Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Vaterán mire gondol az az...

Hargitai János kérdése:

Vaterán mire gondol az az eladó, aki megvárja hogy előbb a vevő értékelje őt, és Ő csak az után értékeli a vásárlót?

Figyelt kérdés

Szoktam vaterán eladni is, vásárolni is..

De a falra mászom azoktól az emberektől, akiktől megveszek valamit, és Jó vevő módjára gyorsan jelentkezem és utalok, vagy rendesen megjelenek adott helyen adott időben. Átveszem az árút, Haza viszem és nyilván tesztelem egy ideig ha olyasvalamiről van szó. pl 1 processzor...

Pár nap múlva Értékelem az adásvételt. Hogy rendben ment minden jó a termék stb... És kisvártatva megjön az eladó értékelése is....


Ha az eladó tudja hogy nem vert át, mert jót kaptam... Időben jelentkeztem és utaltam, vagy átvettem a terméket.. Mi a túróra vár az értékelésével??

Fél hogy rossz értékelést kap??? És akkor még van esélye visszavágni?? vagy mi??

Szerintem ez Méltatlan.. Én mint vevő megtettem a magamét ne lesse már, hogy mi sül ki a dologból...



2015. máj. 3. 00:12
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
88%

Ez így teljesen normális.


"Ha az eladó tudja hogy nem vert át... Mi a túróra vár az értékelésével??"

Az eladó nem magát értékeli, tehát az értékelése szempontjából mindegy, hogy ő átvert-e, vagy sem. Ő téged akar értékelni. Lásd fentebb.. Tehát rád vár, hogy lezárd az ügyletet egy pozitívval, vagy egy gördítsd tovább egy igénnyel. Ő nem tud téged lepozitívozni, ha lehetséges, hogy te rá két napra meg előveszed a bunkóbbik énedet, és alap nélkül visszaköveteled a pénzedet stb...


Az adásvétel azzal zárul, hogy a vevő a pozitív értékelésével jelzi, jó árut kapott. Ekkor, ha nincs más teendő, nem kell visszavenni a terméket, cserélni, vagy bármi ilyen, tehát a kérdéses adásvétel miatt nem kell többet kommunikálnia a két félnek, ekkor záródott le az ügylet, ekkor tud az eladó értékelni.

2015. máj. 3. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
82%

AZ ügyletnek akkor van vége, ha a megrendelő visszaigazolta, hogy az átvett termék megfelel neki.


Ennyi!


Én vevőként mindig előbb értékelek, és soha nem jutott eszembe ezen fennakadni :)

2015. máj. 3. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
69%
Nem teljesen mindegy, hogy mikor értékel? Nyilván ott ülnek a gép előtt és azt lesik, hogy vajon mit írsz róluk. Próbálj meg valóban fontos dologokon fennakadni.
2015. máj. 3. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
58%

Először MINDIG a vevő értékel!


Ha valami gond van a cuccal, nehogy már az eladó odaírja nekem, hogy "minden rendben ment"!

2015. máj. 3. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
43%
szerintem is először eladó értékel, hiszen megkapta a pénzt? igen! akkor mire vár? hátha adhat egy bosszúnegatívot?
2015. máj. 3. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 A kérdező kommentje:

Örülök hogy #5 válaszoló érti miről szól a kérdés.

Végül is ez nem túl nagy valami de az utóbbi időben több műszaki cuccot, számítógép alkatrészt vettem, és feltűnt ez a bosszantó jelenség..

Egy dolog jutott eszembe Lehet azért várja ki a többség a vevő értékelését.Mert ha a vevő valamilyen okból nem értékel, akkor az eladó sem teszi, és esetleg így megússza a vatera jutalékot.

2015. máj. 3. 10:40
 7/23 anonim ***** válasza:
65%

"Örülök hogy #5 válaszoló érti miről szól a kérdés."


Én úgy látom mindenki érti, csak a többiek mást gondolnak róla, mint te.



"Egy dolog jutott eszembe..."


Nem, nem jutott eszedbe, ketten leírták előtted azért tudod. És igazuk is van, van aki megvárja a visszajelzést, és csak akkor tekinti lezártnak az ügyet.


Egyébként annak is igaza van, aki azt állítja, hogy részedről ez felesleges hezitálás. Az eladónak van oka rá, hogy később értékeljen, neked vevőnek nincs.


Egyébként én eladóként akkor értékelem a másikat, ha megtörtént az adásvétel, de bizony van jobb dolgom is, mint azonnal értékelni. Főleg ha sok - akár 10-20 - eladásom is van függőben, és mivel átvételnél nem is vagyok ott személyesen (egy üzletben veszik át a terméket), nem is rögtön jut tudomásomra, ha megtörtént egy adásvétel, sokszor csak 3-4 nap múlva.

Kereskedőknek nem létszükséglet a visszajelzés azonnali leadása, mert ennek minimális a prioritása a többi valóban pénzt hozóhoz képest.

2015. máj. 3. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
76%
Először mindig a vevő értékel, ez a normális. Az áru el is veszhet a postázás közben, akkor a pénz vissza és semleges így nem kell jutalékot fizetni az eladónak. Én csak eladó vagyok de soha nem értékelek a vevő értékelése előtt és még ebből soha nem volt gond.
2015. máj. 3. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
50%

" Az eladónak van

oka rá, hogy később értékeljen,

neked vevőnek nincs."


Forditva. Szerinted akkor ebayen is miert az a szokvanyos, elvárt, hogy az elado értékel előbb? Még néha irni is szokták hogy ne aggodjon emiatt a vevo, mert rendes eladokent értékel elsőként.


Az elado az értékelésével azt fejezi ki, hogy megkapta a pénzt, az ő igénye ki van elégítve. Teljesen mindegy hogy a vásárlo elégedett-e!! Ha nem elégedett akkor majd a vasarlo semlegest vagy negativot ad.

2015. máj. 3. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
79%

"az ő igénye ki van elégítve. Teljesen mindegy hogy a vásárlo elégedett-e!"


Hát, lehet, hogy te, mint eladó, egy ilyen eladó vagy, de én nem! Az én igényem, mint eladónak nem a vevő pénze, hanem a vevő elégedettsége! Érted? Én, mint eladó nem pénzt, hanem elégedett ügyfelet akarok. EZÉRT nem tudok értékelni addig, amíg nincs lezárva az ügylet. Lezárt ügyletem meg akkor van, amikor többet nem kommunikálunk, és a vevő ezt jelzi. És tippelj, hogyan jelzi a vevő, hogy lezártnak tekinti az ügyletet? BINGÓ! Az értékelésével!


Nem, nem bosszúnegatívról beszélünk. Attól, hogy ő nem volt megelégedve a termékemmel, szolgáltatásommal, még lehet, hogy én elégedett voltam az ő problémakezelési hozzáállásával...


Nőjünk már fel!

2015. máj. 3. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!