Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért csak a reál tárgyakban...

Miért csak a reál tárgyakban jó embereket tartják intelligensnek?

Figyelt kérdés
Nem tudom, észrevettétek-e már, de aki a matekban, fizikában stb. jó, az nagyon intelligensnek van kikiáltva. Aki a történelemben, nyelvtanban, irodalomban, idegen nyelvekben, az már csak ötös tanuló, aki meg a művészetekben (ha ne adj Isten tényleg egy művészzseni-palánta, akkor is), akkor ő már csak jó képességű.
2015. aug. 23. 20:37
1 2 3 4 5
 21/44 A kérdező kommentje:
Továbbra sem kaptam arra választ, hogy a humán tárgyak olyan könnyen abszolválhatók, mért nem ötös belőle mindenki (most feltételezzünk egy jó tanárt!), illetve hogy oké, hogy nem rágod át magad Jókain (az is elég gáz mondjuk), de mért nem tud valaki elolvasni egy 3 oldalas novellát, vagy egy Goethe: Vándor éji dalát, amiben 1 darab metafora sincs, és 5 sor, ha a tanár feladja másnapra?
2015. aug. 24. 22:52
 22/44 A kérdező kommentje:
Mert már az is intelligencia, hogy valaki belátja, hogy ha erre a minimális dologra 5-öst kap, akkor ezen fölösleges megbukni.
2015. aug. 24. 22:53
 23/44 anonim ***** válasza:

21. Erre egyszerű a válasz,nem azért mert nehéz, hanem mert senkit se érdekel.


22. De jó dolga volt valakinek, hogy ennyi volt a követelmény...

2015. aug. 24. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/44 A kérdező kommentje:

"„Ha kétbalkezesek lennének (nem buták) akkor már nem tudnának ilyeneket alkotni, holott az ötlet adott. Sőt van is ilyen embereknek egy külön szakma. Kétségtelenül tehetségesek és okosak a művészek, de szerintem alkotásaikhoz, nem ez a legelengedhetetlenebb

tulajdonságuk.” "


Bocsánat, itt félreolvastam, amit írtál, teljesen. de akkor sem értek egyet. A művész valamit ki akar fejezni a művével. Ahogy az egyik híres írónő mondta: "sokat segít az írásban, ha van mit mondanod".

Meglátni egy olyan társadalmi összefüggést, amit korábban senki (mert pl. teljesen modern dolog), és írni róla egy regényt - ezt te is elismerted, hogy ehhez intelligencia kell, hogy valaki az ilyet átlássa. És ha ő ír róla, akkor jobban átlátja, mint mások, akik nem írtak róla. Orwell regényeihez vagy A legyek urához kell intelligencia. Vannak gagyi könyvek, de nem azokról van szó. Vagy pl. Sir James Matthew Berry és Lewis Caroll olyan dolgokat írtak le, amelyeket később felvettek a pszichológia tudományába. James Berry a Pán Péter szerzője volt, és az eredeti mű, a felnőtteknek írt színpadi dráma tulajdonképpen egy mentális rendellenesség leírása, mielőtt azt felfedezte volna az orvostudomány. Caroll az Alice...-regényekben állítólag szintén írt ilyenekről, de itt nem annyira ismerem a történetet. A Pán Péter-szindróma egyelőre nem része annak a nagy könyvnek, amely a pszichológusok számára gyűjti a hivatalosan elismert mentális zavarokat, de szaklapokban már írnak róla, és szerintem is komolyan vehető. (Megjegyzés: a Pán Péter - szindróma alatt nem azt értem, hogy pár 20 éves otthon lakik, és még nem tudja, mihez akar kezdeni az életben, ahogy azt a popkultúrában szokták használni, ennél Barrie súlyosabb dolgokat írt le: például aszexualitást és testi-lelki gyermeknek maradást). Amiket caroll írt, azokat felvették a hivatalos szakirodalomba is. Egyikük se volt orvos vagy pszichológus. De tény, hogy Caroll matematikus is volt, Barrie viszont nem.

2015. aug. 24. 23:12
 25/44 A kérdező kommentje:

"21. Erre egyszerű a válasz,nem azért mert nehéz, hanem mert senkit se érdekel.


22. De jó dolga volt valakinek, hogy ennyi volt a követelmény..."


Erre reagáltam korábban. Engem meg a matek nem érdekel, így könnyű. Azért nem érdekli, mert nem érti, és azért nem látja értelmét. Ha értené, érdekelné, nem hiszem, hogy minden érdeklődést mutatni nem tudó gyerek kis Einstein, akinek fér bele, hogy irodalommal is foglalkozzon.

2015. aug. 24. 23:15
 26/44 anonim ***** válasza:

25. Szóval szerinted ami nem érdekel valakit az azért van mert nem érti?


Na ez elég unintelligens volt, ha nem látod, hogy miért akkor sajnállak :/

2015. aug. 24. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/44 anonim ***** válasza:

Jó hosszúra nyúlt ez az eszmecsere, de legalább ez egy szót érdemlő téma :D


"A múltkor a TED előadásán egy doktornő pont az ellenkezőjét állította. Én is ezt gondolom: hiába erős a bal félteke valakinek, ha nincs hozzá fantáziája."


Végezzünk egy gyors tesztet. Sorolj fel 5 embert a művészet világából, akik szerinted kiemelkedőek, és ugyanígy a kemény reál tudományok világából. (Vagy csak olyanokat, akiket szimpatikusnak vélsz)


"Mint mondtam, nem ugyanaz kitalálni, hogy alkalmazzama matekot, mint kiszámolgatni, amit elém raknak. "


Az előbbit és utóbbit is tanítják reál tárgyak keretein belül. Viszont most mondtál egy érdekeset. Einstein volt az, aki megfordította az akkori tudományos világ hozzáállását. Addig az volt a gyakorlat, hogy végeznek egy csomó tesztet, és szabályszerűségekbe foglalják a tapasztaltakat. Einstein volt az első (többek között), aki először fantáziált, számolt és gondolt, majd csak azután végezte el a teszteket. Meg is lett az eredménye.


"Bocsánat, itt félreolvastam, amit írtál, teljesen. de akkor sem értek egyet. A művész valamit ki akar fejezni a művével. "


Én többek között arra akarom felhívni a figyelmet, hogy lehet, amit az író megörökít, az mindenki számára már nyilvánvaló, vagy ismert, csak ő volt az egyetlen, aki élvezhető, elvont formába tudta ölteni. És érzem, ahogy kicsúszik alólam a talaj, mert tagadhatatlanul az íráshoz is kell intelligencia. Talán másmilyen, de kell.

Így utolsó mentőérvként annyit tudnék felhozni, hogy arányaiban többen vannak, akik jók a humán tárgyakból, ezért ez normális. Akik pedig reálból jók, azok a kisebbség, és ezért titulálják őket okosnak.


"Továbbra sem kaptam arra választ, hogy a humán tárgyak olyan könnyen abszolválhatók, mért nem ötös belőle mindenki "


Ha ezt nekem szántad, akkor már némiképp válaszoltam rá, miszerint ilyen szempontból tényleg lényegesek a humán tantárgyak. Egyébként meg a ténylegest választ rá nem tudom...számomra rejtély is a jelenség. Van aki nem tud elvont dolgokkal dolgozni, de még így is lehetne ötös valaki ezekből a tantárgyakból...Nem tudom.

2015. aug. 24. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/44 anonim ***** válasza:

"Azért nem érdekli, mert nem érti, és azért nem látja értelmét. Ha értené, érdekelné, nem hiszem, hogy minden érdeklődést mutatni nem tudó gyerek kis Einstein, akinek fér bele, hogy irodalommal is foglalkozzon."


Irodalomból világ életemben ötös voltam, mert maguk a művek érdekesek voltak, de abba szarok bele, hogy ez, vagy az a kép most metafora hasonlat, vagy mi a túró. Semmi jelentősége számomra, és alapvetően nem sok jelentősége és nulla haszna van az életben. Ez önkényes haszontalan bölcsész baromság.


Történelem, azon mit kell megérteni, hogy adott csata pontosan mikor volt? Semmit be kell seggelni, azon mit kell megérteni, hogy ekkor, meg ekkor ki volt a hadügyminiszter, semmit be kell seggelni, bocs de az internet korában én nem vagyok hajlandó ilyen baromságokra a szürkeállományomat pazarolni. Arról nem is beszélve, hogy volt vagy 5-6 történelem tanárom, de MIND az adatokat a tényeket kérte számon, ami szimplán seggelés.


Biológia... Elég műveletlen, unintelligens ember lehetsz kérdező, már bocs, ha nem fogod fel a biológia fontosságát. Jelen pillanatban a Föld nevű bolygón ennek kellene lennie a legfontosabb tárgynak. TE nem érted a biológiát, tehát nem érted a téged körülvevő életet. Ilyen mentalitás mellett viszont nem szabad azon csodálkoznunk, hogy miért tart most ott a bolygó ahol, miért halnak ki ezrével fajok, miért dőlnek össze táplálékláncok. Persze a rohadt metafora az fontos... egy vicc az egész! Az meg a minimum lenne minden ember részéről, hogy nagyjából egy alap, gimis szinten a saját testével tisztában legyen a génsebészet, és a humán genom projekt korában. Ami meg a biológia magolás részét illeti... a gimnáziumi biológiában semmi magolás nincs, egyszer el kell olvasni a tankönyvet és megérteni.


A reál tárgyak, a biológia, kémia, fizika, matematika, földrajz (egy része) a körülöttünk lévő világot és annak működését írja le, szabályaik évezredek múlva is éppen úgy fognak működni, mint ma maximum pontosabban fogjuk ismerni őket, ráadásul ezen tudás, ezen törvények nem ismernek országhatárokat, a fizika éppen úgy működik Angliában, mint itthon, és a növények Ausztráliában is éppen úgy fotoszintetizálnak, mint itthon...


Ezzel ellentétben a humán műveltség mit fog érni 5-10000 év múlva? A kutyát nem fogja érdekelni ki volt ennek a kicsi országnak a királya, miniszterelnöke ekkor meg ekkor. Az meg pláne nem fog érdekelni senkit, hogy 10000 évvel korábban milyen költői képet használt a rég elfeledett elvont bölcsész. Persze ha lesz még emberi élet 10000 év múlva, mert manapság fontosabb a rohadt metafora, mint a világ ami körülvesz minket... meg is lehet nézni a hatást... a világunk pusztul, haldoklik.

Az irodalom és a történelem fontos lenne, a történelem azért, hogy el tudjuk helyezni magunkat a világban, az irodalom pedig az általa adott humán műveltség miatt, de az, ami ma Magyarországon irodalom és történelem oktatás címen agyonerőltetve zajlik, egy öncélú bölcsész baromság, egy vicc.

2015. aug. 25. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/44 anonim ***** válasza:

"a gimnáziumi biológiában semmi magolás nincs, egyszer el kell olvasni a tankönyvet és megérteni. "


Ezzel azért vitatkoznék. Az első években, a rendszertant és az etológiát seggelni kell a többivel együtt. Az alapokat (ami 1,5-2 év tananyaga a mai kerettantervek szerint) inkább seggelni kell, és csak azután következnek a ténylegesen kifejtős, gondolkodást igénylő feladatok. Valahogy így a földrajz is, annyi különbséggel, hogy már az alapjai is hasznosak a mindennapokban.

2015. aug. 25. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/44 A kérdező kommentje:

„25. Szóval szerinted ami nem érdekel valakit az azért van mert nem érti?


Na ez elég unintelligens volt, ha nem látod, hogy miért akkor sajnállak :/”


Nem. Nyilván mindenkit minden nem érdekelhet. De értéktelennek vagy haszontalannak általában azok nevezik az irodalmat, akik nem értik, mire jó. Kissé talál eltúloztam a dolog megfogalmazását.


„Irodalomból világ életemben ötös voltam, mert maguk a művek érdekesek voltak, de abba szarok bele, hogy ez, vagy az a kép most metafora hasonlat, vagy mi a túró. Semmi jelentősége számomra, és alapvetően nem sok jelentősége és nulla haszna van az életben. Ez önkényes haszontalan bölcsész baromság. „


Ezzel nem értek egyet, kifejtettem, hogy szerintem például a nyelvek megértésében van értelme, de mindegy, nyilván nem foglak ebben meggyőzni, haladjunk tovább.


Arra megkérhetnék egyes válaszolókat, hogy ne így fogalmazzanak, hogy „baromság” meg hasonló ledegradáló kifejezések? Szerintem is csomó minden haszontalan, mégsem beszélek így. Mondok egy példát. Ott a fizika, ami elvileg baromi hasznos tárgy. Ilyenek voltak a tankönyvünkben: „számoljuk ki ezt meg azt, közben most tekintsünk el a gravitációtól”. Na, ez így kifejezetten életszerű. Vagy számoljam ki, hogy mekkora lesz egy buborék, mire a tenger fenekéről a tetejére ér. Elhiszem, hogy a „hány óra alatt ér oda a hajó” meg ilyenek hasznosak, de minek tekintsek el a gravitációtól? Ha úgy gondolják, hogy azzal együtt túl bonyolult számolni, akkor ne adják fel a feladatot gimiseknek.


„Történelem, azon mit kell megérteni, hogy adott csata pontosan mikor volt? Semmit be kell seggelni, azon mit kell megérteni, hogy ekkor, meg ekkor ki volt a hadügyminiszter, semmit be kell seggelni, bocs de az internet korában én nem vagyok hajlandó ilyen baromságokra a szürkeállományomat pazarolni. Arról nem is beszélve, hogy volt vagy 5-6 történelem tanárom, de MIND az adatokat a tényeket kérte számon, ami szimplán seggelés. „


Erre már válaszoltam. Vagy vedd a fáradságot, hogy visszaolvasol, vagy ha megtetted, akkor minek ismétled el ezt, amit már mások is mondtak, és amire már írtam? Hogy te a történelemtanáros milyen volt, arról nem tehetek. Nekem a fizikatanáraim voltam borzalmasak. Még a többi tanár szerint is. Most akkor maga a fizika rossz? Tudod, hogy nem a konyhakés tehet arról, hogy ki mire használja.


„Biológia... Elég műveletlen, unintelligens ember lehetsz kérdező, már bocs, ha nem fogod fel a biológia fontosságát. Jelen pillanatban a Föld nevű bolygón ennek kellene lennie a legfontosabb tárgynak. TE nem érted a biológiát, tehát nem érted a téged körülvevő életet. Ilyen mentalitás mellett viszont nem szabad azon csodálkoznunk, hogy miért tart most ott a bolygó ahol, miért halnak ki ezrével fajok, miért dőlnek össze táplálékláncok. Persze a rohadt metafora az fontos... egy vicc az egész! Az meg a minimum lenne minden ember részéről, hogy nagyjából egy alap, gimis szinten a saját testével tisztában legyen a génsebészet, és a humán genom projekt korában. Ami meg a biológia magolás részét illeti... a gimnáziumi biológiában semmi magolás nincs, egyszer el kell olvasni a tankönyvet és megérteni. „


Te mis az istenről beszélsz? Kifejezetten azt írtam, hogy nem értem, hogy lehettek olyan hülyék az osztálytársaim, hogy nem érdekelte őket még a saját testük se. Hogy azt még megértem, hogy ŐKET nem érdekelte a tengericsillag, de hogy még a saját testük se! Édes Istenem, te nem tudod értelmezni, amit írtam, ettől komolyan ideges lettem! Azt írtam, hogy szerintem a biológia fontos, érdekes, hasznos! És hogy én szerettem és érdekelt (ezt már talán nem írtam). Meg azt, hogy nem értem, mitől reál tárgy. Mindig jó voltam bioszból, mindig odafigyeltem, és magolás volt az egész.


„Az irodalom és a történelem fontos lenne, a történelem azért, hogy el tudjuk helyezni magunkat a világban, az irodalom pedig az általa adott humán műveltség miatt, de az, ami ma Magyarországon irodalom és történelem oktatás címen agyonerőltetve zajlik, egy öncélú bölcsész baromság, egy vicc.”


Mint írtam, a dolgok logikus átlátásában, a mások szempontjának megértésében, amitől elvileg többek vagyunk, mint a kutyák, az irodalom segít, olvass vissza. Azzal egyetértek, hogy a tanítás sok helyen rossz, de kémiából is szerintem elég rossz a magyar oktatás. Illetve magyar…. Szeretjük ezt mondnai, hogy magyar, de GYAKORLATBAN kevesen tudják, milyen külföldön egy gimnázium.


Válaszoltam a dolgaidra, de még egyszer hangsúlyoznám: NEM VOLT A KÉRDÉSEM. Baromira nem azt kérdeztem, mi hasznos meg nem . Te annyi mindent értettél itt félre, hogy még az alapkérdést is. A kérdésem a két embertípusra irányult, arra, hogy aki egyikhez ért, miért lenne butább a másiknál.


Arról egyáltalán nem is beszéltünk, hogy mi van azokkal, akik mondjuk a színművészetire járnak, vagy a zeneakadémiára. Az most akkor mind olyan alak, akik nem tud gondolkodni?


Azért fontos, hogy az EMBEREKRŐL beszélek, mert mint mondtam, a gondolkodás nem csak addig terjed, amíg ülünk a tanórán, vagy adott dologgal foglalkozunk. Mondjuk egy biológus a biológiával. A gondolkodás akkor is gondolkodás, amikor este hazamegy, tévét néz, reggelit csinál, egyebek. Nem tantárgyakból áll az életünk. Én az ilyen gondolkodású EMBEREKERŐL tettem fel a kérdést, nem arról, hogy egyes tárgyakkal mi van.


Látod 2 reálos is volt, aki eges dolgokban elismerte a kérdés jogosságát.


„Ezzel azért vitatkoznék. Az első években, a rendszertant és az etológiát seggelni kell a többivel együtt. Az alapokat (ami 1,5-2 év tananyaga a mai kerettantervek szerint) inkább seggelni kell, és csak azután következnek a ténylegesen kifejtős, gondolkodást igénylő feladatok. Valahogy így a földrajz is, annyi különbséggel, hogy már az alapjai is hasznosak a mindennapokban.”


Ezzel egyetértek. Mi az etológiát úgy ahogy van, teljesen kihagytuk, pedig nagyon érdekes lett volna, ilyenekhez, hogy genetika meg vércsoportok csak a legvégén jutottunk el. Földrajz: hát az is ilyen. Végig utáltam, ellenben a biosszal. Ami igazán érdekes volt, és amit hasznosnak találtam (gazdaság, melyik mai ország mit termel, miben jó, mik a mai problémák, vagy akár az, hogy meteorológia stb.) csak egy tanárcsere után, utolsó évben következett el. Fontos tudni szerintem azt is, hogy röghegység, meg csillagászat (utóbbi kifejezetten érdekes is), de arra ne állítsuk már, hogy nem magolás, hogy hol van a Nílus. Nagyon sok logika nincs benne, hogy mért a Dunát hívják pont Dunának.

2015. aug. 25. 13:15
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!