Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Miért van az, hogy mindenki...

Miért van az, hogy mindenki pénzt akar csinálni és nem értéket teremteni?

Figyelt kérdés

Heti 3-5 kérdés van hogy milyen vállalkozásba érdemes fogni...miért nem azt kérdezik maguktól hogy milyen értéket tudok teremteni amiért mások fizetnek?


Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt. De ugyanez igaz egy cukrászdára is. Vagy bármilyen más üzletre.


Ha pedig van érték, akkor azért az emberek fizetnek, tehát van pénz is...de ha a pénz a kiinduló pont, akkor hogyan várja valaki hogy sikeres lesz?


2015. júl. 21. 19:06
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 31/110 A kérdező kommentje:

Jó, rendben. Én soha nem írtam hogy az áru változna, erről nincs szó. Az áru értéke változik. Ezt az értékváltozást fizeted ki szállítási díjként.


Indirekt módon, de választ adtál az eredeti kérdésemre és ezt köszönöm. Mostmár látom hogy az emberek csak a "hozzáadott érték" fogalmát értik, az "értékteremtést" nem.


A kereskedelem és szállítás ugyanolyan értékteremtés mint egy cipőt elkészíteni. Aki nem hiszi, járjon utána: bármilyen bevezető jellegű közgazdaságtan könyv elolvasás elegendő hozzá.


Szép napot mindenkinek!

2015. júl. 22. 11:34
 32/110 anonim ***** válasza:

"nem ér többet a cucc, hogyha máshol van?"


Ez butaság. A Szaharában szomjazónak rohadtul nem ugyanannyit ér a kulacsában lévő víz, mint az Amazonasban csorgadozó.


De gondolom te sem utazol el az ország másik végében, csak mert ott 35 forinttal olcsóbb a párizsi.. Látod, amennyivel többet kifizetsz az otthonodhoz közeli boltban a párizsiért, TE annyi értéket tulajdonítasz annak, hogy az adott termék HOL van.


Tehát itt jár a szád, hogy szerinted nem ér többet a cucc, ha máshol van, de közben amikor a pénzedet adod ki, amikor pénzzel kell a véleményed mögé állnod, akkor már mást mondasz.


Lezárható, vagy értelmetlenkedünk tovább?

2015. júl. 22. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/110 anonim ***** válasza:

"Ha egy szelet csoki mondjuk 100 forintot ér, az akkor is annyit ér, ha 1 fuvarral ment a boltba, vagy ha 10 fuvarral."


Igen, de nem ez a téma. Te ezzel csak azt vitatod, hogy a szállítás ára 1x10 kopejka vagy 10x1 kopejka. A vevő számára ez teljesen mindegy. A szállítás ára akkor is 10 kopejka volt... És ezt a vevő ki is fizette. Ha nem fizette volna ki, akkor el kellett volna mennie oda, ahonnan a kamionok indultak. Az többe került volna neki, mondjuk 100 kopejkába, tehát így spórolt 90 kopejkát. Ez az az érték, ez a 90 kopejka, amit a szállítás, mint tevékenység teremtett a vevő számára. Irreleváns, hogy hány kamion szállította a csokit.

2015. júl. 22. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/110 anonim ***** válasza:

ma 10:04 "De igen. Nekem, aki a webáruházban vásárolok, az a hozzáadott érték, hogy nem kell tovább keresnem a terméket, nem kell utaznom érte, kényelmesen fizethetek stb. Ez az érték."


Ez nem érték, hanem nem pénzügyi értelemben vett költség/haszon elemzés, amit itt leírtál ami alapján eldöntöd, hogy ott veszed meg tőle a terméket. (tipikus példa szokott lenni, két bolt ugyanazt a terméket adja, 50 forintos különbséggel. De az olcsóbb 100 méterrel arrébb van. Megéri-e nekem a 100 méter séta, hogy 50Ft-al olcsóbban kapjam meg a terméket?) Olvass, vagy tanulj előbb egy kis közgazdaságtant, esetleg vállalkozz utána élesben.


Ennyi erővel minden webshop értéket teremt, mert kiszállít választhatsz 3 féle fizetési mód közül átlagban,de mégis akkor mitől lesz több, az aki nem 1 év, hanem 3 év garanciát ad ugyanarra a termékre, ha az érték maga csak az, hogy nem kell utazgatnod, hanem kiszállítanak. Ezt kellene megérteni végre, hogy teljesen más a hozzáadott érték fogalma, ami egy szimpla viszonteladással nem lehet megvalósítani.


Lehet szűk látókörű vagyok, de eddig amiket írtam pályázatokban nem ilyen "magam által megfogalmazott"hozzáadott értékek alapján döntöttek a támogatások mellett, ha már egyszer ennek is van módszertana, amit előtte meg kellett hozzá tanulnom. :-)))


Hozzáadott értékre, megadtam egy konkrét- nem általam kitalált definíciót korábban, idézve, ami magába foglalja, hogy mi is az pontosan.


Amit itt próbáltok belemagyarázni, az nem hozzáadott érték, hanem igénybe vett szolgáltatások Értéke és eladási ár beszerzési Értéke (kamionos szállítás). Ami Érték kifejezés ugyan, de a hatása egy üzletmenetre költségként jelenik meg, ami semmi esetre sem pozitív dolog, attól, hogy annak próbáljátok azt beállítani, hanem egy negatív dolog, hiszen egy profitorientált vállalkozás, költségminimalizálásra és bevétel maximalizálásra törekszik.


Ugyanúgy a kiszállítás, mint alap szolgáltatás, a fizetési lehetőségek, vagy épp a logiszitkkai szolgáltatás, amire pont egy ellenpéldát is hoztam a dropshipmenttel, amit már egy hagyományos értékesítési lánchoz képest valóban nevezhető értéknövelő szolgáltatásnak, mivel költséget csökkent, és nem növel azáltal, hogy ugyanúgy árut szállít, csak épp nem a kereskedőhöz, hanem közvetlen a megrendelő címére. ( a profitorientált vállalkozásnak -webshopnak - kiesik a raktározás és a tovább szállítás költsége a vevő címére, amit be kéne építeni az eladási árba - mindamellett, hogy a vevő igényének megfelelően, kap házhoz szállítást, fizetési lehetőségeket, ne adj isten még olcsóbban is tudja így adni a konkurenciától a terméket a webshop mivel a Ti általatok mantrázott "Érték" kieseik az eladási árból, ezt hívják alacsonyabb ELÁBÉ szintnek, ergo még hátrány sem éri a vásárlót.


A trendszerűen megjelenő értékesítési lánc rövidítése nem véletlen a piacon több területen is, még nemzeti gazdasági szinten is (Közvetlen termelőtől vásárlás, gyártótól vásárlás olcsóbban, stb..)

2015. júl. 22. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/110 A kérdező kommentje:
Ez megint egy jó nagy adag maszlag volt.
2015. júl. 22. 22:21
 36/110 anonim ***** válasza:
Nem tudom, felénk ezt közgazdaságtani, meg vállalkozási ismereteknek hívták , amikor én végeztem, több képzésen is :-)
2015. júl. 22. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/110 anonim ***** válasza:
Nem, ez maszlag. Mondok még egy példát. Amikor vámolnak, az áru értékébe beleszámolják a szállítás költségét is. Vajon miért? Mert mindenki tudja, csak a barátod nem, hogy az "itt" lévő áru többet ér, mint az "ott" lévő ugyanolyan áru... Ha pedig többet ér, akkor valaki ezt a többlet értéket megteremtette. Ez az értékteremtő volt a "kamionos".
2015. júl. 22. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/110 anonim ***** válasza:
Amúgy mi az a "eladási ár beszerzési Értéke"? Belekeveredtél a sok képzésbe? ;)
2015. júl. 22. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/110 anonim ***** válasza:

Nyílván Te is tudod, ha értesz a vámkezeléshez és a webshopok értékteremtéséhez :-))


Az ELÁBé, mindenhol ELÁBÉ, még a mérlegbeszámolókban is, és az árképzésben is, csak vannak akik azt próbálják sulykolni, hogy minél drágább egy szállítási költség, annál értékesebb a tevékenységük. :-)


(Lassan az mlm-esek szintjére zuhan a vita színvonala..)

2015. júl. 22. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/110 A kérdező kommentje:

Azért maszlag mert olyan témákat fejtegetsz amit senki nem kérdezett és sehogy nem is kapcsolódik a kérdéshez. Elindulsz egy gondolatmenettel és csak írod, írod, írod ami eszedbejut, figyelmenkívül hagyva az eredeti kérdést.


Bizonygatod hogy a szállítás a kereskedőnek költség: de hát ezt nem is vitatta senki!


Amire szerintem nem jöttél még rá, hogy nem könyvelési szempontból, hanem gazdasági szempontból van vizsgálva a kérdés hogy a szállítás teremt-e értéket.


Csak hogy tisztázzuk: te azt állítod hogy egy termék értéke, azaz hogy mennyit kell fizetnem érte (mekkora összeget) az független attól hogy hol található a termék és én hol vagyok, igaz?

2015. júl. 22. 23:56
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!