Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Bérbe adott lakás után hogyan...

Bérbe adott lakás után hogyan kell adózni?

Figyelt kérdés

Magánszemélyként, cégként? A bérleti díj átvétele esetén milyen papírt kell adni? Számlát, nyugtát, átvételi elismervényt?


A tulajdonos magánszemély, de ha indokolt, akkor cégként is ki tudja adni a lakást (van cége, de a lakásnak nem cég a tulajdonosa).


Pontosan hogy működik ez?


(Bérbe adunk lakást és szeretnénk teljesen legálisan lezongorázni az egészet. A bérlő pedig szeretne albérleti hozzájárulást kérni a munkáltatójától, ezt sem tudjuk, hogy a munkáltató ilyenkor milyen papírokat kérhet be.)


2013. ápr. 28. 16:57
 1/1 anonim ***** válasza:

Lakhatási támogatás és feltételei:

[link]


Ingatlan bérbeadás adózása önálló tevékenységből származó jövedelemnek számít magánszemély esetén.

Tehát bevétel - igazolt költségek = jövedelem

vagy

bevétel - 10 % költség = jövedelem.


A költségelszámolás módját év elején meg kell határozni, és attól év közben nem lehet eltérni.

Adó mértéke 16 %.

Negyedévente adóelőleg-fizetési kötelezettség van, majd év végén adóbevallást kell készíteni róla, és az adókülönbözetet rendezni.


Bérleti díjról elég az átvételi elismervény is, de ha a bérlő kér, akkor számlát kell kiállítani róla. Ehhez viszont kénytelen a bérbeadó külön adószámot kérni az adóhatóságtól, mivel csak adószám birtokában lehet számla- és nyugtatömböt venni a nyomtatványboltban.

2013. ápr. 29. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!