Kezdőoldal » Ételek, italok » Élelmiszerboltok » A közértekben miért csinálnak...

A közértekben miért csinálnak olyan nagy felhajtást a sztornózásból?

Figyelt kérdés
A Spar-ban vagy a többi nagy közértekben, amikor rosszul ütnek be valamit a pénztáros mikrofonon mindig kártyát kér a sztornózáshoz. Közben áll és növekszik az amúgy sem rövid sor. Mindenki bosszankodik, a pénztáros és a vásárlók is arra várnak, hogy végre, néha többszöri felszólításra megérkezzen a kártya, amit sokszor még csak nem is az illetékes hoz, hanem a biztonsági őr, vagy az aki épp szabad. Nem lenne egyszerűbb, ha minden pénztárosnál lenne egy ilyen kártya? Bármelyik másik üzletben ebből nem csinálnak problémát, nincs fennakadás, várakozás, csak a nagy közértekben. Legalábbis ez a tapasztalatom vásárlóként. Ha esetleg akad itt közérti dolgozó, köszönöm a választ!

jan. 25. 13:58
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
87%

Ugyan nem vagyok közérti dolgozó, de meg tudom érteni, hogy egy ilyen kártya bármelyik pénztáros általi birtoklása milyen visszaéléseknek adna teret. Ennek veszik elejét azzal, hogy csupán egy meghatalmazott személy rendelkezik ilyen kártyával.

Én nem látom ezt "nagy felhajtásnak", teljesen logikus.

jan. 25. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
92%
De egyszerűbb lenne, viszont általában az ilyen nagy multik mögött, mint a SPÁR elég komoly rendszer szokott lenni és biztonsági okok miatt van így. Ha nem lenne ez, akkor gyakorlatilag a pénztáros segítségével azt tudnának kilopni amit akarnak, mert lehúzza, majd visszatörli, de az áru maga nyilván elvitelre kerülne. (Gondolom ez a fő oka, hogy akárki nem jogosult arra, hogy ilyen kártyával rendelkezzen.)
jan. 25. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
36%
Én nem látom hogyan használható ki ez. Ha lehúzza és visszatörli, akkor az rajta lesz a blokkon és a hiány észlelésekor visszakereshető lesz a pénztáros személye, akitől levonják a pénzt vagy kirúgják.
jan. 25. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 A kérdező kommentje:
Én sem értem, hogy lehet ezzel visszaélni!? Gondolom visszanézhető minden pénztár művelet és egyszerűbb lenne, ha csak leveszi a polcról és és elrakja mondjuk az öltözőben, minek még külön lehúzni, majd törölni?
jan. 25. 14:27
 5/21 anonim ***** válasza:
90%
Persze, visszanézhetö, csak rengeteg plusz munkát jelentene minden nap leltárotni, megkeresni a bünös pénztárost, utána leküldeni, újat betanítani - meg gyakorlatilag alig lenne megfelelö pénztáros egy idö múlva, mert jó részük csak kipróbálná, ha már van rá lehetöség.
jan. 25. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
71%
Ez egy baromság, nem magyarázat. Ha vissza akar élni, akkor nem húzza le az árut.
jan. 25. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
80%
Napi szinten több ezer vásárló van egy ilyen helyen. Leltár nincs mindennap. Rettentő sok adatot kellene átnézni, hogy a havi szinten megforduló 25-30 ezer tranzakcióból melyiknél van ténylegesen a visszaélés és melyik miatt tér el 4-5 darabbal mondjuk az árukészlet. Plusz ha nem ellenőrzik annyira azt, hogy mit selejteznek le, akkor beírják oda amit kiloptak és soha nem derül ki.
jan. 25. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 A kérdező kommentje:
Például az önkiszolgálónál álló pénztárosnál mindig van kártya, hogy amikor a vásárló elront valamit, ami igen gyakori, akkor tudjon egyből segíteni. Ráadásul, ahogy látom vetésforgóban csinálják, mindig más van ott. Na most ezzel az erővel a normál bent ülő pénztárosnál is lehetne.
jan. 25. 14:58
 9/21 anonim ***** válasza:
93%

Nem tudom... otthon ez valóban probléma.


Svájcban élek, itt minden kasszásnak van ehhez kártyája ;)

jan. 25. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
68%

Ne hasonlítsd össze a kettőt!


Önkiszolgálónál azért van, mert hogyha nem lenne akkor én, mint egy vásárló aki alapvető informatikai tudással bőven rendelkezik, fognám magam és belépnék a menübe és letörölném a több ezer forintos tételt és fognám magam és kivinném úgy, hogy senki észre nem veszi. Nem kell ezt nagyban csinálni, elég hogyha 5-6 embernek jut eszébe megcsinálni egy üzletben egy nap, az már akár 15-20 ezer forintos veszteség is lehet. Na most akkor gondolj bele, hogy országos szinten ez mekkora veszteség lenne a cég számára.

jan. 25. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!