Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit lehet ilyen esetben...

VMiki89 kérdése:

Mit lehet ilyen esetben tenni, ha az interneten feltüntet termék nincs is már az üzletben pedig azt írják hogy 2db is van raktáron?

Figyelt kérdés

Az utóbbi 1 hétben kétszer is előfordult velem, hogy az üzlet (praktier)honlapján kinézett árucikk nincs is az üzletben. Interneten megnéztem azt írta ,hogy a budaörsi üzletben 2db van raktáron 29.990ft -ért. Ezért elmentem az üzletbe hogy megvegyem. Kerestem ,de nem találtam kirakva sehová sem ezért egy illetékest megkerestem ,hogy ezt a terméket keresem, de nem találom. Jött is a válasz hogy 2db volt belőle összesen ,de már legalább 1 hete elfogyott. Okostelefonon megkerestem neki a terméket az üzlet honlapján és mutatom neki hogy 2db van raktáron. Jött is a válasz hogy a honlapot nem frissítik, ezzel ő el is intézte. Kérdem én hogy ez nem számít a vevő megtévesztésének?? És ha online megrendelem a terméket ami nincs is akkor a pénzt levonják a számláról de terméket nem adnak érte mert nincs is??? Vevőszolgálathoz fordultam hogy legalább azt mondják meg ,hogy melyik üzletükbe van még, mert neten az összes üzletbe elérhető 1-2db. A vevőszolgálatos azt mondta hogy 1 üzlet van még ahol 1db van (hozzáteszem neki is azt mutatta a rendszer hogy náluk még van 2db de hogy a tegnapi eladott áruk listája még nincs feltöltve a rendszerbe. A fickó meg azt mondta hogy már 1hete nincs a termék)de valószínűleg az a kiállított db amit nem valószinű hogy oda adnak majd mert a kiállított db általában sérült vagy hiányos. Ez elég felháborító szerintem hogy a neten azt írja hogy még van raktáron elmegy az ember hoyg elköltse náluk a pénzét, beül a kocsiba, felül a buszra utazik 100km ami se busszal se kocsival nem 2ft és ráadásul nem is 2perc és közlik vele hogy ilyen nincs is.

Annyit hozzá kell tennem hogy annyit segített a vevő szolgálatos hogy mondta hoyg megtudja nekem rendelni 29.990-ért amennyiért fel volt tüntetve a neten, de a 20%.os kuponom csak 11-13 között felhasználható (13án voltam) így 22-23.000-ért hozzájutottam volna a termékhez ami azért nem mindegy.

A kérdés az hogy ez nem számít fogyasztó megtévesztésnek?? Van ennek valami jogi háttere? Mivel azt írták hoyg van és én elmentem érte de nem volt kártérítést lehet kérni hogy fölöslegesen tettem meg az utat?



2016. nov. 13. 13:15
 1/5 anonim ***** válasza:
A legtöbb ilyen honlapon fel van tüntetbe, hogy nem garantálják a honlap pontosságát.
2016. nov. 13. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Van jogi háttere. Felhasználói feltételeknek hívják.

Közel ezzel indul a netes értékesítés, ha valaki webáruházat működtet, a hatályos jogszabályok alapján ,meghatározza az ászf-et, amit a vásárló rendeléskor elfogad.


Mit lehet tenni? Kb. azt, hogy naívan nem keverjük össze a webáruház szerinti készletinformációt a (ráadásul több) bolti fizikális árukészlettel.


"Ez elég felháborító szerintem hogy a neten azt írja hogy még van raktáron elmegy az ember hogy elköltse náluk a pénzét, beül a kocsiba, felül a buszra utazik 100km ami se busszal se kocsival nem 2ft és ráadásul nem is 2perc és közlik vele hogy ilyen nincs is."


Inkább előbb tájékozódni érdemes ingyen és bérmentve, alsó menüsor, üzletszabályzat. Vagy kicsit költségesebb telefon, ha gyorsabb megoldást keresel, hogy ne kelljen feleslegesen utazgatni.


Emellett:

Alapból más felhasználói feltételek vonatkoznak (bemutató darab eladhatósága, bontottként értékcsökkentve pl. )a webáruházból való rendelésre is, mint a személyes vásárlásra. Elállási idő is több, és ami az esetedben a leglényegesebb, hogy visszaigazolás után fogadja csak el a rendelésed a webshop.


Ahogy személyesen is, csak úgy tudják elfogadni, hogy bemennek megnézik van-e még, vagy nincs.


Ha nincs, nem is tudod megvenni.


Mivel a bolti dinamikusabban pörög, a rendszerük pedig nem biztos, hogy össze van kötve készletkezelésben, 5 perces frissítéssel, és az átmegy az összes üzleten és meg tud jelenni a központi felületen nem feltétlen jelent akkora nagy hibát, ekkora adatbázisnál és termékszortimentnél.


Nyilván, ha ezt nehezményezed, bele írhatsz a vásárlók könyvébe, de ne csodálkozz, ha összességében nem ők lesznek a hibásak.


10 éve nyitottam az első webshopom, anno pl. bevett szokás volt, hogy árösszehasonlító oldalra felkerültek kihagyhatatlan ajánlaton termékek, volt annyira pörögtek, hogy mire megrendelték az elvileg még ott készleten lévőt, már az üzletben el is fogyott.


A 2010-es évekre sok estben maradt a tézis, de már mint marketing fogás. Lehet nem is volt készleten, de úgy jelezték mintha lenne raktáron, de az a nagykerek raktárait jelentette, mivel bejött a just in time rendszer és a dropshipment módszere.


Akkor is hiába mész a boltba polcokat nézegetni. Nem onnan fogják jó áron kiszállítani, hanem importból, vagy jobb estben közelebbi nagykerből rendelésre kizárólag.


Ezek sok esetben behívó termékek és ha felhívod az üzletet a kihagyhatatlan ajánlatért, jön a válasz, "igen létezik,de pont előbb vitték el az utolsót. Tudok rendelni, jönni fog még 2-3 nap."

(persze, azt csak akkor fogja, ha meg is rendeled).

2016. nov. 13. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes válaszodat, hasznos volt.

Minden nap tanul valamit az ember. Utólag nekem is eszembe jutott már ,hogy érdemes lett volna felhívni őket és megérdeklődni ,hogy van e még. Legközelebb biztos így teszek majd. Csak tapasztalat híján eszembe se jutott mivel 2hét után is ugyan azt mutatta még a raktár készlet. Régóta nézegettem különböző helyeken ezt a terméket hogy hol lenne érdemes megvenni. Azért szántam rá magam most mert 11-13 között joy napok voltak és 20%os kuponnal megtudtam volna most venni. Egyébként meg egy Bosch felsőmarógépről van szó ,ami nem egy olyan keresett dolog ,még sose láttam senkinél sem marógépet max asztalos műhelyben található meg. Ezért is gondoltam hogy valószínűleg még ott lesz a boltba.

Csak még az bosszantott hogy a bosch-os fickó mondta hogy már 1 hete elfogyott és jelezte is ezt, de azóta se lett frissitve se a honlap se a raktár készlet. Ez viszont már hanyagság, mert hogy a honlap nem lett de hogy az árukészlet se valós náluk az már azért durva. A vevő szolgálatos azt mondta hogy náluk még jelzi hogy van 2db. Nem e olyan volt benne hogy valamelyik dolgozó elrakatta magának.... vagyis még ott volt az üzletbe csak a polcról le vette.. Lehet hogy ha valami vezetőt odahivattam volna akkor meglett volna az a 2db

2016. nov. 14. 12:30
 4/5 A kérdező kommentje:

[link] Még mindig azt jelzi hozzá teszem h budaörsön 2db elérhető.

Remélem azért másoknak tudtunk segíteni ezzel ,hgoy érdemes telefonon megérdeklődni ,hogy van e még készleten.

2016. nov. 14. 12:51
 5/5 anonim ***** válasza:
Nincs mit, és remélem nem kioktatásnak vetted, csak "ilyen világot élünk" :-)
2016. nov. 14. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!