Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Mi kellene ahhoz, hogy egy...

Mi kellene ahhoz, hogy egy vállalkozásba bele merjek vágni?

Figyelt kérdés

Szerintetek milyen mögöttes tudással érdemes belevágni?


Tanulmányoztam a területet valamelyest, és egy piaci rés lenne a termékem. Egy már létező dologról van szó, egy elég nagy csavarral.

Úgy jutott eszembe, hogy magam részéről is igényt véltem felfedezni erre a termékre, de nem találtam teljesen ilyet, sehol amire nekem szükségem volt.

Ezután már tudatosan kerestem, meg hasonlókat, de nincs ilyen.

Pedig nekem nagyon kellett.



Szerintem lenne rá igénye az embereknek is, ha már nekem is volt... De ezt nyílván nem tudom felmérni, amíg meg nem valósítom.

Ha kitudódik és valóban jó ötlet, akkor könnyen “ellophatják”...


A terméket előtudnám állítani, lenne webshop is, ahol több mint valószínű, hogy árulnák. Meg tudnék velük állapodni...


Az egyetlen bökkenő, hogy már egy kisebb mennyiségben is elkészíteni nem kevés pénz lenne, + marketing, stb.

Ha mégsem lenne kelendő, akkor ezt az összeget buknám.


Én nagyon nem étek a vállalkozásokhoz, ugye annyi hogy van egy viszonylag innováció gyanús ötletem. Én csak erre alapozok...


Alapvetően, hasonló helyzetben az emberek azt szokták csinálni, hogy kockára teszik a befektetett összeget és vagy beválik, vagy oda a pénz és ezt elfogadják előre... Vagy inkább jobban beleássák magukat és előtte még jobban felmérik a terepet?

Egy új termék esetén ezt hogy lehetne?


Félreértés ne essék. Tudom, hogy minden vállalkozással kockázat is jár...



okt. 26. 14:36
 1/5 anonim ***** válasza:

Mi kellene hozzá? Nagyfokú merészség!

Persze, minden vállalkozás azzal a tudattal indul, hogy amennyiben a dolog nem jön be, akkor a ráfordított pénzt a vállalkozó bukja!


Azért egy szélesebb körű igény-felmérés nem ártana. Abból kiindulva, hogy neked szükséged lett volna rá, így valószínű másnak is... először keress rá u.n. "alternatív" megoldásokra, és lehet, hogy sokkal jobb dologra lelsz, ami az eredeti elképzelésedet rögtön lenullázza.

okt. 26. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Érdemes lenne szerintem valami állami kockázati tőkealapot megkeress, a legnagyobb a Hiventures, ők már ötlet fázistól a prototípus gyártáson át a piacra vitelig foglalkoznak a vállalkozókkal.


[link]


Ne te csináld az igényfelmérést, meg a marketinget, sőt, még a terméked értékesítését se, ha nem értesz hozzá. Ez olyan szerteágazó tudást igényel amit nem lehet pár hét alatt a Google-ről meg a GYiK-ről összeszedni, kőkemény gyakorlati tapasztalatokra van szükség hogy ezt értelmesen tudd csinálni. Majd a Hiventures megnézi, ha valóban jó ötlet akkor kapsz finanszírozást és segítenek, ha azt mondják hogy nem jó ötlet, akkor meg szerintem hidd el nekik.

okt. 26. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Nehéz úgy tanácsot adni, hogy nem ismerjük, mi a konkrét elképzelés. Régen én is azért nem mondtam el az ötleteimet másoknak, mert féltem, hogy ellopják tőlem, de rá kellett jönnöm, hogy az ötlet egy vállalkozásnak kevesebb, mint az 1%-a. Még maga a termék is huszadrangú, ha sikeres vállalkozást akarsz indítani! (Nagyon sok vállalkozó ott rontja el, hogy szerelmes lesz a termékébe, beleinvesztálja a fél vagyonát, majd kiderül, hogy a termék nem piacképes.) Egy piacképes vállalkozásban a legfontosabb szempont a cashflow!


Milyen folyamat vezet tehát az ötlettől a bevételig? A legjobb, amit elsőként tehetsz, hogy nem te találod fel a spanyolviaszt, hanem keresel olyan vállalkozásokat, akik hasonló területen már befutottak. Ezután figyeld meg, hogy mik azok a területek, ahol ezek a cégek nem képesek kiszolgálni a vevőiket! Milyen iparági csontvázak bukkannak elő? Mi az az EGY probléma, amit a te ötleted megold és a konkurencia ötletei nem?


Ha ez megvan, akkor pedig úgy kell elindulnod, hogy csak olyan pénzt költesz el a vállalkozásodra, amit egyszer már megkerestél belőle. Vagyis mielőtt elköltenél 1 millió Forintot egy prototípusra, keresd meg azt az 1 millió Forintot a termékből! Hogy hogyan? Tedd fel magadnak a megfelelő kérdéseket, mint például:

- Hogyan tudok előrendeléseket szerezni a termékre?

- Kitől kérhetnék kölcsön (pl. közösségi finanszírozás, rokonok, társtulajdonosok) és milyen módon garantálnám, hogy ne csak én, hanem minden üzlettársam jól járjon?

- Drága prototípus helyett hogyan tudom olcsósítani a gyártást kezdetben? (Majd később fokozatosan javítani a minőséget és fokozni a termelés mennyiségét is.)

- Van-e olyan gyár, ahol "ingyen" bérgyártásba tudom adni a terméket? (termék eladásonkénti részesedésért cserébe -> royalty)

- Van-e olyan gyártó, akinek a termékei kapcsolódnak az én ötletemhez (és elkezdhetném forgalmazni az ő termékeiket, amelyhez upsell ajánlatként hozzácsaphatnám az enyémet)?


Itt szóba jön egy nagyon fontos dolog: vállalkozóként mindenek előtt tanulj meg értékesíteni! Mint láthatod, a fenti folyamatok mindegyikénél embereket kell meggyőznöd - legyen az a vevőd, a beszállítód, a befektetőd, vagy épp az alkalmazottad. Légy mestere annak, hogy észrevedd mások igényeit - ezt jelenti az értékesítés!

okt. 26. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Ötlet, némi tőke, szaktudás.
okt. 27. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Csatlakozom #4-eshez,

ötlet, szaktudás, lóvé és bátorság meg kitartás a kezdeti döcögős időkben...

okt. 27. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!