Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Mi a véleményetek az alábbi...

Mi a véleményetek az alábbi esetről?

Figyelt kérdés

Népszerű dunántúli étterem, 4-5 ezer forintos átlag árú klasszikus főételekkel.

Betértünk ketten ebédelni egyet. Pincér hadart, kapkodott is, de azért mosolygott, kedves volt. Miután elfogyasztottuk az ételeinket (nem érdeklődött közben hogy ízlik-e, ez azért jobb helyeken szokás tapasztalatom szerint) kértük a számlát, kártyás fizetéssel. Megérkezett a pincér, lerakta a blokkot, mondta az összeget, majd hozzátette, hogy "tegyen hozzá amennyit gondol". Elsőre nem igazán értettük hogy mire gondol, természetesen szoktunk adni borravalót étteremben, (max akkor nem ha valami gond volt) kb 600 forinttal felkerekítve a végösszeget. Majd erre azt mondja a pincér: "A szervízdíj nincs az árakban."

Itt már nagyon kínosnak éreztük a helyzetet, úgyhogy megkértem hogy akkor legyen már szíves hozzá tenni annyit... így hát végül felszámolt 10%-ot. Szerintetek rendben van, hogy kb kikövetelte magának a 10% jattot? Mikor rendeltünk, megkérdeztem, hogy mi a napi ajánlat, mert az étlapon nem szerepelt. Erre mutatja, kb 4 asztallal arrébb lévő kis fali táblát, hogy ott van kiírva... de kelletlenül azért felolvasta nekem. Szóval mindezek után mikor én azt mondom hogy X összeget szeretnék fizetni, ő azt kvázi nem fogadja el és tobbért tartja a markát, az szerintem bunkó dolog. Ha meg ennyire pénzre mennek akkor inkább építse be az árba eleve a 10% szervizdíjat és megspórolja az ilyen köröket. Érdekel mit gondoltok a történetről. Én igen sűrűn megfordulok éttermekben országszerte, de ilyen fizetési procedúrával még nem hoztak zavarba sehol.



2022. jún. 14. 22:59
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
53%
Pincérhiány van. Meg mindenféle hiány. A ti pincéretek is lehet, nem a legjobbak közé tartozik, de felvették, hogy legyen kiszolgálás egyáltalán.
2022. jún. 14. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim válasza:
57%
Én nem mennék vissza erre a helyre a helyedben, de egyébként pont ezért nem is járok étterembe gyakran, pedig megtehetnem, de 1 azt se tudom mi van a kajában, milyen higieniai korulmenyek kozott allitottak elo (lehet a 600 eves fritoz olajban sult ki minden) 2 itthon nagyon pofatlanok lettek az emberek a jattot illetoen, szabalyosan meg en erzem rosszul magam. Pedig a jatt nem jar, csak adhato… es a fentebbi sztorira is, en biztos megmondtam volna a hapsinak, hogy ez maximum adhato… nyilvan mas ott abban a szituban, de igy mondani reszerol valoban bunkosag.
2022. jún. 14. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
94%
Nem mennék oda többet, ne hozzon kellemetlen helyzetbe senkit, ha nem éri meg nekik, akkor emeljenek árat, ha a pincérnek kevés a fizetése, akkor ne a vendéget húzza le, hanem a főnökével beszéljen.
2022. jún. 14. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Igazából annyira meg voltam zavarodva, nem is tudtam igazán reagálni a helyzetre, ezért is mondtam azt kínomban, hogy akkor számoljon már hozzá annyit amit akar csak legyünk túl rajta. Nagy csalódás volt, még gondolkodom, hogy megírjam-e a vezetőségnek a tapasztalatomat.
2022. jún. 14. 23:29
 5/18 anonim ***** válasza:
89%
Mi ez a hely? Azért kérdezem, mert én is dunántúli vagyok, nehogy odatévedjek.
2022. jún. 14. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
8%
Ezt iskolában tanítják, hogy minimum 10% a szervízdíj. Egyáltalán nem húzott le. Inkább az a ciki, ha 24400-ból, 600-at adsz. Sok helyen 15 százalékot is elkérnek, de ezt nem ők találják ki. Sokan meg sem kapják a szervízdíjat.
2022. jún. 15. 02:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
92%
Én tuti, hogy oda többé nem mennék.
2022. jún. 15. 02:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:
Nem fogunk többet menni, étel szempontjából is csalódást okozott, mert az egyik nagyon finom volt és megérte az árát, a másik étel viszont durván túl volt árazva és nem voltam elragadtatva tőle se mennyiségre, se ízre. Mivel azt az általa felsorolt napi ajánlatból választottam, így az árát nem is láttam rendeléskor, de jól meg is lepődtem a végén ezen is... Rossz érzés, amikor az ember évekig emlegeti, hogy milyen jó lesz egyszer visszatérni oda, ahol egyszer nagyon jó élménnyel gazdagodott, majd legközelebb ezt kapja.
2022. jún. 15. 08:24
 9/18 anonim ***** válasza:
5%
6, Miért letten lepontozva? Vendéglátós ismerőseim vannak, és igen ne csodálkozzatok ha húzzák a szájukat. Minimum a 10%. Egyébként lehet otthon is főzni és akkor nincs probléma.
2022. jún. 15. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

Talán az is lehet, hogy kicsit kezd átesni a ló túloldalára ez a jutalmazási rendszer. Mint írtam, mindig adok borravalót, mondjuk ha kártyás fizetés van akkor persze nem mindig jön ki úgy, de az én véleményem szerint előbb a teljesítmény és majd aztán örülhetsz ha kapsz. Az igazán jó vendéglátós nem a dollárjelet látja a fejed helyén, hanem udvarias, türelmes, törekszik komfortot és élményt biztosítani, érdeklődő. Ha ezek megvannak, akkor utána jó eséllyel kapni fog borravalót és nem neki kell kierőszakolni a vendégből. Ha pedig nem kap, akkor sem vág pofát, mert ez nem kötelező. Ez egy szokás. Ja és most jut eszembe: még a mi kedves pincérünk kissé kioktató is volt, mert megjegyezte, hogy ha így rakjuk le az evőeszközt akkor ő nem fogja elvinni a tányért mert azt jelzi hogy még folytatjuk. Gondolom a vendégeik 98%-a ilyen jól edukált, hogy az éttermi etikett szerint helyezi el a megfelelő szögben az evőeszközöket. :D Ezen már utólag tényleg csak nevetni tudok. Na az ilyen kihaénnem pincérektől mentsen meg az ég.

Ez a "lehet otthon főzni és nincs probléma" hozzáállás nagyon korrekt tényleg :D Erre annyit mondanék, hogy nem kell ilyen válaszokat írni és akkor nem leszel lepontozva, nem lesz probléma se.

2022. jún. 15. 11:49
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!