Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért kell megőrizni a kártyáv...

Miért kell megőrizni a kártyával való vásárlást igazoló bizonylatot (a sima blokkon kívül)?

Figyelt kérdés
Sokra rá van írva, hogy "Kérjük őrizze meg a bizonylatot".

#blokk #bizonylat #kártyás vásárlás #fizetés kártyával #kártyás bizonylat
2020. nov. 8. 18:04
 1/7 anonim ***** válasza:
54%
Mert ha nem azt az összeget terhelték rá ami a bizonylaton van, azzal tudsz reklamálni. Ma már szinte kizárt ez, régen a kézi könyvelés korában még gyakran előfordult.
2020. nov. 8. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
64%
Van hogy terminal kommunikacio miatt duplan vonja le a vasarolt osszeget. A bizonylatok sorszama alapjan vissza keresheto a tranzakcio es az uzlet visszafizeti a jogtalanul levont osszeget.
2020. nov. 8. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem, teljesen felesleges. Ha valamit kétszer vonnak le, akkor az a számlakivonaton (az sms-ben ha azt is kapsz) szintén kétszer fog szerepelni, tehát azzal is tudsz reklamálni - nem mintha ilyen előfordulna, de ha mégis.
2020. nov. 8. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Volt màr rà pèlda.

Smsben ugyanúgy egyszer jott csak, szamkakivonat meg jellemzoen ho vegen van csak. Azon igaz szerepelt a duplikacio ugyanugy.

2020. nov. 8. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Csak úgy nem megy duplán. Először csak egy zárolás történik, majd ha minden oké és megkaptad az ELFOGADVA jelzést, csakis utána terheli az összeget. Ha bárhol hiba lép fel, a tranzakció megszakad. Igen, előfordul, hogy ha újrapróbálod, újabb zárolás jelenik meg, de az ami nem sikerült fel fog oldódni idővel. Probléma akkor lehet, ha az ELFOGADVA jelzésre nem jól reagál a mögötte lévő program. Ilyenkor tényleg megtörténhet, hogy sikeresen fizettél, de nem kapsz semmit. De ez már nem a bank hibája, a kereskedőnél kell panaszt tenni. Egyszer moziban jártam így, pont a fizetés alatt fagyott le a jegyrendszer, a tranzakció végbement, de nem volt már mi lereagálja, így jegyet nem kaptam és a szék is szabad jelzésen maradt. Ez 5 éve, kb ilyenkor történt. A mozi fordította vissza a tranzakciót. Egyszer meg egy gyorsétteremben volt, hogy a rendelést feldolgozó rendszerrel szakadt meg a kapcsolat fizetés közben, így bár kifizettem, a sorszámom meg is jelent a képernyőn, de a konyhában már nem. Én meg csak várok, várok, már rég kiadtak későbbi rendeléseket is, az enyém sehol. Rákérdeztem, ők azt nem látják. Végül a blokkot vitték a konyhába és az alapján kiadták. A lényeg, a kártyás fizetés fel van készítve hibákra, duplikálás csak úgy nem lehet. A kereskedők rendszerei okozzák mindig a hibát, de azt már velük kell leboxolni, nem a bankkal.
2020. nov. 9. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Kieg: a megtörtént, sikeres fizetés is rövid időn belül törölhető. A Volánbusz jegykiadó automatájával jártam úgy, hogy fizettem kártyával, megjelent az ELFOGADVA jelzés, de jegyet nem nyomott. Hibaüzenet nélkül visszalépett a főmenübe, de a terminálon egy pillanatra megjelent, hogy kommunikáció. Törölte a fizetést, azonnal ott volt újra a pénz. Szóval meg lehetne úgy is írni a kereskedői rendszereket, hogy hiba esetén automatikusan törölje a tranzakciót. A lehetőség adott. Hogy miért nem teszik, az jó kérdés.
2020. nov. 9. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Pont ezért a kérdés lényege, hogy a kereskedő amit ad bizonylat, annak van egy kereskedő példánya, meg egy vásárlói.


A vásárlóit ha megőrzöd és ez történik, akkor pl hiperekben főpénztárban ezt tudják azonnal is orvosolni, nem kell megvárnod a számlakivonatot hozzá. Anyit látsz, hogy kétszer annyit összeggel kevesebb az egyenleged , mint kéne, mivel ahogy ki is fejtetted, először a vásárlás csak csak zárolt összeg lesz. Napi rovancsnál meg kiderül, hogy adott terminálban hány tranzakció és milyen számon futott le előző nap pl. és igen a kereskedő tudja ezeket intézni utólag is, ha galiba van. Neki meg a könnyebb az azonosítás végett a vásárlói példányod, -a a kereskedői párja nála van eleve - és nem fejből próbálsz visszaemlékezni hogy hanyas kasszánál hány órakor fizettél kártyával.

2020. nov. 9. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!