt. 7. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Mert a gyártók azt gyártják, amire igény van. Ha látják, hogy van olyan extra, amit sokan kérnek, akkor egy idő után belerakják az alapfelszereltségbe. Régen pl. sok volt Mo-n a fényezetlen lökhárítós autó, ilyenek voltak a legolcsóbb, alap modellek. Ma már nem lehet kapni, mert annyira kevesen vették egy idő után, inkább a drágább modellt választották.

Plusz egyre több biztonsági felszerelést raknak bele az autókba, mert az ütközési teszteknél az alapfelszereltségű autókat tesztelik, tehát annak az eredményei alapján értékelik az autók biztonságát és az komoly marketing, ha egy autót nagyon biztonságosnak értékelnek és ugyanúgy nagyon rossz reklám ha vacaknak biztonsági szempontból.

Aztán meg vannak az előírások, hogy milyen biztonsági felszereléseket kötelező az autókba rakni az EUban. És ezek száma is egyre nő.

okt. 7. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
A mai kocsik lökhárítója bazinagy és rondán is nézne ki fényezetlenül.
okt. 7. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Nem igaz, hogy nem gyártanak:

[link]

okt. 7. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!