Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Óceánjárós munka vagy légiutas...

Óceánjárós munka vagy légiutaskísérő?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Most vagyok azelőtt, hogy szerintem valami nagyobb dologba kellene belefognom, végre olyat szeretnék csinálni amit szeretek. Imádok utazni, legjobban vizen lenni és annak az élővilágát. Egy ilyen időszak amit hajón kell tölteni lehet akár 9 hónap is, míg stewardessként a kezdetekben otthon alszol/haza tudsz menni szinte minden nap (beosztástól függően), van párkapcsolatom aminek nem hiszem, hogy jót tenne 9 hónap távolság, míg stewardessként meg lehet szokni az új ritmust. Amúgy életcélom beutazni a világot, de a vizesebb helyek vonzanak a legjobban (óceánmenti), nyilván húz afelé a szívem, de sok mindent számításba kell venni. Egyik sem fizet rosszul, de nem ez az elsődleges. A 3.opció, hogy elhelyezkedek a szakmámban ami 1-2 év alatt felvirágozhat annyira, hogy megengedhessem magamnak a rendszeres utazgatást, és örökké tudom csinálni. Nagyon fiatal vagyok még, sokat tapasztaltam eddig is és szeretnék is még rengeteget, de nem szeretnék olyan értelemben felesleges köröket futni, hogy elvégezzek olyan tanfolyamot vagy olyan munkát amivel végül nem sikerül tartósan elhelyezkednem. Biztos vagytok itt akik idősebbek nálam, tapasztalatból elárulnátok melyiket választanátok és miért? Egyébként a szakma szépségiparral kapcsolatos, ha valakit érdekelne, de szerintem ez mellékes infó.



2021. szept. 29. 17:38
 1/6 anonim ***** válasza:
0%

Légiutaskísérő egy sokkal jobban respektált és fizetett munka, mint cruise lineokon pincérkedni, vagy valami hasonlót csinálni. Légiutaskísérőnek egész komoly képzést és kell megcsinálni, sőt a kiválasztási folyamat ezekhez is jellemzően nehéz (viszonylag), ha egy légitársaság programjába csinálod ( ezt leginkább úgy érdemes). Most egyébként mindkét piacon baromi nehéz lesz elhelyezkedni, főleg kezdőként, de talán légiutaskísérőként könnyebb.



Milyen az a 3. szakma? Ha tényleg van benne perspeketíva, sokkal érdemesebb elmenni abba az irányba.

2021. szept. 29. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Legiutaskiserő hiány van jelenleg. Azonban ez nem az utazásról szól.

Egész nap felszolgalsz egy alumínium csőben 10ezer méter magasan. Ha szerencséd van akkor magyar bazisra osztanak be és akkor hazajarhatsz. De lehet, hogy fél - egy évre mehetsz mondjuk Bukarestbe...

Vilaglatas kimerül a repterekben. Fizetés sem túl acélos...


Hajón jobb a pénz, tudsz spórolni, mert igazán nem költesz semmit. Több a vilaglatas, vannak néha szabadnapok egész jó helyeken. A munka viszont brutal sok. Napi 12 órás műszak simán van.


Szóval ezek a melók nem olyanok mint amit elsőre gondol róluk az ember.

2021. szept. 29. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Igen tudom, hogy most hiany van, es elsore mindenkepp fapados legitarsasaghoz mennek, ahonnan 1-2 ev utan megprobalnek feljebbleoni es atmenni komolyabb helyre. Tudom, hogy fapadosnal nincs olyan hogy messzi helyre mesz es ottalszol stb, hanem rovid oda vissza jaratok vannak. Nekem fontos a vilaglatas azert gondolkodom ezekben, es a hajora jobban is huz a szivem, viszont nem tenne jot a kapcsolatomnak egy 9 honapos tavollet. Tapasztalat van, mert dolgoztam mar diakkent 5 csillagos szallodaban. Es tudjuk, hogy milyen munkakorok vannak a hajon, nem szakacsnak mennek pl.,hanem az alatt.😂 de ugy tudom kikotesnel le lehet neha szallni es latni gyonyoru partokat. Sokat gondolkozom ezen es lehet a legpraktikusabb dontes az lenne, ha elkezdenek a szakmamban dolgozni es vallalkozast csinalni belole. Utana en osztom be az idom es oda utazhatok akkor amikor akarok.
2021. szept. 29. 23:13
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Édes drága barátom Te aztán világot nem fogsz látni sem utaskísérőként sem hajós melósként legalábbis az első pár évben az biztos.


Hogy miért?

Mert dolgozni fogsz és nem ámulni meg bámulni.


Légiutaskísérőként egy low costnál a rövid forduló időben a gépen vagy, végzed a feladatod és ennyi.

Ha mondjuk nem low costnál dolgozol ott is a gépen leszel,max a személyzeti pihenőben ami 1 -2 órás forduló időnél vehető igénybe. De az is a reptéren van.

Ha esetleg,eljutsz oda hogy tengerentúli járatokon dolgozz,ami jó néhány évedbe belekerülhet akkor pedig nemes-egyszerűséggel a kikapcsolódásra szánt időd lesz a pihenőd.


Megérkezel, elvisz a shuttle a személyzet részére fenntartott szállodába,kialszod magad és menetrendtől függően 12-16 óra múlva újra a gépen leszel :)


Hajós meló nettó ugyanez.


4-6 hónapos szerződés heti 6 nap munka, napi 8-12 órában túlórával.....

Világlátás minimális. :)

2021. szept. 30. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 BeefEater ***** válasza:
0%

Légiutaskísérőre szavazok. Ha hajón dolgozol valószínű ki sem jutsz a hajóból szinte sehol. Ha viszont hosszútávú járatokon vagy légiutaskísérő akkor naponta csak egy járatot teljesítesz és ott töltesz legalább egy éjszakát (de a több napos layoverek sem ritkák).

Arra viszont számíts, hogy a párkapcsolatodat így fenntartani nem lesz egyszerű, sok áldozattal fog ez járni a barátod részéről is.

2021. szept. 30. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Fapadosok simán kirakhatnak külföldi bázisra évekre is. Megpróbálnak itthon elhelyezni persze, ha ez a kérésed, de garantálni semmit sem tudnak, azt sem, hogy egy év után tuti hazajöhetsz. Barátnőmmel ezt már az interjún közölték, hogy gondolja át, nem okoz-e gondot számára akár több év külföldi munkavégzés, mert előfordulhat, hogy nincs üresedés és/vagy hosszú várólista van itthonra. Ezt is számításba vetted? Bp bázissal pedig csak a LOT lengyel légitársaságnak vannak hosszútávú járatai, ahol tényleg láthatsz is világot, de akkor rendszeresen kint kell maradnod több napot. A többi prémium, legacy (nem fapados) cégnek nincs bázisa nálunk, szóval ki kell költöznöd, ha pl egy Emirateshez, Qatarhoz, Air France-hoz stb-hez mennél. De a jetlaget sem árt megemlíteni, a kinti idődet is lehet, alvással töltöd gyakran. Ha már megszokás, a párodnak azt is tolerálnia kell, hogy kvázi váltott műszakban dolgozol, egyik nap éjjel 2-kor kelsz és hazaérsz délben, aztán másnap mész du. 4-re és hajnalra vagy otthon. Az ún. stand by napokon szabad vagy ugyan elvileg, de nem mehetsz messzire, mivel bármikor behívható vagy, ha pl valaki lebetegszik.

Nem mellesleg a fapados fizetés össze sem hasonlítható a hajóssal, a prémium persze már busásabb.


Hajón tényleg ki lehet szállni nagyon sok helyen. Jól is keresel és a fizetésed nagy részét alapvetően félre tudod tenni, mert szállás, étkezés, munkaruha biztosított. De 7 napból 6-ot dolgozol simán, 12 órákat vagy többet, szóval majd kalkulálhatod, hogy kiszállsz-e és még pár nap zombiként vagy nem szállsz ki, nem látsz semmit, de végre kialszod magad. Az elhelyezés rettentő kicsi kabinokban van a legalsó szinteken, szobatársa(ka)t kapsz, fürdő közös. Nagyon nagy alkalmazkodási képességet igényel 8-9 hónapokon keresztül így élni, mert egy idő után gyakran óhatatlanul egymás agyára fogtok menni, szűk kis lyukban férjetek el, bírjátok egymás életmódját (rendetlenség, takarítás, látogatók stb).


Ne haragudj, de ha ennyire félted a párkapcsolatodat, akkor egyik munka sem neked való. Inkább maradj a földön és ezt nem bántásnak szánom, én is ilyen típus vagyok inkább.

2021. okt. 13. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!