Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Miért van az, hogy mindenki...

Miért van az, hogy mindenki pénzt akar csinálni és nem értéket teremteni?

Figyelt kérdés

Heti 3-5 kérdés van hogy milyen vállalkozásba érdemes fogni...miért nem azt kérdezik maguktól hogy milyen értéket tudok teremteni amiért mások fizetnek?


Pl. egy webshop, ha jó árakkal és megbízhatóan működik, akkor értéket teremt. De ugyanez igaz egy cukrászdára is. Vagy bármilyen más üzletre.


Ha pedig van érték, akkor azért az emberek fizetnek, tehát van pénz is...de ha a pénz a kiinduló pont, akkor hogyan várja valaki hogy sikeres lesz?


2015. júl. 21. 19:06
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 41/110 anonim ***** válasza:

Mondok még egy példát. Amikor vámolnak, az áru értékébe beleszámolják a szállítás költségét is. Vajon miért? Mert mindenki tudja, csak a barátod nem, hogy az "itt" lévő áru többet ér, mint az "ott" lévő ugyanolyan áru...


Ebből adódóan a Németországból, vagy Franciából lerendelt és webáruházban tovább értékesített ilyen termékem:


[link]



nem ér többet itthon, mint Németben, sőt még kevesebbet ér Franciaországban?


[link]


[link]


De többet ér itthon, mint az USa-ban?


[link]


Az itt bemutatott 4 beszállítótó is le tudom rendelni, de akkor attól lenne -szerinted - értékesebb a tevékenységem, ha az USa-ból rendelném 27% Áfával és vámmal, minthogy EU vat reggel, Eu-n belülről Németből, vagy ne adj isten háromszög ügyletben dropshipmenttel franciából cca. 30%-al olcsóbban, mint egy pesti nagykerből?


:-))

2015. júl. 23. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/110 anonim ***** válasza:

"Csak hogy tisztázzuk: te azt állítod hogy egy termék értéke, azaz hogy mennyit kell fizetnem érte (mekkora összeget) az független attól hogy hol található a termék és én hol vagyok, igaz?"


Ilyet nem mondtam. Az árképzés ezer meg egy tényezőtől függ.(területi egyenlőtenségek, árérzékenység, árrugalmasság, ELÁBÉ szint, árrés szint, stb)


Többek között, amiket már írtam korábban is, az alapfelvetésed az volt, hogy értékteremtés a kamionos szállítás, és a webshop. De még a Tesco is értéket teremt a kereskedelmi tevékenységével. Ezeket cáfoltam sorra. Illtve amit állítok, hogy:


Egy kereskedelmi tevékenység önmagában nem értékteremtő, ha csak azt a terméket adja el tovább, amit ő is vásárol valahonnan valamennyiért.


Értéket maximum akkor teremt, ha a tevékenységéhez társadalmi szempontból is hasznos és kimutatható eredmények tapadnak, horizontális célokkal.

2015. júl. 23. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/110 A kérdező kommentje:
Jó, rendben, igazad van!
2015. júl. 23. 00:13
 44/110 anonim ***** válasza:
66%

"Értéket maximum akkor teremt, ha a tevékenységéhez társadalmi szempontból is hasznos és kimutatható eredmények tapadnak"


A faluban nincs bolt, nehéz az embereknek cipőfűzőt venni. Valaki csinál egy cipőboltot, ez a problémája az embereknek megoldódik. Ennek a társadalmi hasznosságát talán nem vitatod. Ez a kereskedő tehát értéket teremtett, pedig nem csinált mást, csak viszonteladott valamit.


Mit gondolsz?

2015. júl. 23. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/110 anonim ***** válasza:
Az elábé meg sehol nem jelentett "eladási ár beszerzési értékét". Mondom, kicsit szerintem zavartak a gondolataid..
2015. júl. 23. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/110 A kérdező kommentje:
Hagyd, felesleges. Bárhol a való életben körberöhögik azt aki azt állítja hogy a kereskedelem és logisztika nem teremt értéket. Ez meg csak az internet, itt nem számít kinek van igaza.
2015. júl. 23. 07:14
 47/110 anonim ***** válasza:

Tényleg sehol nem jelenti azt az ELÁBÉ:


[link]

[link]

[link]

[link]


De ajánlom az e-beszmolo.kim.gov.hu-n a cégek beszámolóinak nézegetését is:


12. sor:


[link]


Tényleg kb ez a körbe röhögős -mlm ügynökökhöz hasonló érvelési kategória ebben a vitában az álláspontod szakmailag :-))


Horizontális - társadalmi (és nem cipőfűzőhiányban szenvedő, egyébként fogyasztói értékkel összekevert leírásod) - célok:


[link]


[link]


Amiről korábban beszéltél, az a költség/haszon elv, majd most bele magyarázod a fogyasztói értéket.


De attól, hogy helyben ad x terméket egy bolt, vagy kiszállít egy webshop, amit előtte Elábé-val beszerez és definíció szerint is változatlan formában (értéket hozzá nem adva) tovább értékesít azzal nem valósít meg értékteremtést.


Maximum a vásárlónak lehet ez egy szubjektív véleménye, ahogy látható is a definíció alapján, mivel a költség/haszon elvében az ő ideje megér X Ft szállítási költséget a webshoptól, vagy épp annyit, hogy ne kelljen érte bemenni a legközelebbi városba, míg másnak aki bent dolgozik a városban a faluból ingázva és naponta ott jár eleve a nagyobb választékú bolt mellet, már nem lesz értékes a falusi cipőfűző bolt, mert kisebb választékkal, drágábban kínálja a termékeit, mint a városi bolt.


Tipikus példa erre a falusi kisboltok hanyatlása a multik megjelenésével párhuzamosan, amikor is inkább buszoztak a környékről az emberek bevásárolnia környező városban lévő szupermarketbe, mintsem helyben vették meg a helyi vállalkozó kisboltjából a termékeket.


Fogyasztói érték: a fogyasztó szubjektív véleménye arról, hogy a termék milyen mértékben felel meg a várakozásainak.


Tulajdonságai:

fogyasztóspecifikus, változó, folyamatos ellenőrzés alatt áll, befolyásolja a jövendő vásárlásokat.

A fogyasztói érték elemei: Használati érték (hasznos tulajdonságok összessége). Megfelelő helyen és megfelelő időben – tulajdon

Az értékteremtés mint vállalati funkció: a hagyományos funkciók közül a termelés, szolgáltatás (használati érték) logisztika (helyi és idő érték).



:-))

2015. júl. 23. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/110 anonim ***** válasza:
44%

Ezt megsütötte a nap. Leírja, és nem tűnik fel neki. Elolvassa, és nem tűnik fel neki, hogy az "eladási árnak" nincs "beszerzési értéke".. Az eladott árunak van esetleg. És még belinkel oldalakat, amik engem igazolnak, és őt cáfolják.


Durva, hogy viszonylag rövid idő alatt mennyit tud szellemileg leépülni egy ember...


"változatlan formában (értéket hozzá nem adva) tovább értékesít azzal nem valósít meg értékteremtést"

Tudod a kereskedő NEM változatlan formában értékesít tovább, hanem hely és idő értéket ad a terméknek.


Így felel meg a tevékenysége az általad leírt fogyasztói értéknek (megfelelő helyen), és vállalati funkcióval (elosztási logisztika, marketing, értékesítés) megtermelt értéknek is.


"A fogyasztói érték elemei: Használati érték (hasznos tulajdonságok összessége). Megfelelő helyen és megfelelő időben – tulajdon

Az értékteremtés mint vállalati funkció: a hagyományos funkciók közül a termelés, szolgáltatás (használati érték) logisztika (helyi és idő érték). "


Szerinted a légiközlekedés sem értékteremtő? Múltkor repültem Londonba, bizisten változatlan formában szálltam le a gépről, ugyanúgy, mint amikor felszálltam, csak helyileg máshol...


Bak Norbert, nem tudom, te még mindig alulképzett vagy, vagy a képességeidhez képest túlképezted magad, de néha kicsit aggódom érted.. Vagy hosszú műszakokat nyomsz mostanában, és megfáradt az elméd? Mindegy is..

2015. júl. 23. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/110 anonim ***** válasza:

Az Elábé teljes nevét egy helyen valóban elírtam, bár ez a lényegen nem változtat, attól, hogy a saját igazadat próbálod bizonygatni a nem létező értékteremtéssel, konstans termék viszonteladása kapcsán, amit épp a konkrét példákkal kellett megcáfolni, mert szerinted a belső piac védelme, egyenlő az értékteremtés miatt kiszabott vámmal és áfával :-))



De legalább a személyeskedő stílusod helyén való ahhoz a tevékenységhez, amit folytatsz. gondolom ez is értékteremtő a szemléletedben :-))


Nem volt hosszú műszakom mostanában. Képzés kapcsán, jól látható, hogy mekkora mértékű és milyen minőségű társadalmi célokat is határoz meg az aki értéket teremt, egy-egy vállalkozás, vagy projekt kapcsán vagy csak épp "kényszervállalkozó", ahogy a kérdésben is meg lett fogalmazva.


Gondolom feltűnt, hogy fogyasztói értékről és nem az eladó viszonteladásából adódó értékteremtéséről van szó, a fogalomban, ami ugye szubjektív tényező. van akinek érték, van akinek nem.


Egy faluban egyedüli boltként sem garantált az ilyen nagyfokúnak hitt értékteremtés(ed), hiába hogy szeretnének helyben vásárolni az emberek:


[link]

2015. júl. 23. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/110 anonim ***** válasza:

Örülök, hogy innen:


"Egy webshopban mi lehet a hozzáadott érték, és milyen új értéket tud teremteni?"


két napos rekordidő alatt el tudtál jutni ide:


"fogyasztói értékről [...] van szó, [...] ami ugye szubjektív tényező. van akinek érték, van akinek nem"


Az értékesítést és a hozzá tartozó marketinget és logisztikát meg minden közgazdasági elmélet a vállalatok alap értékteremtő folyamatai közé sorolja, szóval ezt az aspektust kár is vitatni.


Azt érdemes átgondolnod, hogy MINDEN értéket a vevő ad MINDEN folyamatnak. A vevő fog úgy dönteni, hogy az üzleti partnere tevékenységeinek összessége értéket teremt-e, vagy sem. A te definíciód szerint ugyanis ha egy webáruház nem csak továbbértékesítene, hanem valamit csinálna a termékkel, mondjuk minden terméket kékre festene előtte, akkor máris értékteremtő lenne. Hidd el, van, hogy a kékre festés nem ad hozzá értéket, sőt! Ezt a vevő fogja meghatározni. Képzeld el, minden kereskedő kékre fest mindent, csak egy nem. A vevő ennek az egynek a "munkáját" fogja értékelni. Illetve az "el nem végzett munkáját". Így lett érték a semmittevésből.


Ha egy webáruházat a vevők használnak tehát, akkor bizony az a webáruház értéket teremtett.. Persze az is lehet, hogy te majd jól megmondod a tutit, hogy te vagy az okos, nem a vevők, és mindenki hülye, aki egy sima továbbértékesítő (kékre mondjuk nem festő) webáruházból vásárolt..

2015. júl. 23. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!