Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Ti is változtatnátok a meglévő...

Ti is változtatnátok a meglévő iskolai tanterveken?

Figyelt kérdés

10 évvel ezelőtt érettségiztem, csak egyetem után kb 7 évvel ezelőtt kerültem ki a mindennapi felnőtt életbe, de úgy voltam vele, hogy sok tantárgyra való készülés elvesztegetett időtöltés volt. Nem szidni akarom az oktatási rendszert, és nem mondom, hogy rossz, de hasznosabb lett volna, ha más dolgokkal foglalkoztattak volna.


Úgy teszem fel a kérdést, hogy a véleményetekre vagyok kíváncsi, így ellenvéleményeket is megoszthattok (persze kulturáltan megfogalmazva :) ), nem fogok lepontozni senkit és arra kérlek, Ti se pontozzátok egymást, hanem inkább írjátok le, miért nem tetszik az illető hozzászólása.


Általános iskola alsó tagozatában kellenének az alapok, felsőben meg minden tárgyból egy kis átvilágítás, hogy mi az a tárgy, miről szól, stb. És leginkább a gimnáziumon változtatnék. Vannak ugyanis olyan emberek, akik az életben a gimnáziumban tanultak 75%-át nem használják.


Esetleg 9.-ben még hagynám az összes tárgyat, had lássák át, mi az erősségük, mi a gyengeségük, utána én betennék pl egy olyan tantárgyat, ami ilyenekkel foglalkozik, hogy állásinterjún miket kell mondani, hogy kell beszélni, hogy kell menni, milyen legyen a tesbeszédünk, milyen kérdéseket tegyünk fel blablabla (ez annak is hasznos, aki érettségi után már dolgozni megy és annak is, aki tovább tanul, de utána mennie kell állás interjúra). És egyéb olyan dolgokat oktatna, amire jó, ha felkészülünk előre is. Természetesen nem úgy, hogy egy éven keresztül most azt tanulják a gyerekek, hogy Állásinterjún mi van, hanem az lenne az óra egyik tananyaga.


Ezen felül betennék egy órát, ami ilyenekkel foglalkozna, hogy hogyan táplálkozzunk egészségesen (miben mennyi a fehérje, a zsír tartalom, mi ártalmas, mi milyen mennyiségben, mivel kombinálva egészséges, stb), Elsősegélyt tanítanának (Így nem csak azok tudnák ezt, akik jogosítványt szereznek vagy csak érdeklődtek és eljártak ilyen tanfolyamra, hanem mindenki), hogy lesz a gyerek, biztonságos szex, milyenfajta betegségek vannak és hogy gyógyíthatjuk (persze nem orvosi szintű, hanem alap) és egyéb egészségügyi dolgokkal.


Akkor betennék egy olyan órát, ami részletesen mesélne a Földünkről; milyen károkat okoztunk és ennek eldurvulását hogyan előzhetünk meg, hogy kell újrahasznosítani, stb.


Matematika helyett logika órát tennék be, ami a matematika azon részével foglalkozna, amit a mindennapokban is használunk, illetve a logikánkat is fejlesztené.


És mellette lenne magyar történelem, általános földrajz, magyar nyelvtan, mivel fontos, hogy tudjunk helyesen írni-fogalmazni, tudjuk a történelmét az országunknak és tudjuk mi merre van, minek mi a fővárosa, hogy keletkezett a föld, stb.).


És mivel fontos az, hogy minél több nyelvet tudjunk, angol illetve egy választható idegennyelv.


És ezek mind osztályozva lennének.


Ezen felül lenne a testnevelés, ami nem lenne osztályozva, hiszen a testmozgás lenne a cél, ebből kifolyólag meg egy intenzív testmozgás lenne, ahol a gyerekek jól meg lennének mozgatva.


Ezek lennének az alaptárgyak, így felkészülten kerülnek ki az életbe érettségi után. Magára az életre készíti fel a nebulókat.


És ezen felül a gyerekek választhatnának maguknak fakultatív órákat. Pl, aki 9.-ben átlátta, ha humán beállítottságú, az irodalmat választ fakultációnak pl, aki tudja, hogy reál és érettségi után nem fog irodalmi térrel foglalkozni, az matek-fizika, aki orvosira menne, az kémia-biosz, aki művészlélek az ének vagy rajz, aki imádja a matekot és a bioszt, az azt a kettőt, aki tudásszomjas, az mindegyiket, és így tovább.


És aki meg testneveléssel akar tovább foglalkozni, az választhatja azt fakultációnak; választhat egy vagy több sportot, mint pl úszás, röplabda, kosárlabda, tornászat, aerobic és úgy is kerül be a bizonyítványába.


Így egy matekzseninek nem kell az irodalmat magolnia, amit pár év után már rég el is felejt vagy nem kell egy irodalommániásnak szétdolgozni magát, hogy kémiából meglegyen a hármas, stb; és arra a tárgyra, amire szakosodna később, több figyelmet tudnak szentelni.


Tehát ezzel pedig az egyetemi tanulmányaihoz tudnak majd profitálni.


Ti hogy vélekedtek erről? Ti mit adnátok hozzá vagy miért ellenzitek ezt a gondolatmenetet?


Előre is nagyon szépen köszönöm a véleményeket!



2016. jún. 17. 20:01
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
9. Valaszolo, ertem az allaspontod; azt is ertem hogy egy 15-16 eves neg nem tudja eldonteni ezt, hogy mi kesziti fel az egyetemre, ezert is irtam ezt a leadom-felveszem elmeletem; ugyanis nem tidhatja a tini, de lehet 17 eves korara mar kitalalja, hogy orvos lesz.
2016. jún. 18. 00:26
 12/21 A kérdező kommentje:
Azt is ertem hogy kell egy altalanos alap, hogy minden targybol
2016. jún. 18. 00:29
 13/21 A kérdező kommentje:

Meglegyen a minimalis tudas amivel boldogulsz az eletben;


De engem zavart a tudat, hogy nagyon szepen megtanitottak newton 3 torvenyet, amit a mai napig nem hasznaltam, de nem tanitottak meg hogy hogyan lelegeztessel, mit tegyek, ha leall a szive az ismerosomnek, mit kell tenni allasinterjun, mit kell tudni bizonyos penzugyi dolgokrol, stb.

2016. jún. 18. 00:31
 14/21 anonim ***** válasza:
55%

De amit te mondasz, az 2x30 perc, max egy "gazdaság és életvitel" tantárgy. Ez nem így működik, hogy xy-nak nincs kedve megtanulni a Föl-földobott követ, akkor ő tanuljon inkább lélegeztetni szájból szájba. Ebből csak káosz lenne, nem tanítás/tanulás.


Amúgy aki azon kattog egyetemista létére, hogy hogy kell állásinterjún viselkedni, mert neki azt nem tanították meg, az sürgősen gondolkozzon el a személyiségén...:S

2016. jún. 18. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:

Nos, nem arra céloztam, hogy egyetem után azon kattogtam, hogy miért nem készítettek fel anno himiben az állásinterjüra; az élet hétköznapi dolgaira nem voltam felkészült; ha nem mentem volna el külön tanfolyamra, mai napig nem tudnék elsőseg. Nyújtani.


Értem, hogy külön-külön ez 2x 30 perc; mem is arra gondoltam, hogy az elsősegély legyen pl egy egész éves tanóra; hanem a tananyag egy része.


Ott van pl a tűzoltás is, amit írtam; egy nő tartott belőle 3 órás tréninget ma nekünk; elképesztően jó volt és nagy hasznát fogom venni; ez is lehetne pl egy része.


Megértettem, hogy ez a leadom-felveszem elv nem működhet, de szerintem akkor is kellenének az alaptárgYak mellé ilyen kiegészítő órák, amik szintén osztályozva lennének.

2016. jún. 18. 00:53
 16/21 anonim ***** válasza:
64%

Bocs, nem olvastam végig minden választ, csak annyi megjegyzésem lenne a dologhoz, hogy szép és jó az "állásinterjú óra", meg hogy "hogyan húzzuk le a WC-t" és az ehhez hasonló nagyon praktikusnak tűnő dolog, de mégis hogy gondolod, hogy milyen tanterv lenne ezekhez, ki tartaná ezeket, és miről szólna ezekből egy tanév? Mert ne is haragudj, de egy állásinterjúra 1-2 óra alatt fel lehet készíteni egy gyereket, de aztán mi lesz? Meg egyébként is, szerinted érdekli a gyereket az állásinterjú? Hidd el, kevésbé foglalkozna vele, mint az irodalommal! Rohadtul nem érdekli.


Praktikusnak praktikusak ezek az ötleteid, de hidd el, nem iskolába való dolgok, és egyébként is, tele van az internet ezekkel, hogy "hogyan táplálkozzunk helyesen", "hogyan kössük be a cipőfűzőt", vagy akármilyen tréningen, céges baromságokon is lehet ezzel foglalkozni. Egy iskolának viszont ezekkel nem kell. Nem azért jársz iskolába, hogy megtanulj feladni egy levelet a postán, hanem azért, hogy elolvasd az Anyegint és tudjad elemezni. Lehet, hogy te az Anyegint felesleges dolognak tartod, és ezt a tudást életedben nem fogod használni, de az iskolának nem is ez a célja a közoktatásban, hogy praktikus ismeretekkel lásson el.


És még egyszer mondom: amiket felsoroltál, azokat 1-2 óra alatt meg lehet tanítani, az irodalmat, matematikát viszont nem, azokhoz évek kellenek, hogy felkészülj érettségire. Nem lehet ezeket a dolgokat egymással cserélgetni, és érettségire nem azért készülsz fel, hogy azután életed végéig használd a logaritmus számítását.

2016. jún. 18. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:
Mások, egyéb vélemény, ötlet, ellentmondás?
2016. jún. 18. 05:28
 18/21 anonim ***** válasza:

Alapozni mindenképp kell, és nem azért, mert hátha érdekelni fog. Az irodalom szükséges, hogy ne írj hülyeségeket például egy ilyen oldalon, csak mert nem olvastad el figyelmesen, amit fölötted írtak, értő olvasás, tudom, sokan képtelenek rá, mert felnőttként is lusták olvasni. A matek ahhoz szükséges, hogy például később felnőttként ne verjenek át vásárláskor vagy egy pénzügyi szerződés megkötésekor (hitel, folyószámla, hitelkártya... stb.), mert ki tudod számolni, hogy jól adnak-e vissza, vagy különbséget tudsz tenni az ajánlatok között, hogy neked melyik éri meg, vagy egyáltalán megéri-e. A főzés tiszta kémia és fizika. Ahhoz, hogy ne hízz el, mozogni kell, és ehhez az alapokat szintén gyerekként kell letenni, mert akkor még sokkal rugalmasabb a test, mint felnőttként. A földrajz a tájékozódáshoz segít hozzá, a biológia szintén ott van a mindennapi életedben. Ha zenével akarsz foglalkozni, óhatatlanul matekozol közben (ritmika, ütemek), ha animációt akarsz készíteni, akkor matekozol és fizikázol is közben, ha életszerű mozgást akarsz a képernyőre vinni... stb.

Ezek összefonódnak, az alapozás szükséges az élethez is, és szükséges ahhoz is, hogy később dönteni tudj a pályaválasztásról.

Igen, szükséges lenne bizonyos dolgokra plusz ráfeküdni, de azok nem olyanok, hogy ne belevonni más tantárgyak tananyagába. Mi nyelvtan órán tanultunk például hivatalos levelet írni, miért ne lehetne hozzácsapni mondjuk az aktuális önéletrajz típusokat, vagy a motivációs levelet? A tananyagok bővíthetők, aktualizálhatók, nem feltétlenül kell külön tantárgy.

2016. jún. 18. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

Én az ilyen heti 1 órás tárgyakat mint ének, etika, pl kiírtanám, a heti 5 tesit is, gimiben nem is kéne, elég hulla a gyerek anélkül is. Irodalmat is csökkenteném, nemárt az alapműveltség de a verselemzésnek mi értelme? Fontosabb költőkről, művekről egykis érdekes anyagrész, nem minden vers, csakhogy azért ne nézzen bambán a gyerek ha megkérdezik ki az a Petőfi.

Matekba több logikai feladatot tennék, sok gimisnek ha elé raksz egy nehezebb 5. osztályos logikai verseny feladatlapot azt se tudják eszik-e vagy isszák mert ehhez nincs benyalható képlet.

Esetleg bevezetnék egy órát ahol az életben hasznos dolgokat tanulnák, pl hogyan nyiss bankszámlát, hogy fizess be csekket, hogy adj fel levelet, utalj pénzt, írj önéletrajzot, stb, sajnos nagyon sok ember nem tudja, csak a Mama elemzését meg az algebrát mert azt bezzeg tanítják.

Meg őszinte leszek, sokkal szigorúbban szűrném a tanárokat, nekünk is voltak olyanok akik egyszerűen nem valók gyerekek közé, élvezik ha büntethetnek, ha elsőre nem megy már dobálják az egyest és üvöltözik meg lehülyézi a gyereket, ezektől félelmet (és abból utálatot) tanul, nem az anyagot. Nagymamám nyugdíj előtt tanár volt és mesélte ha 30-40 éve úgy "tanítottak" volna egyes tanárok ahogy most, nem tűrte volna az iskola.

2016. jún. 18. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Ja és még a felvilágosításon változtatnék egy kicsit, úgy hogy elmondja a védőnő amit szeretne, és ugye utána szokták kérdezni hogy kérdés? Na most ki mer kérdezni ilyen intim dolgokról 20+ röhögős tini előtt? Azt kellene hogy lenne valaki, akár iskola orvos, akihez bármikor odamehetnek a diákok diszkréten ha ilyen kérdésük van, vagy akár ott az órán anonim feltehetnék (mondjuk mindenki bead egy cetlit1-2 kérdéssel).
2016. jún. 18. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!