Attól, hogy nem válaszolok a kérdésekre még miért hiszi azt a tanár, hogy nem tudom?
A héten kezdtem egy kresz tanfolyamot, a nap végén szoktunk megoldani közösen vizsgafeladatokat, ami úgy néz ki, hogy a tanár kivetíti sorba a kérdéseket és aki tudja hangosan bekiabál.
Sosem szerettem az ilyesfajta megoldásokat főleg azért, mert eléggé introvertált vagyok, nem szeretek a közösségbe bekiabálni, persze ettől még tudom a válaszokat, magamban megoldom de nem kiabálok be. Rajtam kívül van még így 2-3 ember, mikor egyesével kérdez, akkor tudjuk a válaszokat, de nem kiabáljuk be a megoldásokat. Erre ma, az első hét végén megkaptuk a tanártól, hogy jó lenne ha átnéznénk hétvégén a tanultakat, mert látja, hogy hozzá se tudunk szólni a kérdésekhez vagy ha nem látjuk a kivetítőt üljünk előre.
Mindig megkérdezi, hogy mit nem értünk, kérdezzünk, de én mindent értek, ha valamit mégsem azt inkább itthon vagy ott átolvasom a könyvben és megértem, hisz nem egy bonyolult dolog.
Már kicsit megbántam, hogy nem az online tanfolyamot választottam.
Miért nem tudják egyesek megérteni, hogy vannak, akik nem azért nem kiabálnak be, mert nem tudják, hanem szimplán csak nem akarnak vagy nem szeretnek szerepelni?
Mert a legtöbb ember képtelen belegondolni, hogy nem vagyunk egyformák.
Magából indul ki, ő beordítaná a választ, kivéve ha nem tudja. Ezt feltételezi rólatok is.
Ne törődj vele, a vizsgán majd bizonyíthatsz.
Nem feltétlenül az ennek az oka, hogy a tanár magából indul ki (bár lehet, hogy ez is benne van).
Igazából a tanárok tanítás közben átkapcsolnak "szelektív üzemmódba", és mivel ez egy nagyon leterhelő tevékenység, nagyon sok mindenre kell figyelni, ezért sok dologról csak "igen-nem" bináris kód alapján gondolkodnak. Vagyis pl. a suliban ha nincs kész a házid, akkor te leszel a lump hülyegyerek, ha radírt kérsz a padtársadtól, akkor te leszel, aki másokat zavar az órán stb. Tehát sémákban gondolkodnak, és felületesen. Minél több időt tanít valaki, annál nagyobb a veszélye, hogy ilyen lesz.
Persze tudatosan lehet ez ellen tenni, viszont amikor tényleg több száz gyerek van a tanárra bízva, akkor egyszerűen nem lehet elkerülni a sémákat, a leegyszerűsítést. De ez nem a tanár hibája, és nem rosszindulat, és nem a gyerek ellen van, hanem ezzel a munkával járó dolog. Te is ilyen felületessé válnál, ha sok ember gondjával-bajával kéne törődnöd, miközben tanítani kéne őket, fegyelmezni, óratervet betartani, beleférni az órába, új anyagot venni, házit ellenőrizni stb.
Tudom, hogy a kérdés a kresz tanfolyamról szólt, és én iskolai szituációról írtam, de szerintem releváns a válaszom, amit saját tapasztalat alapján írtam le.
Igazából szerintem sincs sok értelme ennek a bekiabálósdinak, mivel egyszerre többen mást mondanak általában, így feleslegesnek érzem, hogy még én is bemondjak egy választ. Ha kérdez szívesen válaszolok, hisz így egyedül dönthetem el, végiggondolhatom a választ.
Odamenni nem fogok hozzá óra után, hogy "hát ezért meg azért nem kiabálok be én is", hisz semmi értelme, mivel csak kifogásnak, magyarázkodásnak tűnhet, amit nem tudok sehogy bizonyítani. Itt bizonyítani kizárólag a jövő heti 3 gyakorló napon és majd a vizsgán lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!