Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Kamionozás vagy gyári munka?

Arb141 kérdése:

Kamionozás vagy gyári munka?

Figyelt kérdés

Melyik éri meg jobban, a heti átlag 3-5 nap távollét havi 400-470 ezres fizetésért, vagy a minden napi hazajárás, de max 90-110 ezerért?

Nem vagyok biztos magamban hogy bírnám idegileg a kamionozással járó gondokat, de a gyári munkával meg nem biztos hogy tudnék biztosítani magamnak egy számomra elfogadott életszínvonalat.



2017. máj. 2. 09:37
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Kamionozás egy élet vitel. Ezt tényleg akarni kell...

Ha nincsen családod vagy komoly párkapcsolatod akkor mindenképpen érdemes kipróbálni. Tedd fel magadnak határt, hogy 1 évig fogsz kamionozni és meglátod, hogy ezalatt mi lesz. 3 hónap után már tudni fogod, hogy tteszik-e vagy sem.


De ha ki sem próbálod, akkor nem tudod meg soha sem, hogy mi lett volna ha...

2017. máj. 2. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
63%

Mondom ezt úgy hogy életemben nem vezettem


A gyári munkát soha semmilyen körülmények között, akkor inkább a börtön. A gyár is olyan mint egy börtön csak nem dugnak seggbe :D

én voltam 3 napot a 3. nap felénél letettem a szerszámot a kesztyűt és felmondtam, 500 Ft os órabér...

én magamon is láttam, hogy sokkal feszültebb voltam mint amúgy. Ott is van stressz, ha selejtet gyártasz, nem olyan az hogy simán megy egyből.

A kamionozásnál nagy a felelősség, és mint írtam én nem tudok vezetni, de neked szerintem az lenne a jobb. Megtudsz állni pihenni amikor akarod, világot látsz, zenét hallgathatsz, nézheted a nőket. A pénz meg ugye sokkal jobb. Elmész kamionozni 3 hónapot aztán fél évig simán otthon lehetsz, lazulhatsz.


Bár én a magam részéről irodai munkában gondolkozok az még lazább.

2017. máj. 2. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
2es vagyok, azt nem írtad le hogy pontosan milyen gyárba, ott is van ami lazább, ahol én voltam 1 gép átfutási ideje 1 perc volt, és 3 gépem volt, de dolgoztam egy másik gyárban is régen, ott 5 perc volt egy átfutási idő. Ott dumáltunk a többiekkel, fizikailag is könnyű volt. Szóval nem mindegy milyen gyár...
2017. máj. 2. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Mint az 1. irja. Ezt a pénz miatt nem lehet csinálni, attól ez keményebb sokkal mint gondolják sokan. Mert ha valaki az orra hegyéig lát és a pénzen kivül semmit , annak savanyú lesz a szőlő. Bár sokan ezt választották muszályból. Van aki túl éli, van aki nem . Rá megy sok családi kapocs erre.

Csak gondold végig , ha 4-5-6 hétig semmit nem csinálnál csak távol kellene lenni a családodtól már ezt se birja nagyon sok ember. Aztán van itt ám munka is rendesen, fizikai , szellemi. De erről nem szól a fáma, csak a húde sok 400 ezer ft.-ról. Mert azzal se dicskszik senki hogy mikor rakodni kell, ott minden a gk vezetőé. Már a munka.

Ha olyan az árú körbe kell ponyvázni, az árú alá csuszás gátlót kell tenni, le kell spaniferezni, nem egyszer 20-25 spanit mire fel raksz úgy hogy az szabályos legyen 3 óra hossz. Mert a német rendőr az megfogja vizsgálni hogy mennyire szabályos. Nagyon keményen tud érte büntetni ha ő szerinte nem jó. Még sorolhatnám mert van még nagyon sok. A 400 nem is annyira sok ha mindent felszámolsz. Csak egy példa , otthon hányszor fürdöl és az mennyibe kerül. Mert kint legtöbb helyen 3 euró egy zuhanyzás. Na ha illene minden nap lefürödni, vagy zuhanyozni, számolhatod.

Havi 20-25 ször, az 20-25 ezer forint kb. De mindent boltból venni és ezt nem a legjobb , legolcsóbb helyeken, hanem amit éppen elérsz, ami nyitva van. Ezért az ember hajlamos többet venni mindenből, és ebből nagyon sok kaját ki lehet dobni, mert megromlik. Arról már nem is beszélve minél jobban akarsz dolgozni, hajtani, mindenfelől megbüntetnek. Mert a rendőrséget arra találták ki hogy behajtsa a pénzt.

De ha mégis szeretnéd meg kell próbálni, de ne a pénzért.

2017. máj. 2. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

2-esnek: A gyári munka egy autókárpit gyártó cégnél lenne Szolnokon (Eagle Ottawa), de ide is céges buszjárattal kéne beingázni naponta 45 km-ről. Néztem a többi gyári munka állásajánlatokat, amik környéken vannak hirdetve, de a hirdetés szövegében kiderül hogy az ország nyugati részére keresnek melóst munkásszállóra, de abból meg én se kérnék.

Ezért döntöttem úgy, hogy ha már úgyis el kell mennem itthonról, akkor lakok inkább kamionban mint a szállón.

Jelenleg egy kis fuvarcégnél vagy betanítás alatt, itt a munka rend állandó 4 kezes, áruterítős, nem uniós munka ami azt jelenti hogy a hétvégéken itthon lennék, mintha csak munkásszállón dolgoznék nyugaton. Viszont itt meg olyan a munka jellege, hogy úgy küldenek el egy gyárhoz, hogy már kész az árú lehet siessünk, odaérünk délután 1 óra negyed 2 körülre, és kiderül hogy csak este 7-órára lesz kész. A szerelvény maga is öreg kicsit lelakott, a pótkocsi kihúzható kis létrája amivel a raktérbe lehet felmászni például a kezemben maradt.

2017. máj. 2. 10:29
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

4. vagyok. Most olvasom hogy mit ir a 2. Neki fogalma sincs erről. Nem úgy van az. AZ nem világ látás hogy megy az ember az autópályán , majd be gyárba és ki áll a parkolóba. Mert ne hogy azt higgye valaki hogy ott arra mehetsz amerre akarsz. Nem ott állsz meg ahol akarsz és nem akkor amikor te akarsz.

Vagy " elméssz kamionozni 3 hónapig és fél évet otthon vagy". Ez tévedés, az igaz otthon maradhatsz, de kivagy rúgva rögtön.

" Nézheted a nőket". Hol az autópályán, vagy a zóna indusztriálba?

Még azt is meg nézik hogy este mikor álltál meg és reggel ha a 9 óra pihenőd letelik , rögtön kell indulni. Mert látják ezt is , mint mindent.

2017. máj. 2. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Én a helyedben a kamionozást választanám, hisz írtad, hogy egyébként is utaznál vagy rá lennél kényszerülve a költözésre.

Viszont magamból kiindulva is a kamionozás mellett döntenék, nem bírnám a gyárban a bezártságot és a sok hülyét. A kamionban egyedül lehetsz, hallgathatsz zenét, világot láthatsz, sőt akár nyelvet is tanulhatsz. Viszont én úgy tudom, hgy a kamionosok nem állhatnak meg csak úgy pihenni, meg van szabva, hogy milyen időközönként hány perc pihenő engedélyezett, hisz le kell szállítani a rakományt időre. Emellett komoly felelősség, nem egy kamionosról hallottam már, hogy elaludt a volán mögött, épp tegnap az M6-oson is láttam egy árokba borult kamiont, mert a sofőr elaludt.

2017. máj. 3. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
67%
Előző. Az a pihenőidő nem engedélyezett, hanem kötelező! Nem mindegy.... A kamiont meg láttad az árokba borulva és már tudod is hogy elaludt? Defekt mondjuk nem lehetett? :D Ilyenkor fogom a fejem.
2017. máj. 3. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
A kettőt nehéz összehasonlítani. Én kamionozom 16 éve, elég stresszes, előnye, hogy hiányszakma és jól fizetik, de a két szép szemedért egy fillért nem adnak. Itt egy 12 órás munkanap rövidnek számít.
2017. máj. 3. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

A gyárban kezdtem és a gyári munkával kerestem meg a kamionos jogosítvány árát. Jelenleg is kamionosként dolgozom,de soha nem mennék vissza a gyárba robotolni.

Gyári fizetésből nem lehet jövőt építeni. A kamionos fizetésből a családnak nem lesznek anyagi gondjai. Kamionosként nagyon sok mindenről le kell majd mondani (társaság, családi összejövetelek, a gyemeked születésénél nem tudsz ott lenni, ballagására nem tudod elkísérni stb. Az egyik szülő halála (magadban 2 perc gyász) és indulás tovább!

2017. máj. 13. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!