Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Ti is változtatnátok a meglévő...

Ti is változtatnátok a meglévő iskolai tanterveken?

Figyelt kérdés

10 évvel ezelőtt érettségiztem, csak egyetem után kb 7 évvel ezelőtt kerültem ki a mindennapi felnőtt életbe, de úgy voltam vele, hogy sok tantárgyra való készülés elvesztegetett időtöltés volt. Nem szidni akarom az oktatási rendszert, és nem mondom, hogy rossz, de hasznosabb lett volna, ha más dolgokkal foglalkoztattak volna.


Úgy teszem fel a kérdést, hogy a véleményetekre vagyok kíváncsi, így ellenvéleményeket is megoszthattok (persze kulturáltan megfogalmazva :) ), nem fogok lepontozni senkit és arra kérlek, Ti se pontozzátok egymást, hanem inkább írjátok le, miért nem tetszik az illető hozzászólása.


Általános iskola alsó tagozatában kellenének az alapok, felsőben meg minden tárgyból egy kis átvilágítás, hogy mi az a tárgy, miről szól, stb. És leginkább a gimnáziumon változtatnék. Vannak ugyanis olyan emberek, akik az életben a gimnáziumban tanultak 75%-át nem használják.


Esetleg 9.-ben még hagynám az összes tárgyat, had lássák át, mi az erősségük, mi a gyengeségük, utána én betennék pl egy olyan tantárgyat, ami ilyenekkel foglalkozik, hogy állásinterjún miket kell mondani, hogy kell beszélni, hogy kell menni, milyen legyen a tesbeszédünk, milyen kérdéseket tegyünk fel blablabla (ez annak is hasznos, aki érettségi után már dolgozni megy és annak is, aki tovább tanul, de utána mennie kell állás interjúra). És egyéb olyan dolgokat oktatna, amire jó, ha felkészülünk előre is. Természetesen nem úgy, hogy egy éven keresztül most azt tanulják a gyerekek, hogy Állásinterjún mi van, hanem az lenne az óra egyik tananyaga.


Ezen felül betennék egy órát, ami ilyenekkel foglalkozna, hogy hogyan táplálkozzunk egészségesen (miben mennyi a fehérje, a zsír tartalom, mi ártalmas, mi milyen mennyiségben, mivel kombinálva egészséges, stb), Elsősegélyt tanítanának (Így nem csak azok tudnák ezt, akik jogosítványt szereznek vagy csak érdeklődtek és eljártak ilyen tanfolyamra, hanem mindenki), hogy lesz a gyerek, biztonságos szex, milyenfajta betegségek vannak és hogy gyógyíthatjuk (persze nem orvosi szintű, hanem alap) és egyéb egészségügyi dolgokkal.


Akkor betennék egy olyan órát, ami részletesen mesélne a Földünkről; milyen károkat okoztunk és ennek eldurvulását hogyan előzhetünk meg, hogy kell újrahasznosítani, stb.


Matematika helyett logika órát tennék be, ami a matematika azon részével foglalkozna, amit a mindennapokban is használunk, illetve a logikánkat is fejlesztené.


És mellette lenne magyar történelem, általános földrajz, magyar nyelvtan, mivel fontos, hogy tudjunk helyesen írni-fogalmazni, tudjuk a történelmét az országunknak és tudjuk mi merre van, minek mi a fővárosa, hogy keletkezett a föld, stb.).


És mivel fontos az, hogy minél több nyelvet tudjunk, angol illetve egy választható idegennyelv.


És ezek mind osztályozva lennének.


Ezen felül lenne a testnevelés, ami nem lenne osztályozva, hiszen a testmozgás lenne a cél, ebből kifolyólag meg egy intenzív testmozgás lenne, ahol a gyerekek jól meg lennének mozgatva.


Ezek lennének az alaptárgyak, így felkészülten kerülnek ki az életbe érettségi után. Magára az életre készíti fel a nebulókat.


És ezen felül a gyerekek választhatnának maguknak fakultatív órákat. Pl, aki 9.-ben átlátta, ha humán beállítottságú, az irodalmat választ fakultációnak pl, aki tudja, hogy reál és érettségi után nem fog irodalmi térrel foglalkozni, az matek-fizika, aki orvosira menne, az kémia-biosz, aki művészlélek az ének vagy rajz, aki imádja a matekot és a bioszt, az azt a kettőt, aki tudásszomjas, az mindegyiket, és így tovább.


És aki meg testneveléssel akar tovább foglalkozni, az választhatja azt fakultációnak; választhat egy vagy több sportot, mint pl úszás, röplabda, kosárlabda, tornászat, aerobic és úgy is kerül be a bizonyítványába.


Így egy matekzseninek nem kell az irodalmat magolnia, amit pár év után már rég el is felejt vagy nem kell egy irodalommániásnak szétdolgozni magát, hogy kémiából meglegyen a hármas, stb; és arra a tárgyra, amire szakosodna később, több figyelmet tudnak szentelni.


Tehát ezzel pedig az egyetemi tanulmányaihoz tudnak majd profitálni.


Ti hogy vélekedtek erről? Ti mit adnátok hozzá vagy miért ellenzitek ezt a gondolatmenetet?


Előre is nagyon szépen köszönöm a véleményeket!



2016. jún. 17. 20:01
1 2 3
 21/21 anonim ***** válasza:
"Nagymamám nyugdíj előtt tanár volt és mesélte ha 30-40 éve úgy "tanítottak" volna egyes tanárok ahogy most, nem tűrte volna az iskola." - Ha most úgy mernek fegyelmezni (még ha jogosan is), akkor meg feljelentik a tanárt vagy az iskolát a szülők...
2016. jún. 18. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!