Miért rosszak ennyire egy prémium autó motorkínálata?
Nézegetem a B7 audikat. Olvasgatok róla, hogy milyen motorral kéne, de teljesen tanácstalan vagyok. Dízel felé én már nem hajlok, úgy látszik hogy dízel autó eladásnak befellegzett újonnan. Használtan most még eladható, de 5 év múlva lehet a kutya se veszi meg vagy csak nagyon olcsón. Plusz én évi 20 ezret megyek, kár lenne a dízel. Viszont ez az autó használtan 90 szazalékban csak dízel motorral van, újonnan szintr mindenki azzal vette. Mostan van az 1.9 tdi ami elvileg jó motor, csak ehhez az autóhoz harmat gyenge, tehát kilőve. Következő az a 2 ezres 140 lovas motor. Azt mondják hogy ezt tévedésből se, nagyon sok irányból vérzik az a motor. Következő a 2 ezres 170 lovas dízel. Ennél az olajzásnál van nagy probléma, ami már 80 ezer km nél is eltudott romlani, de 200 ezernél mindenképp elszokott, és csak komoly átalakítással lehet kiküszöbölni. Pl az 1.9 esnek a komplett olajrendszerét át kell építeni, láncosra, másik szivattyúval. Tehát ez se az igazi. Aztán ott a 2.5 ös, arról mindenki tudja hogy fos. Ott a 2.7 meg a 3.0 ezek állítólag jó motorok, nekem viszont nincs szükségem ekkora motorra. Sokat kell fizetni érte, sokat fogyaszt, nagyon drága hozzá minden. Egy turbó is 300+ ezer rá. Így ez a két motor is kilőve.
Benzines. 1.6 az baromság ebbe az autóba. 1.8T hát fene se tudja, kevés van belőle, meg kicsit másabb is az autó beltere ami ezzel van szerelve. 2 ezres szívó. Eszi az olajat.
2 ezres tfsi kokszolódnak a szelepek. 140-150 ezer km ként el kell vinni tisztíttatni. Plusz vezérlés szeret rajtuk átugrálni. Mert tönkremegy a feszítő patron. 3.2 tfsi megint csak felesleges, sokat eszik, sokat kell fizetni rá. Felesleges. Be is zárult a kör úgy vélem. Hogy lehet, hogy egy prémium autóban majdnem az összes motor egy hulladék? Szeretnék egy ilyen autót, de ez elveszi tőle az ember kedvét.
De, qrva jó motorokat csináltak, tele vannak az utak ilyen B7 Audikkal, akkor csak nem olyan szar!?
Másik: hétköznapi autó és ember? Az megvan, hogy ezek 30.000 eurótól indultak újonnan, és akár 60.000 euróra is fel lehetett extrázni? Itt nem az volt a szempont, hogy minimálbérből minél gazdaságosabb legyen, bár ma már minimálbérből is üzemeltetik sokan.
Utolsó. Igen, elég magas áruk van újonnan, akkor azért elvárná az ember hogy 80 ezernél ne menjen tönkre benne a motor pl olajzás hiányában... Hirtelen lesz benne 3 miliós kár egy 80 ezer kmt futott autóban. Ez egy milliomost is rosszul tud érinteni.
Nem akarok más márkákhoz hasonlítani, de a legtöbb márkának ez megy, hogy normális motort gyártsanak sokkal olcsóbban. Motort azt az igényekhez kellene választani, nem úgy hogy hát hát hát lehet hogy ezzel a motorral kellene megvenni mert ez talán nem olyan problémás.
Van ugye másik oldala is, nem mindegy hogy egy autót hogyan tartanak karban. De egy autó motorjára az első 200 ezer km ben nem szabad költeni, mivel nem szabad bajának lennie. Csak olajcsere meg vezérlés ha nem láncos.
Ezt csak én várom el hogy egy autónál minimum 200 ezerig ne legyen probléma? Egy drága autónál meg 200+ ezer km ig ne legyen probléma. Mai technológiákkal ez elvárható lenne. Nem a ladák korszakában vagyunk. Anyámék új opeljában 230 ezer km van. Még vezérlés sem volt cserélve.
Úgy hogy ezt egy audinál is elvárnám aminek 4-szeres ára van...
Vagy ezt úgy tervezik a gyártók, hogy akinek van 15 miliója egy autóra az hordja szervízbe állandóan? 😀
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!