Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Kiábrándulni az iskolából,...

Kiábrándulni az iskolából, valakivel volt már hasonló?

Figyelt kérdés

Egyszerűen rájöttem, hogy nagyon kevés haszna van az iskolának (középiskola). Két résszel van bajom; egyik a tananyag, a másik az osztálytársak.

Tananyag; egy része annyira felesleges, hogy elmondani nem lehet, csak bemagoljuk, majd elfelejtjük, és kb csak akkor használná az ember (ilyen részletesen) ha az adott tárgyat tanítaná. Sok felnőttet kérdeztem, senki nem használ olyan dolgokat mint pl a földrajzból a monszunok, meg az ásványok, áramlatok stb. csak az aki vagy földrajztanár lesz, vagy geológus, meteorológus, de ez nem az átlag. Ez csak egy példa. Az, hogy valaki humán vagy reál beállítottságú azt abszolút nem nézik, tehát aki nagyon vágja a matekot meg a fizikát és lehetne mondjuk valamilyen mérnök, annak ugyanúgy be kell magolni a biológiát, történelmet stb. mint annak aki orvos vagy jogász stb. lesz. A készségtárgyak meg az agyamra mennek, legtöbbször egyest vagy ötöst lehet kapni pl tesiből de ott egyformán nézik az atléta élsportolót mint a duci alacsony lányt.


Iskolatársak; Én bemagolom a felesleges dolgokat ők meg kinézik telefonról és lehet, hogy jobbat is írnak mint én, de amíg én azokat tanulom addig ők szórakozna, sportolnak stb. amit én is szívesebben csinálnék, de bennem van, hogy tisztességesen akarom megcsinálni.

Veletek volt már hasonló?



2014. szept. 25. 21:06
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:

20: Ismerős érzés. Anno én is gépész középiskolába jártam, ahol a jelmondat "Informatika a gyakorlatban" volt. A valóságban ez úgy nézett ki, hogy három tanár tanított nekünk infót és előfordult olyan is, hogy párhuzamosan kétféle infóm is volt. Mindkét helyen ugyanazt vettük és évente elkezdtük elölről...


Gyakorlati oktatás kimerült az alumínium kalapálgatásban, esztergálásban és egy kis PLC programozásban. Végül arra jó volt az egész bohóckodás, hogy érettségi után elmentem építész technikusira, aztán építészmérnöknek tanultam inkább tovább.

2014. szept. 26. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 A kérdező kommentje:
Az info az nálunk is hihetetlen, ugyan nem info szakos vagyok, de kb 5. osztály óta a word-del és a power point-tal szórakozunk.
2014. szept. 26. 20:54
 23/27 anonim ***** válasza:

Én is itt vagyok! 15/F


(Kémia, biológia, tesi a legkatasztrofálisabb...)

2014. szept. 27. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:

Az iskola megmutatja, hogy milyen jellegű területekkel lehet foglalkozni az életben (humán, reál, idegen nyelv stb.), és ebbe enged kisebb-nagyobb mélységű betekintést.

Azért kérik azt is számon, amit te nem szeretnél megtanulni, mert akkor a tanár nem tudna semmilyen szinten együtt dolgozni a diákokkal, hiszen semmit sem tudnának, de még csak nem is írnának az órán.

Valóban rengeteg felesleges dolog van, szubjektív, hogy ki melyik tárgyakat tartja annak. Megtapasztaltad milyen az adott tárgy, leszűrted, hogy téged érdekel/nem érdekel, és már el is érte a célját a dolog, hiszen megismerted azt a területet, de rájöttél, hogy érdekel/nem érdekel. Ha nem mutatja meg egy szakavatott ember, hogy például milyen a fizika, akkor sosem fogod megtudni, hogy érdekel-e..

A nyelvoktatásról néhány mondatot. Valaki nagyon elkapta a lényeget, hogy a legnagyobb hiba, hogy a diákok sz..rnak a nyelvtanulásra. Magamon is tapasztalom, hogy ezt 100 %-ban igaz. Már 10 éve, úgy emlékszem, hogy elkezdtem kis alsós gyerek módjára ismerkedni az angol nyelvvel. A nyelvtan logikus, azt tudom, de a szókincsem 0, nem tudok beszélni. Úgy érzem, hogy 10 éve minden pillanat pazarlás volt, amit a nyelvtanulásra fordítottam, mert jelenlegi tudásomat intenzív módon fél év alatt el lehet sajátítani. Igen, kimondom, és felvállalom, hogy borzasztóan lusta vagyok hozzá. Az nem vezet előre, hogy heti négyszer 45 percet "foglalkozok" az angollal, és mellette van rengeteg más tárgy. Nem tudom a figyelmemet arra koncentrálni, mert igényli rengeteg más dolog is, illetve motivációm és kedvem sincs hozzá. Az sem túl szívderítő, hogy itthon szívatják a többféle nyelvvel a diákokat, míg ha egy tényleg semmilyen alappal nem rendelkező ember kimegy külföldre, viszonylag rövid idő után megtanul beszélni azon a nyelven minimum olyan szinten, hogy azért jól megérteti magát.

A nyelvtanulás egy motivált, tanulni akaró embert igényel. Szerintem olyan is létezik, hogy nyelvérzék. Jelentős szlovák kisebbség él a mi kis településünkön, így a hagyományok miatt anno az óvodában is ismerkedtünk a nyelvvel heti 1-2 alkalommal. Mondókákat, egyszerű szavakat tanítottak. Rajtam el voltak képedve, mert a 4 év alatt a "köszönöm szépen"-et sikerült elsajátítanom, semmi más nem ragadt meg. Ha kérdeztek, nem tudtam semmit. Elképesztően gyenge lehettem. Mások meg igen szépen megtanulták a mondókákat, szavakat, kifejezéseket hallás után.

Szerintem azért tesznek a diákok a nyelvekre, mert ők is látják, hogy ezt ilyen módon nem lehet megtanulni. Az iskolában nincs meg a kényszerhelyzet, ami sokat segítene. Mit értek ez alatt: kint külföldön, ha egyedül van az ember, akkor kénytelen gőzerővel tanulni a nyelvet, különben bajban kerül. A 45 perces órán nincs meg nyomás, akkor szólalsz meg magyarul, amikor úri kedved úgy tartja.

Tehát a nyelvoktatásnál csúcsosodik ki a diákok hozzáállása. Erre már az oktatás részéről nincs gyógyír, ha én nem tanulok, akkor ők fejre is állhatnak, előbb semmivel nem leszünk. Csak én tudom előre mozdítani a helyzetemet, ha akarom. De ha nem akarom (vagy jobban fogalmazva: máshogy akarom), ők tehetetlenek.

2014. szept. 27. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 A kérdező kommentje:
Egyetértek veled. De. Sokszor tényleg a tanár hibája, hogy nem tanuljuk meg a rendesen a nyelvet. Hiába figyelnék, jegyzetelnék stb. Ő úgy kezdi az órát, hogy kb. 20 percet beszél arról, hogy ő milyen fáradt mert neki heti huszonvalahány órája van, tegye ki mindenki egy dobozba a mobilját, miért dohányzik xy a szünetbe, miért nincs itt zy tankönyve, miért nem csinálta meg a háziját xz és általában 20-25 perc ezzel minden ór elején elmegy. Utána szépen lassan elkezd valamit írogatni a a táblára, rosszab esetbe felad vagy 2 oldal munkafüzetet ő meg leül olvasni vagy gépezni. Na egy ilyen tanárnál (és ilyen sok van) nen lehet megtanulni az angol nyelvet, de szerintem mád idegen nyelvet se. Érdekes a matektanár lezavarj 5 perc alatt, hogy ki hiányzik, és kinek nincs házija.
2014. szept. 28. 11:58
 26/27 anonim ***** válasza:
a nyelvtanulásról annyit, hogy én általánosba egy nagyon jó tanárt kaptam.(szívvel,lélekkel tanított és nagyon jól tematikusan, logikusan felépítette a tananyagaot,szókincsünk is megvolt és motivált is minket hogy tanuljunk meg voltak játékos feladatok is, végig angolul beszéltünk. ) + emellet még heti 1x magántanárhoz jártam és mellete angolul+angol felirattal néztem filmeket/sorozatokat. most középiskolába járok nem tanulok angolbol semmit, mivel mindent tudok összes dolgozatom 5* és tervezem a felsőfoku nyelvizsgát jővőre. DE az osztálytársaimban teljes sötétség van összekeverik a folyamatos múltat a befejezett jelennel meg ilyenek.szókincsük a béka segge alatt van. leszarják az egészet.
2014. szept. 30. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 A kérdező kommentje:
Nálunk már a számokat se értik, hogy mi a száz és mi az ezer arról fogalmuk sincs. Egyszerű jelent alig tudják használni, egyszerű múltat már meg se említsük nekik mert "mi a különbség a was és a did között?", folyamatos jelenről nem is hallottak stb. mert ők rajzoltak angolórán... Most ilyenekkel, hogy tanuljak nyelvet? És a 11 emberből 9 ilyen. Info órán a fél csoport fészbukozik, valaki egy ujjal gépel, van olyan aki mindig lefagyasztja a gépet, a tanár folyamatosan ideges.
2014. szept. 30. 21:58
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!