Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Terhesség » Ha terhesen elmész táppénzre...

Ha terhesen elmész táppénzre (nem csak munkaundor miatt, hanem mert muszáj), és a munkahelyeden leépítés van, akkor kirúghatnak? Határozott idejű szerződéssel?

Figyelt kérdés
2011. febr. 3. 20:39
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Amíg táppénzen vagy, addig nem rúghatnak ki. Viszont ha lejá a szerződésed vagy a táppénzed, akkor már igen.
2011. febr. 3. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
A terhesség illetve a táppénz miatti munkajogi védelem csak határozatlan idejű munkaszerződésre vonatkozik. A határozott idő lejártakor jogszerűen szüntetheti meg a munkáltató a munkaviszonyt akár táppénz alatt is.
2011. febr. 3. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
de amíg tart a szerződés addig semmilyen okkal nem rúghatnak ki? Tanár vagyok, júli akármeddig van szerződés, de addigra már úgyis tgyáson leszek, csak nagy a leépítés, mert nincs pénz. Hogy jobb a kirúgás ellen, ha táppénzen vagyok, vagy ha nem? Most még küzdök, hogy ne kelljen elmenni táppénzre.
2011. febr. 3. 21:09
 4/13 anonim ***** válasza:
95%

Akár táppénzen vagy akár nem, védett vagy a leépítéssel szemben.

Ugyanis a táppénz alatt is él a felmondási védelem, meg a munka alatt is él, hiszen terhes vagy.


Ha kell, menj táppénzre, a leépítés rendes felmondási mód, az ellen védve vagy, akkor is ha határozott idejű a szerződésed.

Igaz, hogy az megszűnik a határozott idő lejártával, de addig úgy viselkedik, mint a határozatlan idejű.

2011. febr. 3. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Én is tanár vagyok. Nekem is határozott idejű szerződésem volt. Júli akármeddig...


Hány hetes vagy? Ettől is függ kicsit a dolog. Ha már van orvosi papírod a várandósságról, akkor - úgy tudom - védenek Téged a jogszabályok, és nem vagy kirúgható.