Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Mi az a dolog, amit az árra...

Slash49 kérdése:

Mi az a dolog, amit az árra raknak?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Bocsássátok meg tudatlanságom, de még új vagyok ebben a témában. Egy Webáruházat szeretnék nyitni, és már majdnem mindent tudok, kivéve az árubeszerzést(hogy hogyan működik ez webáruház esetén), és a profitot. Van egy olyan százalékos arány, aminek a szaknevét nem tudom, ez a nyereség, úgymond. Úgy tudom, hogy ezt százalékban adják meg, és ezt kell neked rá tenned az árucikkre, ez lesz a te haszonod. Ez mi? És hogy működik pontosan? Illetve a Profit is.. Hiszen maximum 5%-ról beszélünk, amit megszabhatnak erre a "nyereségi százalékra", és ha a webáruházam be szerez egy processzort 30ezerért, és max 3% nyereséget tehetek rá, akkor abból nekem nincsen profitom... Mert meg vettem 30-ért, eladom 39000-ért, és nekem a profitom 9ezer, amiből még adózni is kell, szóval mínuszban vagyok! Lehet hogy össze hordok mindenféle marhaságot, de éppen ezért kérdezem, hogy tudjam.

2017. jún. 29. 20:09
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
86%

Árrés ?


Amúgy szerintem ne kezdj bele...

2017. jún. 29. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
88%
hú b+ ilyen amikor már "majdnem mindent tudsz"?
2017. jún. 29. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
83%
Neked ki szabja meg az árrést?
2017. jún. 30. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
"Egy Webáruházat szeretnék nyitni, és már majdnem mindent tudok,"---csak az alapokkal és a ráépülő dolgokkal nem vagy tisztában, a többi viszont csillagos ötös!
2017. jún. 30. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
80%

Nem pont a témába vág, de szerintem hamar kiábrándulsz majd a webáruházasdiból. Én több ilyen webáruházhoz köthető cégnél dolgoztam már hidd el tudom miről beszélek. Ha teljesen egyedül partnerek, főleg ismerettség és reklám nélkül kezded akkor minden egyes rendelésnél pezsgőt bonthatsz, olyan ritka lesz. Főleg, hogy ahogy elnézem számtech webáruházat akarsz, ahol a haszon nagyon alacsony (még 10% is nagyon kevés, nem hogy 5). Olyan nagy webáruházakkal kell versenyezned, akik havonta milliókat költenek reklámra. Itt van még néhány kellemetlen dolog amivel számolnod kell: garanciális ügyintézés, visszaküldés, elégedettlen vásárló, néhány idióta aki mindenen balhézni fog, (a fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzések), ha teljesen legális akkor az adózás, ha nem legális, akkor meg a hatóságok, mindenki telefonon akar majd felhívni és úgy érdeklődni, el akarnak majd menni házhoz hogy ne küldd inkább odamennek, küldési díj (amit a nagyok a nagy forgalom miatt beépítenek az árba, de nálad a kis forgalom miatt nem tudod), tehát ennyivel is drágább leszel, stb. Ha mégis ezt szeretnéd csinálni, semmi akadálya, de ahhoz nagyon különleges/egyedi dolgot kell árulni (mivel mindent árul már a neten többszáz webáruház), vagy valamit nagyon jól kell csinálni, hogy megélj belőle.

Egyébként a hasznodat simán számold ki százalékosan 5%-nál szorozd meg 1.05-el a nettó beszerzési árat. És te mint értékesítő mindig nettóban számolj, ÁFA nékül. Ne az áfás árban számolj, az áfa végár az a vásárlónak fontos, neked a nettó a lényeg, az marad adózás után.

2017. jún. 30. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
67%

"Egyébként a hasznodat simán számold ki százalékosan 5%-nál szorozd meg 1.05-el a nettó beszerzési árat. És te mint értékesítő mindig nettóban számolj, ÁFA nékül. Ne az áfás árban számolj, az áfa végár az a vásárlónak fontos, neked a nettó a lényeg, az marad adózás után."


Barátom, te az árrésről beszélsz, nem a haszonról. A kettő köszönőviszonyban sincs.

2017. jún. 30. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
60%

Bevallom pongyolán fogalmaztam, valóban az árrésről írtam, ezért is írtam, hogy nagyon kevés az 5% és akkor folytatom... mivel ebből kell kifizetni a költségedet is. Tehát a hasznodat ami a kezedben marad elég nehéz lesz előre kikalkulálnod, mivel nem tudod, hogy ezzel a webáruházzal mennyi lesz a költséged. Annyi költség felmerül, és annyi nem várt veszteség érhet (pl. a problémás vevők miatt is), hogy jól meg kell számolnod az árrést.

Azért egyszerűsítettem le egy kicsit a dolgot, mivel egy sima webáruházról beszélünk, lehetetlen előre kikalkulálni százalékos arányban a költség/nyereség arányt. Nem egy üzleti terv alapján indulsz el amiben kikalkulálod egy évre előre a várható forgalmat és kiadásokat. Tehát kezdd el az árképzést úgy, hogy átnézed a lehető legtöbb webáruházat hogy mit mennyiért ad, te is próbáld meg követni ezeket az árakat, aztán vagy bejön, vagy nem, az árképzés nagyon nehéz műfaj, mivel hatalmas a konkurencia. Ha túl drága vagy nem vásárol senki, ha túl olcsó akkor nagyobb forgalmad lehet, de sokat kell értékesítened, hogy meg is érje.

2017. jún. 30. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
60%

# 4/7

Az hogy szépen megcsinálod a webáruházat és ügyesen le van programozva, az mind szép és jó eddig ügyes voltál, de az értékesítés, marketing, vevőkapcsolat egy másik műfaj, abban kell igazán jártasnak lenni, ha jól akarod csinálni.

2017. jún. 30. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 xswerdy ***** válasza:
74%

általában annyi árrést teszel a termékekre, amennyit csak akarsz, akár web, akár rendes boltról van szó. A kérdés, hogy mennyinél éri meg, úgy hogy legyen is forgalmad.


Néha előfordul, hogy a gyártó/imporőr/nagyker meghatároz ajánlott árat, de azon is változtathatsz.

2017. júl. 1. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
33%

#6

Már hogy köszönőviszonyban sincs az elég erős kifejezés, mivel az árrésben benne van a hasznod is, tehát azért köszönni, köszönnek egymásnak :)

2017. júl. 1. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!