Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Férfi légiutas kísérő?

Aremeen kérdése:

Férfi légiutas kísérő?

Figyelt kérdés

Fiú vagyok de érdekel a légiutas-kísérő szakma. Járnak fiúk ilyen képzésre vagy van egyáltalán férfi légiutas kísérő ?

Mindenképp külföldön szeretnék elhelyezkedni.


2011. aug. 7. 18:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Belföldi működő repülőjáratról nem tudok, szóval eleve csak külföldön dolgozhatsz. Egyébként vannak persze férfi légiutas kísérők is.
2011. aug. 7. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
85%

"Belföldi működő repülőjáratról nem tudok, szóval eleve csak külföldön dolgozhatsz."


Magyar légitársaság viszont van! És igen, vannak férfi légiutas kísérők.

2011. aug. 7. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
82%
Nekem három légiutas-kísérő ismerősöm van férfi, mindhárom meleg :) Amúgy elmondásuk szerint létezik nem meleg steward is, de azok ritkák mint a fehér hollók és sokat érnek :D
2011. aug. 7. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim válasza:
62%

Nem rossz :) Engem is érdekel, ha nem jön össze a mérnöki megyek stewardnak :P :) am. én is meleg vagyok, ha már itt tartunk :D

Még egy kérdés: ha több ismerősöd steward, akkor nem tudod véletlenül hogy mennyit keresnek és mennyit repülnek egy hónap alatt?

2011. aug. 7. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
86%

De tudok rá válaszolni. Van egy idősebb, aki már régebb óta csinálja ezt, ő kb. 1800 EUR-t keres, két fiatalabb, akik most kezdték, ők olyan 1200 EUR körül. Mindig függ attól, hogy mennyit repültek.

Európán belül repülnek, és általában ők is negyven óra körül dolgoznak egy héten. Naponta egy járatpárt utaznak, és nem általában három-négy napot dolgoznak (attól függően, hogy hogy alakul). Egy munkanap nem nyolctól négyig, hanem ahogy épp alakul :) Van, hogy reggel négytől délután hatig, van hogy délután kettőtől éjfélig, attól függ, hogy merre mennek.

2011. aug. 7. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
77%
A légiutaskisérői szakma, egy nagyon felelősségteljes munka. Legkevésbé a „világlátásról” szól. Gyakori járat fordulók max. 30-40 perc várakozással, vagy 8-10 órás alvás vagy pihenés majd egy visszaút jellemzi. Nagyon szigorú elméleti és gyakorlati felvételi, kb. 3-400 ezer Ft tandíj, és egy mindenre kiterjedő egészségügyi vizsgálat jellemzi. Egyáltalán nem függ össze azzal, hogy valaki meleg vagy sem… A havi kereset nagyban függ, hogy milyen járaton dolgozik az ember..átlag 1500 Euro havi kezdő fizetés van. Persze az sem mindegy milyen társaságnál dolgozik ember.. Egy fapadosnál a már említett „összeg” az induló fizetés, még egy Business és First Class-al rendelkező társaságnál bőven 2000 Euro feletti a minimum fizetés. Ennél jóval többet lehet keresni, ha nem európai járaton dolgozik az ember, hanem ún. transzkontinentális járatokon. Malévot nem szabad fizetés szempontjából összehasonlítani, mert a menetrendjében talán a leghosszabb repülési idő mindössze 7 óra. Ami egy transzkontinentális járatéhoz képest semmi. Minél tapasztaltabb az ember, annál jobb helyre kerül. pl Business Class vagy First Class. Businessen vagy First-en dolgozók esetében van kívánság lista is, mégpedig hogy milyen járaton szeretne repülni, és ezt figyelembe veszik a beosztás tervezésnél. Nekem a bátyám légiutas kísérő már 5 éve, Olaszországban dolgozik. Anno kis, olasz belföldi járatokon kezdett, majd európai járatokra került pl. Róma-London, manapság transzkontinentális járatokon „szolgál”, főleg dél Amerikába. Átlagban hetente 2x megteszi a Róma-Buenos Aires-Róma útvonalat. Ez csak oda több mint 14 órás út, ott 8-10 óra pihenés és újból 14 óra vissza. Fizetésre eddig még nem panaszkodott, évente 3 ingyen jegyet kap, és minden más jegy árból 60% kedvezményt. Neki több mint 3 évig tartott, amíg Business osztályra került, és újabb 2 évbe mire vezető stweard lett. Ja és persze ha ilyen járaton dolgozol, folyton küzdesz az idő eltolódással, ami legalább 6 óra, de akár 13 is lehet.
2011. aug. 7. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek ! De utolsó kommentelő mi lesz ha a bátyád kiöregedik úgymond mert azt hallottam hogy 35 40 év körül már nem igen vannak steward-ok akkor adnak neki más reptéri munkát ?
2011. aug. 7. 22:44
 8/11 anonim ***** válasza:
76%
Tesóm sem szándékszik innen nyugdíjba menni. Ezen munka mellett nem lehet családot, de még pár kapcsolatot sem tervezni. Eleve ha elmegy a melóba, kb. 3 nap eltelik mire ismét hazajut. Ezt meg nagyon kevés ember tudja elviselni és megérteni. Szerintem 30-35 éves korig, ha az egészség is engedi simán lehet ezt csinálni, addigra meg összejön egy legalább 10 éves szakmai tapasztalat, feltéve ha korán kezdte a szakmát. Azzal pedig el lehet helyezkedni "földi" melókra a légitársaságnál főként csomag és utas kiszolgálási poziciókra, de akár a légitársaság saját tréning központjába is.
2011. aug. 8. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:

A tegnapi 20:05-ös vagyok. Köszönöm az utolsó két választ :)

Felpontoztalak titeket! Most már van átlátásom erről a munkáról. Fizetés nem rossz, de ez el is várható, mivelhogy ilyen állás mellet "élni" nem igen lehet. Ez olyannak való, aki ezeket a feltételekbe belemegy.

Ha heti 40órát dolgoznak az heti hány nap szabadot jelent? 2-3? Amikor azt csinálnak amit akarnak.

Am. az a 60%-os jegyárkedvezmény sem rossz, de az gondolom névre szóló, csak nekik. És a nyugdíjuk hogy van? Azt nem értettem pontosan.

2011. aug. 8. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Szia mindenki és aki a "tegnapi 20:05-ös ! Sokat érdeklődtem és keresgéltem ebben a témában és rátaláltam erre az oldalra www.viktorkiss.blogspot.com itt mindenki mindent megtalál ha az elejétől kezdve olvassa a blogot. De a blog író minden kérdésemre válaszolt úgyhogy a tietekre is biztosan fog !
2011. aug. 9. 22:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!