Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri dízelt venni rövidebb...

Megéri dízelt venni rövidebb távokra?

Figyelt kérdés
Tudom a kérdés már elcsépelt. 20 éves vagyok. Egy Citroen C5-n gondolkodom. 2008 utánin. 2.0 hdi-t nézegettem. Nagyobb városban használnám ingázásra, hétvégente meg hazajárni /50km/. Szeretném ha alacsonyabb lenne a fogyasztás. Benzinesekből kevesebbet találtam, drágán/értehetően/ viszont jóval magasabb fogyasztással.

2019. nov. 27. 14:53
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
64%
Nem
2019. nov. 27. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 IronYpetya ***** válasza:
79%

Akkor minek kérdezed meg? Hátha megváltozik a válasz? :D


Autót/meghajtást nem minősítek, mindenkinek meglehet a saját becsípődése, azért kár vitázni.


Viszont a dízelt erre én nem vetném be. Nem írod, hogy az a városi ingázás mit takar, de tippelek. Napi 20km, két darabban? Vagy még rosszabb a helyzet? Nee.


Az, hogy hétvégente beleteszel 50km-t, az is nagyon kevés a "kikormoláshoz", nem dízelnek való vidék, de még elmegy. Viszont ha naponta alig, vagy nagyon kis ideig éri el az üzemi hőfokot + esetleg még többször hidegen is jár/áll le, akkor szó szerint gyilkolod, főleg a dízelt.


Sokallod a benzines fogyasztását? Ennek majd a javíttatását fogod. A mai autóknál már a benzines is tele van verve minden technikával, amitől meg tud makkanni, de egy 2008-2010 táján élő benyás gép még igen egyszerű, a dízeles párjához képest.


Én a helyedben benzinnel barátkoznék. Amit írsz, arra az 1.4-1.6 turbó nélküliek bőven jó szolgálatot teljesítenek. A C5 mérete is fölösleges szerintem.


De te tudod. Én csak a saját véleményemmel próbálok segíteni.

2019. nov. 27. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Mit jelent a rövidebb táv? Mert ha beindítod, mész 5 km-t, majd leállítod, az hosszú távon nem fog jót tenni a dízelnek.

Másik: éves szinten mennyit használnád? 20 000 km alatt nem éri meg egyáltalán.


"...extrém rövid utakra – két-három kilométerre gondolok – nem szabad modern, részecskeszűrős dízelt venni. Nem fogja bírni, rövid távon telerakja a szűrőt korommal, és még ha új, vagy nagyon zsenge motorról is van szó, nehezen fogja tudni magát normál üzemben regenerálni. Az eltömődött koromszűrőt aztán a szervizben vagy forszírozottan kiégetik, vagy leszerelik, és furfangos eljárásokkal kipucolják; nyűg és kiadás a vége."

"Nagyon típusfüggő, milyen mértékű a hajlam, de a szívócsatornák és a szívószelep elkokszosodása elég jellemző probléma a túlnyomórészt városban használt modern benzineseknél. Az új autók között alig akad már hagyományos, szívócső-befecskendezéses, pedig ezek, meg a rég kihalt elő-/örvénykamrás dízelek viselik el leginkább tartósan a beindítom-leállítom üzemet."

2019. nov. 27. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Nem vagyok elszánt dízel párti. Sőt, megkérdezem pofán nem vágnak érte. Szeretem a kombikat és ezzel hosszú távra terveznék. Nem 2-3 évre venném. Igazából még csak nézegetem érdeklődök a dolgok felől.
2019. nov. 27. 15:10
 5/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat. Akkor lemondok a dízel felől. Nem szeretném magam szívatni majd, a sok költséggel, ami a sok tényleg nagyon rövid táv miatt alakul ki.
2019. nov. 27. 15:13
 6/13 IronYpetya ***** válasza:

Köszönöm a támpontokat, kérdező!


Ez esetben esetleg (ha megoldott) a következő 2-3 évre inkább más transzportot keresnék. Legyen az robogó a városba, vagy autóbérlés, talán a közeli jövőben a "carsharing", stb.


Számolj ember, hidegvérrel. Egy ezzel egykorú 1.3as Puntót hajtottam, jórészt városban, 5 literekkel megelégedett. A 2 literes dízeled sem fog kevesebbet enni, csak kormolni, vergődni. És már most drágább a dízel literje, mint a benyáé. Mindkettőből megéri a rendes minőség persze, de akkor is az arány marad. A tisztításra, javításra pedig még fizetsz egy kisebb vagyont a szerelőnek.


Szerintem a matekot ha kipörgeted, simán kijön, hogy veszel egy rendes kisebb benyást, ennek a felárával együtt, majd 2-3 év múlva akár akciózva "veszteséggel" eladod, még úgy is beljebb leszel, mint a dízel álmoddal, ami majd minden télen esik-kel szerencsétlen és a legrosszabb pillanatokban jelent beteget.


Vegyél kis benzinest vagy oldd meg máshogy ezt a leendő néhány évedet, utána már jöhet a következő kocsi. Racionálisabbnak találom.

2019. nov. 27. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 D. Brasco ***** válasza:

"Nem szeretném magam szívatni majd, a sok költséggel, ami a sok tényleg nagyon rövid táv miatt alakul ki"


Mondjuk en nem higy dizel motorral de eleve citroennel,főleg C5-el biztosan nem szivatnám meg magam......

2019. nov. 27. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

"Mondjuk en nem higy dizel motorral de eleve citroennel,főleg C5-el biztosan nem szivatnám meg magam......"


Kevered a 2008 előttivel. Azok betegágyak voltak. Ezeket már dícsérték.



Köszönöm a segítségeket! :)

2019. nov. 27. 15:49
 9/13 anonim ***** válasza:
Sdi -nek van értelme városba ha nem számít a fűtés, csak, hogy menjen és keveset egyen. Vegyél Kia Ceed-et, benzinest.
2019. nov. 27. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 grafno ***** válasza:
A szomszéd napi 16(8-8)kmre használta az új 2.0tdci 2010es mondeojat és most van benne 95000e km és semmi baja az autonak. Csak a kötelező. Az kb 4e a munkába és 6e egyéb helyekre évente és nem volt vele külföldön mert inkább repülni szeret. Nézed át, a szervizben már tudnak mondani állapotot a dpfrol, a turbo rol.
2019. nov. 27. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!