Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Diákok, ti miben változtatnáto...

Diákok, ti miben változtatnátok az oktatáson, ha lenne beleszólásotok a politikába?

Figyelt kérdés

Mondják, hogy milyen rossz az oktatás, és hogy a kormány miért nem csinálja meg végre a tanárok által régóta követelt reformokat. Valaki meg úgy gondolja, hogy inkább a tanárokkal van baj, mint a kormány oktatásügyi intézkedéseivel, hiszen intézkedésektől függetlenül egy jó tanár jó tanár marad, egy idióta pedig idióta, akárki is lesz kormányon. tehát az oktatás "csődje" a tanárok hibája is (efelé hajlok én is).


Épp ezért most arra vagyok kíváncsi, hogy TI DIÁKOK milyen változtatásokat szeretnétek, akár általános iskolában, akár középiskolában, akár főiskolán, egyetemen. TI miket szeretnétek, és nem pedig a tanárok.


2017. jan. 13. 17:14
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
100%

Vannak jó ötletek itt előttem, de én inkább bemegyek 7-re, hogy végezzek 14-kor, mintsem, hogy bemenjek 9-re, és végezzek 16-kor.

A 45 perc ebédszünet pedig szerintem sok, főleg annak, aki nem ebédes. Én nem vagyok, és halálra unnám magam, főleg, mert tudom, hogy a saját szabadidőmből megy az idő feleslegesen.

2017. jan. 14. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:
100%

Közoktatás:

1. Az írás-olvasás megtanulása után csak választható órák legyenek és sokkal nagyobb választékban, hogy egyénre szabott és hatékony legyen az oktatás.

2. Egységes közoktatás kell, nincs értelme közben iskolát váltani.

3. Az iskola a tanulásról-tanításról szóljon ne a számonkérésről.

4. Iskolától független állami vizsgarendszer legyen, sokféle választható tárgyból, amiket különböző szinteken lehet teljesíteni. Érettségit az kapjon, aki különböző műveltségi területeken megfelelő pontszámokat összegyűjtögetett, bármikor letehető állami vizsgákból.


Egyetem:

1. Nagy kurzuskínálat, csak választható tárgyak.

2. A különböző diplomák feltétele, az adott szak által előírt tárgycsoportokból kellő számú kredit teljesítése + diplomamunka védés, amit sokkal komolyabban vennék.

3. Egységes egyetem, karok, szakok nélkül. Helyettük mintatantervekkel, mint ajánlásokkal.

4. Egyetemek közötti teljes átjárhatóság.

2017. jan. 14. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
100%
Ha eltörlöd a biológiát, mi lesz azokkal, akik biológiával és hozzá hasonló tantárgyakkal szertenének továbbtanulni? Az egyetem nem elég az alapok elsajátítására. Ugyanez igaz az ének és a technika órára. Igen, nem nagy számban, de vannak akik ezzel foglalkoztam az iskola után is. Sőt ha picit jobban utána nézel még doktori képzés is épül később erre. Azt gondolom az a heti egy óra igazán nem sem. A tematikán lehet tényleg változtatni kell, de teljesen megszüntetni nagyon igazságtalan lenne. Tudom, hogy a mai generáció már más, de azt tapasztalom, hogy sokan még egy excel táblázatot sem tudnak összerakni, egészen biztos mindenkivel igazságos lenne, ha még programozást is kellene tanulniuk? Nem mindenki reál beállítottságú. Sajnos van, akinek nem egyszerűek ezek a dolgok még a mai világban sem. Az angol és a matek óraszám emelésével teljesen egyetértek. Történelemből fontos a világ történelem, mert az egyes országok történelme kihat egymásra, ha nem látod az összefüggést azt sem fogod érteni itthon mi miért történt. Azt gondolom, hogy, aki otthon rendes nevelést kap az pontosan tudja, hogy a háború rossz, de ezt a mai oktatás is hangsúlyozza.
2017. jan. 14. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:
A 6. válaszoló vagyok és egyetértek a 23. válaszolóval. Nem lehet mindent egységesíteni, mert ahány ember, annyi féle beállítottság. A természettudományokra és a művészetkre igenis szükség van, csak nem mindegy, hogy milyen formában oldják meg.
2017. jan. 14. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:
A 23-as vagyok. Most látom milyen furán elírtam dolgokat. Elnézéseteket kérem, remélem ígyis érthető.
2017. jan. 14. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 A kérdező kommentje:

#23


Aki szeretne énekórákat meg technikaórákat, az menjen kifejezetten egy olyan suliba menjen tanulni, ahol ilyeneket is tanítanak. Vagy akár a suli egy olyan "szakát" válassza (lásd A, B, és C osztály). Nálunk a B-osztályosoknak volt a legtöbb énekórájuk. Akkor a többi osztálynak minek volt énekórája? Semmi hasznát nem vették, aki meg énekelni akar, az jelentkezzen a B-be. Tejesen korrekt lenne így.

2017. jan. 14. 15:06
 27/29 anonim ***** válasza:
100%
Mert osztály választás előtt szerinted már mindenki tudja mivel akar továbbtanulni majd? Egyáltalán szerinted ki választja az osztályt a gyerek vagy a szülő? Mi van azokkal, akik meggondolják magukat? "Már késő, olyan osztályba jársz, ahol nincs ének/biológia/akármi szóval ne akarj ezzel foglalkozni?
2017. jan. 14. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:
100%

Na ez a válaszom lehet,hogy nagyon hosszú lesz.Annyit érdemes tudni,hogy 12-es vagyok általános tantervű gimiben,elég jó tanuló vagyok,elég sok tanár tanított már és a szüleim tanárok,sőt én is tanárnak készülök.Amiket megváltoztatnék:

1) Heti 5 tesi helyett elég 3(vagy 2+rendszerese sportszakkörök)

2) Alsó tagozatban minimális óraszám,írás,olvasás,alap matek tanítása+gondolkodtató,érdekes dolgok

3) Az érettségi követelményrendszer átalakítása

4) A tantervek és tankönyvek és tanórák a megfelelően átalakított érettségi követelményrendszerhez igazodjanak

5) Ének,rajz 8.-ig kötelező,utána fakultatív

6) Technika órán hasznos gyakorlati dolgok tanítása(pl.:alap otthoni barkácsolás,alap víz és villanyszerelés)

7) Életvitel,vagy hasonló óra 5.-től kezdve(pénzügyi,politikai,társadalmi ismeretek,stb.)

8) Nagyobb tanszabadság,a diákok viszonylag hamar maguk dönthessék el,hogy mit szeretnének nagyobb óraszámban tanulni

9) A tanárok nagyobb szabadsága az oktatásban

10) A tanárok fizetésének emelése

11) Normális tankönyvek

12) Kevesebb lexikális anyag,több gondolkodás

13) Tanár-diák viszony megfelelő jogi tisztázása

14) Kisebb csoportos oktatás

15) Tanárok kisebb kötelező óraszáma

16) Tanárok adminisztrációs munkájának csökkentése

17) Kevesebb,de hasznosabb házi feladat

18) Ha megoldható,kevesebb tanóra,vagy jobban beosztva

Kb. ennyi jutott most eszembe

2017. jan. 14. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
55%

Én általános iskolában nem feltétlenül tárgyakban gondolkodnék. Valahol én is teljesen feleslegesnek érzem, hogy különválasztjuk pl. az informatika oktatást. Mennyire értelmetlen olyan dokumentumok sorköztávolságát mérni, amiket utána elmentesz és soha nem veszed újra elő. Ennyi erővel akár értelmes szöveget is formázhatnál.


A kémia magában, nem érthető, hacsak nem jössz olyan háttérrel, ezért szerintem valamilyen formában össze kéne olvasztani a többi tárggyal.


Én úgy gondolom, hogy az utolsó 2-4 évben fölösleges mindenkit beültetni az összes órára, elég azoknak bejárni, akik érettségiznek a tárgyból.


És rendes nyelvórákat tartanék kisebb csoportokban, hogy ne forduljon elő mással, hogy 6 év angol tanulás után jut el először a múlt időhöz (ami az első tanult igeidő), miközben a véletlenszerűen szétosztott osztály másik fele már 2 év után veszi.

2017. jan. 15. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!