Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Milyen törvény/jogszabály...

Milyen törvény/jogszabály alapján lehet betartatni, hogy egy interneten x összegért megrendelt (vissza is igazolt) /hihetetlenül alacsony/ összegű terméket annyiért is küldjenek ki?

Figyelt kérdés

Előfordulhat, hogy előzetes egyeztetés nélkül (ha esetleg az ár tévesen ennyi) kiküldik, és a futár magasabb összeget kér?

Úgy tudom, van arra törvényi szabályozás (legalább is az üzletekben biztosan), hogy a terméket kötelesek annyiért eladni, amennyi a kiírt ára. Sőt, esetlegesen kiírt két árból az olcsóbb áron. Köszönöm!


2009. nov. 11. 22:10
 1/3 anonim ***** válasza:
Ehhez az adott üzletszabályzatot kellene ismerni. Elképzelhető, hogy az az alacsony ár technikai hiba miatt lett akkora, valójában nem azt akarták írni, csak a technika ördöge közbeszólt, lefagyott a rendszer, nem tudták időben frissíteni, stb.
2009. nov. 11. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Az interneten történő vásárlásnál az a szabály, hogy a leadott megrendelést az Eladó köteles max. 48 órán belül visszaigazolni, csakis ekkor lép életbe a megrendelés!

Ha nem igazolja vissza, akkor a Vevő megrendelése jogilag érvénytelen, büntetlenül elállhat a vételi szándékától.


Az Eladó a megrendelés visszaigazolásában megerősíti vagy korrigálhatja a weboldalról megrendelt termék árát, amilyen árat ebben a visszaigazolásban küld a Vevőnek, ez lesz az érvényes!!!


Amennyiben a megrendelés-visszaigazolásában küldött vételár erősen eltér a weboldalon feltüntetett termékártól, úgy a vásárlástól a Vevő elállhat, nem köteles megvenni a megrendelt terméket!


Ha a weboldalon tévesen van valamilyen termék ára feltüntetve, azt az Eladó NEM KÖTELES azon az áron eladni a Vevőnek!!! (Ez eltér a valódi bolti vásárlástól, mert ott köteles a feltüntetett áron adni, még akkor is, ha tévesen lett a polcra kiragasztva az adott termék ára. Online vásárlásnál ez nem érvényes, mivel itt a leadott megrendelést a visszaigazolás érvényesíti!)


VIGYÁZZ! A megrendelés-másolat nem ugyanaz, mint a megrendelés-visszaigazolás!!!

(A megrendelés-másolatot a webáruház rendszere automatikusan elküldi a Vevőnek és az Eladónak, amikor a Vevő megrendelést ad le a webáruházban. Ez csupán egy MÁSOLAT, de nem az Eladótól jövő visszaigazolás.)


Ha te Vevő vagy és az Eladó nem egyeztette veled, hogy az adott termék ára tévesen lett kiírva és te a téves áron adtál le rá megrendelést, akkor nyilván visszaigazolást sem kaptál a megrendelésedről 48 órán belül, és ezzel a megrendelésed érvénytelen lett! (Tehát nem vagy köteles átvenni a futártól/postástól a magasabb vételárú terméket!)


Amúgy az internetes-Vevőnek jogában áll az átvételtől számítva 8 munkanapon belül visszaküldeni a terméket és visszakérni az árát az Eladótól MINDEN INDOK NÉLKÜL!!!

(A termék csomagolása és a termék legyen sértetlen és bontatlan.)


Azért tanácsolom, hogyha bizonytalan vagy a termék árát illetően, akkor megrendelés előtt hívd fel a webáruház Eladóját/Ügyfélszolgálatát és tisztázd vele : valóban ANNYI az a termék, vagy csak elírásról van szó?...

Ezzel sok kellemetlenséget megspórolsz magadnak.

2009. nov. 12. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm!
2009. nov. 12. 09:32

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!