Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Diákok, ti miben változtatnáto...

Diákok, ti miben változtatnátok az oktatáson, ha lenne beleszólásotok a politikába?

Figyelt kérdés

Mondják, hogy milyen rossz az oktatás, és hogy a kormány miért nem csinálja meg végre a tanárok által régóta követelt reformokat. Valaki meg úgy gondolja, hogy inkább a tanárokkal van baj, mint a kormány oktatásügyi intézkedéseivel, hiszen intézkedésektől függetlenül egy jó tanár jó tanár marad, egy idióta pedig idióta, akárki is lesz kormányon. tehát az oktatás "csődje" a tanárok hibája is (efelé hajlok én is).


Épp ezért most arra vagyok kíváncsi, hogy TI DIÁKOK milyen változtatásokat szeretnétek, akár általános iskolában, akár középiskolában, akár főiskolán, egyetemen. TI miket szeretnétek, és nem pedig a tanárok.


2017. jan. 13. 17:14
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:

Nálunk az egyetemen, a tanárok hobbiból tanítanak, kb. félállásban. Ha otthon maszekolnak néhány órát 4-5-szörös bérük van, mert az egyetemi fizetések a közalkalmazotti bértáblâhoz vannak igazítva. Olyan idióta a beszerzési rendszer, hogy gyakran több százezres műszereket nem lehet megrendelni, aminek az árát már versenyeken megnyerték, mert ilyen műszert egyetlen cég sem szállított le Magyarországon még, ami feltétel lenne.


És az, hogy mit tanulunk inkább egeytemi politika alapján dől el, hogy ne menjenek csődbe a tanszékek.


De amúgy el kell ismernem, hogy a mi egyetemünkön ezt leszámítva nagyon jó a helyzet. Jófejek a tanárok és rengeteg támogatást kapnak a tanszékek cégektől.

2017. jan. 13. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:

Én is hasonlóan vélekedek ezekkel kapcsolatban, int ti. Sok mindennel egyetértek veletek.


Én a következőket mondom, majd mondjátok, hogy egyetértetek-e velem:


1.)

Az énekórát, technikaórát, teljesen szüntessék meg. Éneklésből más senki az ég világon nem fog megélni! Ezt mindenki tudja! Helyettük inkább informatikát oktatnék, illetve programozásalapjait. Mindezt persze úgy, hogy tudjuk, hogy nem mindenkiből lesz programozó, éppen ezért nem lenne senki sem megbuktatva, és olyan szigorúan se lennének véve, de akkor inkább már ezeket tanulják, mint hogy.... "énekeljenek"..


2.)

Testnevelésből elég lenne heti kettő. Egyetértek, hogy többet kéne mozogniuk az embereknek, de így a többségtől csak elveszik a kedvet. Pedig a kormány akkor érne el igazi sikert, ha megszerettetné a tesit, nem pedig megutáltatná.


3.)

kevesebbet kéne tanítani a külföldi történelmet, és jobban ki kéne hangsúlyozni, hogy a háború egy rossz dolog. ne csak történelmet tanítson a történelemkönyv, hanem egyben okuljon is a fiatalság a múltban elkövetett hibákból.


4.)

Irodalomból a verselemzést eltörölném, max az erősebb iskolákban tenném kötelezővé. Nagyobb hangsúlyt fektetnék arra, hogy az egyes költők kik is voltak, illetve arra, hogy a fiatalok több olyan művet olvassanak, amitől.... okosodnak, nő az erkölcsi érzékük, stb. Pedig az irodalomnak pont ez lenne a lényege.


5.)

Mivel erősebb hangsúlyt fektettünk az informatikára, erősebb hangsúlyt kéne fektetni a matematikára is. Mivel kötelező érettségitárgy, ezért kötelezően minimum heti 5 óra lenne az az óraszám, amit tartani kéne belőle. Ugyanez a helyzet az angollal, amit szintén muszáj tudni egy számítógépes szakembernek.


6.)

Biológia helyett sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnék a környezetünk védelmére, a globális felmelegedésre, és arra, hogy ha így folytatjuk, az emberiség 1-2 évszázad alatt kipusztulhat. A gyerekeket úgy tanítsák, hogy járjanak elektromos autóval, ha van rá pénzük akkor pedig vegyenek napelemet.


7.)

A magatartást mindenhol nézném. Akinek a magatartása hármas alatti, azt nem is engedném tovább erősebb iskolákba, hiszen a rossz magatartású gyerekek akadályozzák leginkább a tanulást, márpedig ez nem engedhető meg egy erősebb suliban.



Na, mennyiben értetek egyet velem? :)

2017. jan. 13. 19:05
 13/29 anonim ***** válasza:
89%

Már lassan 4 éve, hogy leérettségiztem, így pont kikerültem a közoktatásból a mostani katasztrofális rendszer előtt.


Ahogy írták már, túl sok a felesleges tananyag, amit utána az életben nem fogunk használni.

Ami még nagy szívfájdalmam, az az informatikai oktatás. Egyszerűen röhejes, hogy ez a tantárgy kimerül egy word dokumentum formázgatásában.

Illetve ami szerintem fontos lenne, hogy az életre neveljék a gyerekeket. Több gyakorlati, az életben használatos tananyag kellene.

2017. jan. 13. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 A kérdező kommentje:
Tökéletesen egyet értek. Amikor általánosba jártam, nem volt számítógépem. És heti egyszer 45 perc állt rendelkezésre, hogy mindent megtanuljak. Szerencsére végig csak word-del szarakodtunk, de kb. 8.-ba is csak a sorközök távolságát vettük. Semmi mást nem vettünk. A tanár meg mindenkivel ordított (főleg velem), aki nem érti, amit leadott. nem hát, mert ideje alig volt leadni, a heti egy rohadt 45 percben, aminek az első 5 perce amúgy is elmegy mindennel. Szépen nyugisan, heti legalább 3-4x 45 percben le kéne adni a tananyagot. nem, nem csak word-ot kéne szerkeszteni, hanem esetleg venni egy kis programozást is. És akkor nyugisan el lehetne magyarázni. Akinek meg nehezebben megy, az meg nem kéne ordítani.
2017. jan. 13. 19:22
 15/29 anonim ***** válasza:
21%
Olyanokat tanuljunk ami hasznos lehet az életben és a legfontosabb..LE A KÉMIÁVAL
2017. jan. 13. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 Sunshinedoll ***** válasza:
69%

Középiskolában? Hát mondjuk olyan kötelező olvasmányokat adnék a diákoknak, amiket a 14, akármennyi évesek meg is értenek és élveznek is, nem pedig olyanokat, amik már 30 éve is dögunalmasak voltak. Nem utálkozok a klasszikus irodalmon, de valljuk be, nem az fogja megszerettetni az olvasást egy 14 évessel mondjuk, és sok esetben nem is értik őket.


A természettudományos oktatás már akkor botrányos volt, mikor én elkezdtem tanulni (10 éve), nemhogy most. A biológia meg a kémia meg a fizika tök érdekes és izgalmas tantárgyak, de nagyon kevés tanár van, aki érdekessé és élvezetessé tudja tenni, tisztelet a kivételnek, nincs pénz alapanyagokra, hoy legalább bemutató kísérleteket csináljanak, ami ESETLEG értelmet adna az egész hablatynak mondjuk szervetlen kémia órán :D

A testnevelés ugyanolyan készségtárgy, mint egy rajz, vagy ének. Ne várjuk már el ugyanazt a teljesítményt egy olyan gyerektől, aki 3 éves kora óta gimnasztikázik, mint egy olyantól, aki túlsúlyos. Erről a legkevésbé a gyerek tehet; a tesi óra ne legyen már egyenlő a nyilvános megszégyenítéssel. Mondom ezt úgy, hogy kifejezetten jó voltam tesiből, én voltam az a stréber idióta, aki plusz köröket futott, meg bemutatta a tornagyakorlatokat a többieknek :D Értékeljük az egyéni erőfeszítést, mert guess what, egy kövér/alultáplált/gyenge gyerek nem fog élvezettel mozogni, és tornázni, ha azt látja tesin, hogy a tanár megalázza, és ugyanazt várja el tőle, amit az élsportoló csoporttárstól, és mielőtt elkezdené már tudja, hogy a büdös életbe nem fogja úgy megugrani azt a lécet vagy távot vagy akármit. Aztán meg csodálkozunk, ha inkább meg se csinálja. És felejtsük már el az idióta hajlongásokat "nyújtógyakorlatok" címszó alatt. Baromi veszélyesek.

Egyetemen én szétverném ezt az osztatlan képzést, 3 éves BSc bohóckodást diplomának hívni elég gáz, mondom ezt úgy, hogy én is voltam BSc-s. Kritikán aluli a BSc oktatás a legtöbb karon, és igazságtalannak találom, hogy az ember elmegy tanulni, amit tanul meg se közelíti a nyugati színvonalat, és aztán a képébe vágják, hogy amúgy a papírod f-szt nem ér, ha meg nincs lehetőséget MSc-t végezni (mert nincs rá pénzed, nincs albérletre pénzed, nincs kajára pénzed, és/vagy inkább dolgoznál már), akkor b-szhatod a 3 évet, mert nagy valséggel úgyse abban a szakmában fogsz dolgozni :D

2017. jan. 13. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
21%

Megreformálnám teljesen!


1. Reggel 8:45-re kellene járni (nem 7:30-7:45-re).

09:00-12:00-ig lennének az elméleti órák. Töri, matek, magyar, biosz, föci, alsóban olvasás írás stb.

E-közott lenne egy 15-20 perces uzsonna szünet.


12:00-12:45-ig lenne egy nagy ebéd szünet, itt lehetőség lenne kimenni a suliból,

ha a suliban főznek besegíteni a főzésbe, leckét írni, kimenni az udvarra, kertészkedni suli kertjében. társasazni, közös programokat szervezni más diákokkal és az osztálytársakkal. Stb.


13:00-16:00 Lennének a VÁLASZTHATÓ FAKTOKBAN (ha megoldható): gyakorlati tantárgyak és a sport pl. Főzés, varrás, rajz, ének, pszihodráma, sexualitás, önismeret, kertészkedés, technika, informatika, idegen nyelv stb.

Sportból választani lehetne ki mire szeretne menni. Lenne: Tánc, torna,futás, foci, kosár stb.

Szintén itt is lenne a tantárgyak között egy 15-20 perces uzsonna szünet.


A délelőtti ebéd szünet előtti órák lennének a fix-ek, az osztállyal.

Az ebédszünet utáni órák csoport felosztásban a többi évfolyamos diákokkal.


16:00-kor haza lehetne menni.


Osztályzás: Sokkal kiszámíthatóbb lenne! Konkrétan meglenne határozva, mikor lesz dolgozat-felelés stb. Konkrétan megmondva mennyit kell tanulni/dolgozni az 1-es, 2-es, 3-mas, 4-es, 5-ös jegyért.

2017. jan. 13. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 A kérdező kommentje:

Vannak okos gondolatok benne, de nem mindennel értek egyet. Pl. a "főzésbe besegítés"ben abszolút nem értek veled egyet, szerintem egy 14 év alatti gyerekek ne segítsenek be főzni olyan helyen, ahol egyszerre 400 diák fog enni az ételből.


A dolgozatokkal kapcsolatban nagyjából én is így gondolkozom, de kicsit másképp. Szerintem nem dolgozatok kellenének, hanem tesztek. A tesztek mérnék fel, hogy az egyes témákból mennyit készülnek a diákok. És végül félév végén a vizsgán dőlne el, hogy ki megy át, és ki nem. A vizsgákat nehezíteném, hiszen inkább bukjon megy a gyerek, minthogy úgy menjen át, hogy nem ért belőle semmit. Nem kérnék olyan nehéz feladatokat számon, de amiket számon kérnék, azt legalább 50%-ra teljesíteni kelljen. A teszteket a tanár, a vizsgákat maga egy egyesület állítaná össze, akiket a suli tagjai közül választanának.

2017. jan. 13. 23:36
 19/29 anonim ***** válasza:

A sexualitást úgy értem, hogy bizonyos kor felett lehetne választani sexuális felvilágosító órát is. :)

Bármit, ami az életre készít fel...


Konkrétan az órák úgy néznének ki:

09:00-09:40-ig első óra

09:40-10:20-ig második óra

10:20-10:40-ig uzsonna szünet

10:40-11:20-ig harmadik óra

11:20-12:00-ig negyedik óra

12:00-12:45-ig ebédszünet

13:00-14:20-ig ötödik óra (hosszabb gyakorlati sport vagy rajz, ének, angol, önismeret, főzés, szinészet egyéb.)

14:20-14:40-ig uzsonna szünet

14:40-16:00-ig hatodik óra (hosszabb gyakorlati óra)

2017. jan. 13. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:

A heti felosztás meg úgy nézne ki, hogy a délelötti órák lennének kötelezők. A faktoknál pedig meglenne határozva heti hányat kell felvenni kötelezően, figyenembe véve a diákok korát.

Pl. Heti két 80 perces sport és heti két 80 perces idegen nyelv biztosan kötelező lenne. :)

2017. jan. 14. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!