Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Mennyire lenne életképes ez a...

Mennyire lenne életképes ez a vállalkozás?

Figyelt kérdés

Néhány ismerősömmel szeretnénk egy hidroplános sétarepülős vállalatot csinálni. A lényeg az lenne, hogy Budapestről repülővel el lehessen jutni a Balatonra, illetve a Balatonon a népszerűbb helyeket összekössük repülővel (pl. Tihany-Siófok, Aranypart-Zamárdi, Ezüstpart-Balatonfüred, stb...)

Szerintetek mennyire működne ez? Ti igénybe vennétek ezt a szolgáltatást?



2017. aug. 13. 15:16
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:

De nem ez volt a kérdés - pedig ez egy fontos szempont.

A hidroplan tipuskepzesert el kell menni kulfoldre, fizetni a kepzest, a szallast, a kajat. Erre a kepzesre csak ugy eri meg befektetni, ha kesobb ki is tudod hasznalni, vagyis mar megvan a hidroplanos setarepulesre az igeny, vagyis a kepzessel jaro osszes kiadast bele kell kalkulalni a bizniszbe mert csak ugy eri meg. A hidroplan kepesites ahhoz tulsagosan luxus dolog, hogy csak azert csinald vegig, hogy legyen, mert ha kerdezik van.

Amugy igen, en elmennek egy ilyen setarepulesre es elvinnem a rokonaimat is. Most voltunk Budaorson setarepulni es nagyon elveztek. Meg lehetne cifrazni, hogy vizrol szallunk fel.

2017. aug. 23. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:

"Szerintetek mennyire működne ez? Ti igénybe vennétek ezt a szolgáltatást?"


Mennyiért? Kikalkuláltad már, mennyibe kerülne pl. egy Budapest- Balaton út? És mennyi idő lenne hidroplánnal?


Azért kérdezem ezt, mert volt már, hogy csináltak piackutatást velem: érdekelne-e ez... ? Igen, érdekelt, szívesen el is mentem volna (tanfolyam), csak aztán, amikor kiderült, mennyi lenne, akkor az is kiderült, hogy én azt nem tudom/akarom megfizetni, mert ár érték arányban már nem éri meg nekem.

2017. aug. 24. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 A kérdező kommentje:

A gép majd 8 utas fog tudni szállítani (+2 pilóta), óránként 60ezer Ft az üzemeltetése, a költség megoszlik az utasok között, szóval 7500Ft/fő/óra.

Egy 1 órás séta repülés Cessna 172-el (3fő utas+1 pilóta) 45000Ft, ami 15000Ft/fő, szóval lehet látni, hogy nem olyan drága ez a hidroplánozás az utasoknak.

2017. aug. 24. 09:00
 24/27 anonim ***** válasza:
100%

Keress egy közgazdaságtant tanult embert, aki elmagyarázza neked, mi is az a fedezeti pont, hogyan zajlik egy árképzés, miért lenne szükség egy piackutatásra, hogyan kalkuláld ki az induló költségeidet és az első év üzemeltetési költségeit... stb.

Nem baj az, ha elhivatott vagy, van egy célod, és azt mindenképpen el akarod érni. Viszont itt alapvetően azzal van a gond, hogy szemlátomást pukkanásnyi fogalmad sincs arról, hogy egy ötletből hogyan lehetne pénzt csinálni. Ez úgy amúgy a start-upok világában nem annyira probléma, egy garázscég el tud vegetálni enélkül, de hogy is fogalmazzak... a hidroplánozás nem egy tipikus start-up tevékenység. És akkor még finom voltam.

Csak egy példa: oké, szépen kikalkuláltátok ezt az óránként 60 rugót, ebben nyilván minden benne van (a beruházás költsége, az engedélyek, a bérleti díjak, az üzemanyag, a biztosítás, a könyvelő, a ti órabéretek, adókkal, járulékokkal miegyébbel, és nyilván, hogy a cég tudjon egyről a kettőre jutni, néminemű profit is, csak hogy a legalapvetőbbeket említsem). Ennek tükrében kicsit kevésnek tűnik a 60, de nyilván ti tudjátok. Mi van akkor, ha -tegyük fel- nem fog óránként 8 ember sorbaállni hozzátok, hanem legjobb esetben is egyszerre 4-6-an szeretnék ezt igénybe venni? Akkor is 7500-at (+áfát, mert ide a rozsdás bökőt, hogy azt nem számoltad bele az előbb) kérnél érte/fő, és akkor már veszteséges leszel, vagy a repülőt lehet fix áron kibérelni egy órára, a személyek számától függetlenül? Az ilyeneket azért tanácsos lenne végiggondolni valakivel, aki kicsit is konyít a pénzügyekhez.

Nem akarok én neked rosszat, mert tényleg csak tisztelni tudom az elhivatottságot, de anélkül, hogy felmérnétek, hogy ezt tényleg hány ember venné igénybe, és mégis milyen árpolitikát kéne alkalmaznotok, ez finoman szólva is qrva kockázatos befektetés. Ha pár százezer forintról lenne szó, akkor max megvonná az ember a vállát, hogy ez nem jött össze, de itt tízmilliós nagyságrendekről beszélünk.

2017. aug. 26. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 A kérdező kommentje:

A repülő óránként 60ezer, ez a költség az utasok között oszlana meg. Ha 1 utas van, akkor neki 60ezer, ha már 2en vannak, akkor 30ezer/fő, stb...

Tanultam közgazdaságtant, de nem olyan részletesen (középsuliban), ennek tényleg jobban utána kell nézni, de ez még csak elméletben van meg.

2017. aug. 26. 16:21
 26/27 anonim ***** válasza:

"A repülő óránként 60ezer, ez a költség az utasok között oszlana meg."


Érdekes az ötleted, de az utasonkénti 7500 Ft-os árból ugye nem a repülés költségét akarod nullszaldóra kihozni?... Bérek, járulékok, adók, amortizáció, bérlési és egyéb jogdíjak, marketingköltségek - ezeket szintén az utasoknak kellene fizetniük. Az a minimum, hogy első blikkre szerintem duplázni kell az árat/fő. Tehát 15 ezer/óráról beszélünk, ami még mindig nem sok, ha a fizetőképes célcsoportot nézzük. Csak legyenek elegen, és érd el őket, ami nem egyszerű, hiszen minden egyes üres hely csak a kiadási oldalt növeli.

2017. aug. 28. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:

Egy ártatlan kérdés. Ki a célközönség? Hogyan képzeled el azt az embert, aki igénybe veszi a szolgáltatásotokat?

Bugyuta kérdésnek tűnhet, de érdemes végiggondolni, hogy milyen réteget céloznátok meg magatoknak, ami el tud titeket tartani, ugyanis nem valószínű, hogy több különböző kategóriájú szolgáltatást tudtok nyújtani; ugyanott fogja várni mindenki, hogy felszállhasson a gépre, ugyanazon a mólón fog végigmenni, ugyanazon a gépen fog utazni, mindezt ugyanazért az árért. Ha mindenből a minimalizmusra törekedtek, akkor el fogtok veszíteni egy szűkebb, ugyanakkor többet fizető réteget. Ha pedig a luxus irányába mentek el, akkor az emberek nagy részét nem fogjátok tudni elérni.

Kukacoskodásnak hangozhat a dolog, de ez abszolút nem egy "átlag" szolgáltatás. A legtöbb szolgáltató esetén több egymástól árban és minőségben igencsak különböző szolgáltatást nyújt, és erre ti nem lesztek képesek, vagy legalábbis csak szűk kereteken belül. Magyarán szólva specializálódnotok kell egy adott célcsoportra.

Azt pedig csak mellékesen kérdezem meg, hogy ugye mindenki, aki az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatot tart (beszél velük, a pénzt intézi, tájékoztatja őket, stb.), angolul és/vagy németül közel anyanyelvi szinten beszél?

2017. aug. 28. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!