Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Erős szociália fóbia kezelésér...

Erős szociália fóbia kezelésére tapasztalatokkal rendelkezők véleményét kérném ki. Gyógyszeres, pszichoterápiás, egyéb kezelések hatásosak voltak-e nektek?

Figyelt kérdés
Milyen gyógyszerek, módszerek segítettek nektek az állapototok javulásában akár egy kicsit is?

2020. szept. 30. 08:44
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Oké, nem vagyok orvos, de vágom a témát+ saját tapasztalatok. Kombinálni érdemes a gyógyszeres és gyakorlati terápiát. A gyógyszerrel kêmiailag lenyugtatni a beteget, majd vinni/ küldeni a szorongást kiváltó helyzetekbe.

Ezt napi szinten gyakorolni, majd csökkentett gyógyszer mennyiséggel folytatni, végül gyógyszer nêlkül.

Ha csak szedi a gyszert, de továbbra sem mozdul ki, akkor konzerváltuk a problêmat, de javulás nem lesz. Ha gyógyszer nêlkül küldjük be a tömegbe, akkor meg a pániktól még rosszabbul lesz, és legközelebb kapaszkodni fog a radiátorba mint a veszett.

De az a legfontosabb, h a beteg akarja a gyógyulást, fejben döntse el, és mindent tegyen meg. Ami azzal egyenlő, h szorongással is elindul. Előbb csak egy kisboltba, postára, aztán rázósabb szitukba is, pl buszozni, koncertre, stb.

Az agy hozzá tud szokni a helyzetekhez, ekkor kioltódik a szorongás. De csinálni kell. Az izmok sem erősödnek meg a fekvéstől, erőltetni kell őket rendszeresen.

2020. szept. 30. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Gyógyszer nélkül is hozzá lehet szokni a különböző helyzetekhez. Csinálhatod fokozatosan is, de a lényeg, hogy szándékosan tedd ki magad a szorongásnak, és meg kell várni, amíg magától kioltódik. Vagy ugorhatsz a mélyvízbe, de szerintem azt szakember nélkül nem ajánlatos.

Keress erre kognitív viselkedésterápiában jártas szakembert.

Ha magad akarod megpróbálni, akkor olvass pár könyvet a hogyanjáról. Írj össze minden olyan helyzetet, ami szorongással tölt el, és kezdd a legenyhébbel. Fogadd el, hogy szorongsz, ne akarj megszabadulni tőle.

Kiegészítésképpen esetleg autogén tréning, vagy valamilyen relaxáció, sport, hobbikeresés, gyógynövények (orbáncfű-ha nem vagy terhes, macskagyökér, citromfű)

febr. 17. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!