Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Négy órában be vagyok jelentve...

Négy órában be vagyok jelentve melete be lehetek jelentve máshol nyolc órában?

Figyelt kérdés
bejelentés,munka, munkáltató,munkaviszony

2016. nov. 23. 05:59
 1/9 anonim ***** válasza:
Igen.
2016. nov. 23. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
65%

Igen, csak tudnia kell mindkettőnek arról, hogy van a másik is!

Ugyanis Mt-könyv szerint napi 12 óránál hosszabban, többet már nem dolgozhatsz, vagyis ezek szerint egyik helyen sem kötelezhetnek túlmunkára. És ez így nálad már lefedett.

2016. nov. 23. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
62%
A napi 12 óra 1 munkáltatóra vonatkozó korlátozás! Az, hogy a dolgozó azon kívül mit bír még el (akár egy másik munkáltatónál), magánügy.
2016. nov. 23. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
57%

A Mt-könyve előírja, hogy napi 8 óra kötelező pihenési (=alvási) időnek meg kell lennie, és mellette további minimum 4 óra egyéb célra (= szórakozás stb.) ezért nem lehet a napi munkaidő a 12 óránál több. Aki ennél többet dolgozik, akkor fáradtabb, csökken a fizikai-szellemi teljesítő-képesség, nő a balesetveszély, stb.

Nem véletlen pl. hogy egy üzemi balesetnél a TB-sek rögtön azzal kezdik, hogy az előző napi munkavégzés időpontja, és a következő napi kezdés időpontja között mennyi idő telt el.

Szóval nem magánügy, ezért tartozik a munkáltatóra is, ha valaki egyszerre több helyen is létesít munkaviszonyt.

2016. nov. 23. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Valamit félreértettél kedves utolsó válaszoló!


Nem az magánügy, hogy máshol is dolgozik, hanem az, hogy az egyik munkáltatónál eltöltött munkaidőn túl Ő mit kezd a maradék "szabadidejével".


Vagyis a napi korlát 1 munkáltatóra vonatkozik csak, és külön vonatkozik a többire egyenként.

A többes jogviszony nem is lehet magánügy, mert az MT előírja, hogy ilyen esetben tájékoztatási kötelezettsége van a dolgozónak! A munkáltató a többes jogviszonyt csak akkor tilthatja meg, ha gazdasági érdeke úgy kívánja. Ez egyenlő azzal, hogy a dolgozó teljesítménye valószínűleg azért csökkent, mert a másik jogviszonyból eredően fáradtan végzi munkáját, nem tudja magát megfelelően kipihenni. De ha bírja, akkor akár 3 helyen is végezhet munkát, ha ez nem megy egyik munkavégzése rovására sem.


A magánügyet így értettem...

2016. nov. 24. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nem úgy van az, kedves 5-ös!

Amikor az egyik gk.vez. alkalmazottként elaludt a volán mellett, az orvosnál persze mondta, hogy munkaidőben történt, tehát üzemi baleset.

A munkáltató ellenőrzését azzal kezdte a TB, hogy jelenléti ív szerint, az előző nap mikor végződött a munkaidő. Ott még nem volt gond, de később kiderült, hogy a srác este saját gk-val még vállalt külön fuvart, ezért késő éjjel került haza, tehát a 8 óra pihenés nem volt meg.


Nem is kapott a gyerek 100 %-os táppénzt, de a munkáltatót sem büntették meg, mert nem vétett!!

2016. nov. 24. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ez nem befolyásolja azt a tényt, hogy megengedett a többes jogviszony, és ezzel ne szálljunk már vitába.


Az én dolgom, hogy hány helyen vállalok munkát. Kizárólag bejelentési kötelezettségem van a munkáltatóm felé, engedélyt nem kell kérnem hozzá.

Tiltani is csak akkor tilthatja, ha gazdasági érdeke úgy kívánja.


A példádnál maradva, ez már megalapoz egy "tiltást", hiszen a dolgozót - valószínűleg - azért ért baleset, mert nem volt rendesen kipihenve.

Az más tészta, hogy ugyanezt egy éjszakai mulatozással is el tudta volna ugyanúgy érni.

Valamint: A fuvarosokat azért kezeljük egy kicsit másként, mert tudva levő, hogy nekik külön szabályozás vonatkozik a pihenőidejükre a Munka törvénykönyvén kívül. Talán nem véletlen...

2016. nov. 25. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"Igen, csak tudnia kell mindkettőnek arról, hogy van a másik is!"


Olvastad, Kedves Kötözködő?? Ez volt az első mondatom!!!


Gondolod, hogy attól okosabb leszel, ha csak feléből-harmadából olvasol egy hozzászólást???

2016. nov. 25. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Még mindig nem értem a problémád...


Ki állította azt, hogy ez a része nem úgy van, ahogy leírtad?


A napi munka befejezése és a következő elkezdése közötti pihenőidő vonatkozik egy munkáltatóra, én ezt hangsúlyoztam ki, nem pedig kötekedtem. Az, hogy azt az - egy munkáltatónál kiadandó - pihenőidőt a dolgozó mivel tölti (bulizik, kapál, moziba megy, vagy máshol végez hivatalos munkát) MAGÁNÜGY, ami annyit jelent, hogy egy munkáltató sem szólhat bele, ha máshol jogviszonyt létesít (kivéve, ha a jogviszony létesítésekor írásba eleve korlátozták ezt a dolgot), nem tilthatja meg, kizárólag akkor, ha gazdasági érdeke megkívánja.

Mivel a dolgozónak munkavégzési kötelezettsége van, amit kipihenten, egészségesen, magára, és mások testi épségére, életére veszélytelenül köteles végezni, ezért abban az esetben, ha valószínűsíthető, hogy a dolgozó azért gyárt selejtet, és alszik el munka közben, mert a többes jogviszonyában túlvállalta magát, akkor a munkáltató "megtilthatja" a többi jogviszony fenntartását.


Az MT tájékoztatási kötelezettséget ír elő a dolgozó részére a többes jogviszonyok létesítéséről. De egyébként is alapból kötelesek a szerződő felek egymást tájékoztatni minden olyan dologról, amit a jogviszony szempontjából fontosnak ítélnek meg.


Még mindig mondom: A napi kötelező pihenőidőt egy munkáltatóra kell érteni, nem az összesre egyszerre! Mert ha nem így lenne, akkor a munkáltató fektetné le mindegyik dolgozóját este 10 órakor az ágyába, hogy biztosan betartsa a "kötelező pihenőidőt". :)

Én ezt emeltem ki... :)


Remélem, így már tudod értelmezi a leírtakat, mielőtt borzasztóan újból megsértődnél.

2016. nov. 26. 06:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!