Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » YouTube csatorna indítása...

YouTube csatorna indítása esetén külföld vagy MO jobb?

Figyelt kérdés

Külföld: Rengeteg nagy rivális, minőségi videók, de jobban fizet.


Magyarország: Kevesebb rivális, videó minőségével jobban ki lehet tűnni, rosszabban fizet.


Melyik előnyösebb egy kiválasztott kategória esetén?


2022. jan. 4. 02:30
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Itt most nem a vloggerekre gondolok, akik millió számra vannak az egész világban, hanem egy speciális témára, amelyből itthon kevés az igazán minőségi csatorna, kint viszont raklapszámra van, és jók is.
2022. jan. 4. 02:32
 2/12 A kérdező kommentje:
** Itt most nem a gamer vloggerekre gondolok
2022. jan. 4. 02:35
 3/12 anonim ***** válasza:
43%

Hat ha igy allsz hozza akkor veszett fejsze nyele :))


Tok mindegy hol csinalod, bele kell rakjal nagyon nagyon sok energiat/pénzt/idot hogy megerje.


A piacon egyensúly van, valoszinuleg annyival hoz tobbet az angol piac mint amennyivel nehezebb felfutni.

2022. jan. 4. 05:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Külföldiek nem nézik meg a magyar nyelvű videóidat!


A magyarok megnézik az angol nyelvezetű videókat, ráadásul nem nagy kunszt írni hozzá magyar feliratot, vagy feltenni egy magyar nyelvű videót is. Egy videó és teljes piaci megjelenés, bumm véget is ért a kérdéseden való morfondírozás és el is akadtál, tartalmat kéne gyártanod, de mit???

2022. jan. 4. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

1. Ki mondta, hogy külföldiek nézzék meg a videóimat?


2. Pontosan megvan a fejemben, miről szeretnék gyártani. Van belőle pár itthon, de gyatra videók, tudás nélkül.


3. Felsőfokon beszélek angolul, de ha keresek, mindig először magyar videót keresek, mert ez az anyanyelvem, és hiába tudok angolul, sokkal szívesebben megnézek egy magyar videót, ha az minőségi.

2022. jan. 4. 12:34
 6/12 anonim ***** válasza:
20%
Ez esetben a kudarc garantált :(
2022. jan. 4. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Hát lehet. Majd kiderül.


Nyilván a potenciál jobb angolul, de olyan minőségi videók és csatornák vannak, hogy az emberek nem fognak feliratkozni +1-re, kitűnni meg szinte lehetetlenség, annyira telített minden.


Tény, ez kis ország, de angolul még mindig elég kevesen tudnak, és szerintem az emberek többsége először egy magyar videót keres valamiről, aztán megy tovább, ha nem talál értelmeset.

2022. jan. 4. 13:31
 8/12 anonim ***** válasza:
34%

Én valószínűleg kivétel vagyok, de kimondottan alig nézek magyar tartalmat és nagyon megválogatom, hogy magyarul mit nézek, hallgatok, olvasok. Magyarul eszembe se jut semmire rákeresni, kivéve, ha valamiért kimondottan magyarul akarom tudni, hogy van valami, vagy hogy foglalkoznak-e vele magyarul, vagy ha valami kimondottan helyi dolog érdekel. Általános információkat szinte kizárólag angolul fogyasztok, mert sokkal több, alaposabb, mélyebb és pontosabb, jobb minőségű infó érhető el. Többek közt pont azért, mert a nagyobb piacra jobban megéri tartalmat gyártani, többen is csinálják, így nagyobb a verseny, érdemesebb is jobb minőséget készíteni, stb.


Ettől még abszolút lehet értelme akár az angol tartalom gyártásnak is, meg a magyarnak is - sőt akár mindkettőnek párhuzamosan is, bár az már nagyon kemény dió, nem biztos, hogy megéri ennyire elaprózni az energiádat, mert egy csatorna rendes működtetése sem könnyű, párhuzamosan kettő már sokkal nehezebb.

(Bár ha ugyanazt a tartalmat csinálod meg és a két nyelv csak annyiban tér el, hogy az egyszer már alaposan megírt szöveget rögtön két féle nyelven veszed, egyikkel megvágod, a másikban csak kicseréled a szöveges részeket, akkor lényegesen le lehet egyszerűsíteni a munkamenetet. De még így is sok plussz munka a fordítás, a mégegyszer felvett szöveg, a plussz szerkesztés, a duplán gyártott feliratok, stb. Nem biztos, hogy nyersz annyit a két nyelvűséggel, mint amennyit azzal nyernél, ha csak az egyik nyelven csinálnád, viszont ott ugyanennyi energiát befektetve akár 2x annyi videód is elkészülhet, jobban haladsz vele.)


Kár, hogy lepontoztátok #3-ast, pedig igaza van. A hozzáállás irtó sokat számít és a legtöbb lelkes próbálkozó pont ezen szokott elbukni. Nagyon sok energiát/pénzt/időt kell beletenni hogy megérje és egyáltalán nincs rá garancia, hogy meg is fog térülni. Ahogy arra sem, hogy tényleg sikerül igazán jól megcsinálnod. Vagy még ha sikerül is jól megcsinálnod, akkor tényleg érdekelni is fogja a közönséget. De még ha érdekli a közönséget, akkor sem garantált, hogy megtérül. Egészen más dolog jó tartalmat gyártani és egy teljesen más dolog azt a tartalmat eladni a hirdetőknek, hogy támogatni is akarják. Egy teljesen más szakma, amihez ha nem értesz eléggé, akkor nem fog megtérülni. Ezek közt a dolgok közt egyáltalán nem biztos, hogy van bármilyen arányossági kapcsolat. Egy csomó vacak is népszerű, egy csomó jó tartalom népszerűtlen és egy csomó jó tartalom meg népszerű. Rengeteg tényezőn múlik, hogy mitől lesz sikeres valami és mitől nem. Legfontosabb tényező, hogy kitartóan csináld és minél helyesebben tudd felmérni, hogy min hogyan érdemes változtatni, hogy jobban működjön, mint addig. Sajnos egyáltalán nem biztos, hogy ez érték központú szempont lesz. Sok esetben attól népszerűbb valami, hogy kedvezőbben találod el a közönség érdeklődését. Sok esetben ez pont az igényesség és minőség romlásával jár. Ne felejtsd el, hogy a komoly, értékes, minőségi műsorokat a tévében sem nézik annyian, mint a valóságshowkat és a komoly, mértékadó közéleti lapokat sem veszik annyian, mint a bulvár lapokat. Lehet minőségi és értékes tartalommal is sok embert elérni, de nehéz feladat jól egyensúlyozni a népszerűség és a minőség között, illetve garantálható, hogy a minőségi tartalom kevesebb embert érdekel, mint a könnyed, szórakoztató, kevésbé minőségi tartalom. És amennyivel nehezebb az angol piacon befutni, annyival hoz többet is (erről még később).


Amíg nem kezded el csinálni, addig lehetetlen megmondani, hogy van-e igény valamire, vagy nincs. Ha elkezded csinálni, akkor kiderül, hogy arra, ahogyan csinálod, van-e igény. Ha nincs, még mindig változtathatsz rajta, hogyan csinálod, mit csinálsz és figyelheted, hogy a változtatások hatására, hogyan változik az érdeklődés. Ha nem csinálod, akkor legfeljebb ötletelni lehet, hogy mi lenne, ha... aztán a valóságban vagy az lenne, vagy nem. Senki sem tudhatja, amíg ki nem próbálod a gyakorlatban.

Ha tőled megkérdezték volna indulás előtt, hogy a Való világra, Győzike Showra, akármire lesz-e igény, mit mondtál volna? Az emberek többsége még akkor is letagadta, hogy nézi őket, amikor mentek ezek a műsorok és vezették a nézettségi statisztikákat. Na ennyit ér az ilyen elméleti ötletelés. Hiába mondja itt bárki, hogy ő nézné, ha lenne ilyen csatorna, ha elkezded csinálni, akkor lehet, hogy tudni se fog róla, hogy már létezik, de még az is lehet, hogy ha szembe jön vele, akkor is csak elmenti megnézendőként, aztán soha eszébe nem jut majd meg is nézni. Ne agyalj rajta túl sokat, hanem kezdd el csinálni és kiderül, hogy van-e érdeklődés!

Hogy melyikkel mennyire tudnál sikeres lenni, arról bárki csak találgatni tud. Te mondasz valamit róla, hogy mennyire tudsz jó tartalmat csinálni, azt mi elképzeljük valahogyan és arról mondunk valamilyen véleményt. Aztán a gyakorlatban vagy olyan lesz, amilyennek te elképzeled, vagy még olyan se. Vagy olyan, mint amilyennek mi elképzeljük, vagy annál sokkal jobb/rosszabb.


Ezer féle dolgon múlik, hogy sikeres lesz-e a csatornád. Pl. Megfelelő célközönséget szólítasz-e meg vele, úgy adod-e elő a mondandódat, amire ők kíváncsiak, stb. Ezernyi apró dolgon múlhat, hogy bejön, vagy sem. Az sem mindegy, milyen témákkal foglalkozol, azokat kinek, hogyan akarod promózni, mert eleinte a YouTube jóval kevesebb támogatást fog hozzá adni, a munka oroszlán része rajtad áll.


Ha itthon még nincs (jól) feldolgozva ez a téma, akkor lehet, hogy érdemesebb magyarul megcsinálnod, mint sok másik között egy újabbat felfuttatni nemzetközi szinten. Viszont az is lehet, hogy nem véletlen és itthon nincs is akkora igény rá, vagy egyszerűen nem annyira van rá lehetőség. Pl. Technikai újdonságokat bemutatni jóval kisebb esélyed van Magyarországról akár a magyar közönségnek, akár a külföldinek, mert Magyarországra egy csomó minden jóval később ér el, mint a fejlettebb gazdaságú országokba. Egy amerikai, angol, vagy akár hong-kongi csatornához akár már jóval a megjelenés előtt eljuthatnak teszt termékek, míg egy magyar forgalmazó még ha akarna sem biztos, hogy hozzá tud jutni termékhez még azután sem feltétlenül, hogy már hivatalosan kapni lehet a terméket. Te meg több nappal, de akár hetekkel is lemaradhatsz emiatt a többi nagy külföldi csatorna mögött, amikor már mindenki náluk nézte meg a videókat és nálad már senkit sem fog érdekelni, hogy akkor mit mondasz róla.


Üzletileg is összetettebb a kérdés. Attól is függ, hogy a bevételt mitől várod. Vannak olyan témák, amikhez eleve nehezebb hirdetőket találni, míg másokhoz könnyebb. Ugyanígy témánként nagyon eltérő lehet az is, hogy mennyire jövedelmezőek a reklámok. Ha csak a YouTube reklám bevételeire hajtasz, az külföldi közönségből akár sokszorosa is lehet, mint magyarokból. De a magad által letárgyalt, behozott szponzorációkra is igaz lehet, hogy nemzetközi reklámokról jóval nagyobb értékekről lehet megállapodni, mint a magyar közönségnek szóló reklámokról.

Ha magyar piacra csinálsz tartalmat, akkor magyar cégekkel jobban tudsz üzletelni, hogy támogassanak (ha nyitottak erre persze). Viszont a magyar cégeknek és a külföldi cégek magyar leányvállalatainak is jóval szűkebb lehet a magyar reklám költségvetése, mint a nemzetközi cégeké.

Ha külföldre csinálod a tartalmat, akkor a külföldi cégekkel kell tárgyalnod, mert a magyar cégek magyar piacra kapnak reklám büdzsét, a te közönséged meg nekik nem közönségük. Hiába lehet egyszerűbb neked a magyar leányvállalatokkal személyesen tárgyalni, a külföldieket kéne meggyőznöd, nem a magyarokat.

2022. jan. 5. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Köszi az alapos válaszodat (Y)
2022. jan. 5. 22:51
 10/12 anonim ***** válasza:
20%

Külföld, de ki is kell hozzá költöznöd, mert a youtube (google) trükkös egy jószág, régiókra leosztva számolgatja a nézettséget, aztán nem mindent ír jóvá.


Mellesleg ennek az egész világa tök korrupt, régebben a qqtube és hasonló "oldalakkal" lehetett pénzért, vagy PPC kre kattintgatásért "nézettséget" vásárolni.


Nyilván 2022-nek is megvannak a korhű "trükkjei".


Eleve az egész rendszer másképp kezel egy magánfiókot mint egy partnerfiókot.


Ha saját magadból akarsz "médiaterméket" csinálni hát sok szerencsét hozzá (én tuti nem tenném), max olyan szinten mint anno "justvidman" , hogy az arcát sose láttad egy videóba se!

2022. jan. 14. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!