Kezdőoldal » Emberek » Barátok, barátságok » Jövőre leszek gimis, tudtok...

Jövőre leszek gimis, tudtok egy-két jótanácsot adni?

Figyelt kérdés
Tudom, elég korai még, de engem már nagyon foglalkoztat. Alapvetően nagyon barátkozós, nyitott lány vagyok, de ha rástresszelek, akkor könnyen a háttérbe tudok szorulni a félelmem miatt. Szerintetek mik azok a dolgok, amiket mindenképpen meg kellene fogadnom barátság/ tanulás (jó tanuló vagyok, erős gimibe tervezek menni) / szerelem terén egyaránt? Privátba is irhattok. Előre is köszönöm:)

2017. nov. 18. 22:49
 1/8 A kérdező kommentje:
14/L vagyok:)
2017. nov. 18. 22:49
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Ne akarj feltétlen másoknak megfelelni. Légy önmagad és akiknek szimpatikus vagy azok megtalálnak majd.
2017. nov. 18. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Okes koszonom:)
2017. nov. 18. 23:10
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem ne misztifikáld túl a dolgot. Gimiben is lesz mindenféle ember, jó is, rossz is, olyan, akit utálsz, lehet, hogy megtalálod életed szerelmét, lehet hogy nem stb. nincs semmire sem garancia. Sok igazságtalanság érhet, azt a legfontosabb megtanulni, hogy az ilyen esetleges igazságtalanságok és kudarcok ellenére sem szabad feladni, amiben hiszel :) ja és senki miatt ne akarj megváltozni! Ha visszamehetnék az időben, én ezekre figyelnék jobban... 17/L
2017. nov. 18. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Koszonom szepen a valaszod, eleg elgondolkodtato!❤
2017. nov. 18. 23:27
 6/8 anonim ***** válasza:

Verd ki a fejedből ezt az "erős gimi", "gyenge gimi" dolgot.

A köznyelvben az hogy erős gimi, annyit jelent hogy mennyire hajtják ki a diákok belét teljesen feleslegesen, és hogy a gimiből hány diákolimpiákat nyerő diák jár.

Ennyi.

Azaz, ha egy gimiben teljesen feleslegesen tanítják a deriválás és integrálás alapjait, akkor az a közbeszédben "erős gimi" néven fut. Közben totál értelmetlenül pocsékolják a diákok idejét olyanra, ami az érettségin nem lesz. Ráadásul nem mindenki matematikusnak, és villamosmérnöknek fog menni, tehát duplán értelmetlen ezt egy átlag gimnazistának tanítani. Mindenesetre egyes gimik ezt tanítják, mert hogy azt hiszik ettől ők minőségibb oktatást visznek véghez és ezzel többet érnek el a diákjaik mintha nem tanítanák ezeket a felesleges többlet tananyagokat.

De nem csak matekból lehetne ilyet említeni. Irodalomból is, vannak gimik amik még 11. osztályban is megkövetelik a verstanulást. Teljes időcseszés, érettségin egyáltalán nem kérnek középszinten fejből való mű idézést.

A fakultációk direkt erre vannak kitalálva. De sok tanár úgy gondolja hogy ő csak azért is lenyomja a diák torkán az emelt érettségi követelményeit. Vagy ha a deriválás tanításánál maradunk, az emelnél is magasabb, egyetemi szintet.

Szóval sokszor ezért az értelmetlen sztahanovizmusért neveznek "erősnek" begy gimit.

Aztán a diákok több mint fele kényszerül állandóan magántanárhoz járni, ami eléggé megterhelő mind a diáknak az idejét tekintve, mind a szüleinek a pénztárcáját tekintve.

Plusz sokak két-három jeggyel is rosszabbat kapnak év végén, az indokolatlanul magas szintű tananyagok miatt. Ha minden gimnáziumban tényleg csak a szükségesre fordítanának időt, és azt lelkiismeretesen leadnák, akkor nem lenne olyan hogy egy osztály átlaga 2,2 vagy 2,5 lenne mondjuk fizikából, kémiából vagy matekból (tapasztalat).

Aztán ott van az hogy mennyire szigorú, pontosabban szemét a tanár. Mert néha már egyáltalán nem aról szól a dolgozat hogy te az érettségire szépen készüljél, és megismerd a követelményeket. Nem...hanem arról hogy a tanárnak éppen milyen kedve van. Pl vaktérképen megtanulni 20 csata helyszínét, évszámát, és néhány többlet infót még. Minek is? Érettségin ott a cseszett atlasz, minden benne van. Inkább azt kéne megtanítani használni, nem két lábon járó wikipédiát faragni a diákból.


Illetve utolsó sorban, egy gimit akkor szokás még erősnek hívni, ha vannak versenyeredményei.

Az ország legerősebb gimnáziumaiban mind ez megy.

Van mondjuk 600 tanuló, abból felkészítünk 10-et hogy az országos versenyeket megnyerjék, és aztán ezeket a helyezéseket úgy állítjuk be, mintha az egész intézményt minősítenék.

Holott nem.

Az a 10 diák valóban országos szinten kiemelkedő eredményt ért el. De a többi 590 diák egyáltalán nem azon a szinten áll ettől még.

Sőt, elképzelhető hogy néhány diák közben kifejezetten küszködik azokból a tárgyakból, amikből XY országos első helyet szerzett az iskolának.

Ez miért van? Mert az iskola beteges versenyistálló mentalitással a legjobbakhoz méretezi és ütemezi a tananyagokat és a tanórák menetét. Lehet hogy az a 10 diákolimpikon már elsőre megérti a Thalész-tétel összes összefüggését, de lehet hogy egy gyengébb diáknak mondjuk 2X kell elmondani. De mivel az iskola a minél többet minél gyorsabban elvet vallja, szerencsétlen gyengébbek még jobban lemaradnak, mert nem kapnak megfelelő oktatást. És nem speciális igényű, meg diszkalkuliás, meg diszgráfiás, meg diszlexiás diákokról beszélek.

Sima, átlagos képességű diákokról. Attól hogy valaki nem elsőre fog fel valamit még nem ostoba. Csak időt kéne fektetni a számára megfelelő oktatásba is. Ez lenne a tanár dolga. Nem az hogy a tábla előtt darálja az anyagot.

Én is, annyira elhitette velem a folyamatos megbélyegzés a középiskolában hogy hülye vagyok matekból, hogy teljesen megutáltam. Aztán amióta magántanuló vagyok, és egy ismerősömmel matekozok, tudom hogy nem vagyok hülye, csak számomra nem egyszer hanem mondjuk 2X vagy többször kell részletesen elmagyarázni egy témakört.

De a versenyistálló "erős" gimik mentalitása szerint a legerősebbekhez kell igazítani az oktatást, a gyengébb meg keressen egy felzárkóztató gimnáziumot. Ez olyan szinten megalázó és lealacsonyító hozzáállás hogy megfogalmazni nem tudom.


Szóval ezek miatt tartanak egyes gimiket "erősnek" másokat "gyengének".


Holott a gimnázium nem arra szolgál hogy mindenkiből minden tantárgyból a egyetemre továbbtanulni akaró személyt képezzen.

A gimnázium arra való hogy a cseszett érettségit megszerezd, és hogy az érettségi követelményeit minél jobban ismertessék veled. Nem arra hogy megugorják az érettségi követelményeit. Arra ott van az egyetem ahol már az érettségi követelményein túlmutató anyagokat fog az ember tanulni.

Értelmetlen megszakadni azért, mert kémiából még a legösszetettebb keverési egyenleteket is meg akarják tanítani...holott kémiából tényleg csak az érettségizik aki kémiával akar közvetlenül foglalkozni.

De mondhatnám a humán oldalt is, amikor irodalomból magoltatnak az emberrel egész műveket, vagy életrajzokat. Amikre szintén nincs szükség a közép érettségin, emeltre meg ismétlem, ott a fakultáció.


Szóval jó tanácsom az az, hogy ne hajszold túl magadat, ne akarj mindenáron 5-ös lenni mindenből. Ez nem az általános iskola ahol könnyű szerrel lehet ötös az ember csak órai odafigyeléssel. Ha valaki mindenből ötös akar lenni középiskolában egy "erős" gimiben, akkor napi kb 2-3 óra tanulás muszáj otthon. Ami azt jelenti hogy kb nem lesz semmi szabadideje az embernek.


Nem kell. Az érettségi úgy sem azt fogja figyelembe venni hogy te 9. vagy 10. osztályban mennyire jól tudtad a halmazelméletet, vagy egyéb baromságokat.

Az érettségin eleve kétféle képpen fognak pontot számolni: vagy a hozott pontszámok, ami a 11. és 12 osztályból adódik össze, vagy az érettségik megduplázott pontszámai. És a felvételinél mindig a neked kedvezőbbet fogják választani. Ergó ha rosszak is lennének a hozott pontjaid, akkor is teljesíthetsz csak az érettségivel 400 pont felett.

A gimnázium az érettségiért van. Mint ahogy az egész középiskola az érettségiért van.

Ezt mindig tartsd szem előtt, és egyedül az érettségire kell odafigyelni. Nem kell a tanár kegyeiben járni, nem kell a tanár kedvencének lenni, nem kell a tanár szeretetéért harcolni. Át kell menni minden félévben és év végén, és kész. Ha kettessel hát kettessel.

Volt barátnőm is állandóan kettessel ment át matekból év végén, és most Pázmány régészet szakon van, és érettségin 413 pontot szerzett.


19/F

2017. nov. 19. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Huu koszonom! Ez a suli ahova menni szeretnek tenyleg kovetel de nem kibirhatatlanul sokat, es ahogy hallottam ( es latom a noverem peldajan) nem is nagyon sok ertelmetlen dolgot. Altalanosban is nagyon sok hulyeseget tanitatanak, felere soha nem lesz szuksegem. Ez mar csak ilyen.. koszonom a kommemted , nagyon hasznosakat irtal:)
2017. nov. 19. 09:37
 8/8 anonim ***** válasza:

Én egy tanítók többsége által miatt tartott gyenge gimibe járok. Utolsó előtti éves, 12-es vagyok, 18 éves lány. Amit az utolsó előtti válaszoló írt az igaz. Ha nem gyógyszerész, kémai tanár akarsz lenni akkor hülyeség betanulnod a glicerint meg a gliceridet meg minden anyám kínját. A sulimban a tanárok, há egy kettő... ki is térek rájuk röviden: kémiám idén sajnos nincs, én szerettem, a tanárom tudja, hogy itt sokan nem mennek kémikusnak, arra kaptunk pluzokat, hogy a könyvből kinéztük az adott vegyületnek a fizikai tulajdonságát, és 10db után jött ki az 5. Volt néhány egyenlet amire hamar rájöttem mégis hogy áll össze. Ha egyenleteket gyakoroltunk 3an az osztályból csináltuk, abból én és az egyik társam gyors megértettük, másik társam meg csak azért, hogy ebből is ötös legyen, többiek leszarták. Padtársam mindenáron oötös akart lenni belőle, de egyszer meg is járta, a tanár látta is rajtunk, hogy egyedül nekem meg a másik diáknak érdemes magyaráznia. Gyógytornász akarok lenni, sajnos kémia fakt nincs pedig többen mondták arra érdemesebb mennem, most emelt bioszon vagyunk. Most lesz oktv arra készülünk, a fakt jó is, 2en vagyunk a tanár lányával, de órán sokat nem tanulunk, leadja az anyagot aztán könnyen elterelődik a téma. Töri tanáromon látszik, hogy élvezi a tanítást, jól leadja az anyagot, szeretjük. Német tanárom eredetileg általánosban taníthatna, imádom a fószert, egyik kedvenc az iskolában, érdekel is a német. A tavalyi német tanárunkkal inkább beszélgettünk, minthogy tanultunk volna, ez meg is látszik, meg az is, hogy a csoportból a 13emberből olyan 3-4ember figyel, és azokból is csak 1et (engem) érdekel igazán. Angol tanárom. Haaaat, most járok a volt angol tanáromhoz különórákra (aki aztán kért rendesen) és látja rajtam, hogy azóta mióta ő nincs mennyire nem tanulunk. A tanárom fegyelmezni nem tud, pedagógiai érzéke sincs, anyuci akarta hogy tanár legyen. Fizika tanárom jófej egy ember szintén bírom, részben olyan mint a kémia tanárom, de ő nála nem lehet könnyen ötöst szerezni. Nem ebből akarok tovább tanulni, úgy vagyok vele 3 bőven elég, az meg tanulással vagy puskával megy. Matek tanárom egyben ofőm éneket is tanított, az éneket jobban szerettem nála. Magyar tanárom most jött, ő úgy akart iratni velünk dogákat, mint az érettségin a szövegértéses feladatok vannak, csak rájött, hogy ki kb. Egyedül 10éves korunkban csináltunk ilyet, így nála is fejből kell tudni a dolgokat. Föcim sincs már, tavaly szerettem mert érdekelt ez a gazdasági része, a többi nem. Sokan föci faktra akartak menni, de szinte puskákból írták a dogákat. Infoból a tanár érettségis feladatokat csinál velünk, két csoport van, ők csak úgy vannak mert miért ne. Nekik más a tanáruk. A többi ilyen etika, társadalom, művészet órákon csendben figyelek jegyzetelek, doga előtt átolvasom aztán 5.

A lényege az irományomnak, hogy tényleg figyelj oda órán, ismételgesd magadban az órán tanultakat, otthon is ha unatkozol 1szer olvasd át és menni fog, nem kell megerőltetned magad.

2017. nov. 19. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!