Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg olyan hamar tönkremenn...

Tényleg olyan hamar tönkremennének a modern autók?

Figyelt kérdés

Mindenki ezt hajtogatja, de az az érzésem hogy ez inkább böszmeség mint tényleges tudás amire alapozva van... a szerelők szerint "azért csinálnak ilyen kis köbcentis motorokat hogy gyorsabban tönkremenjenek". Kíváncsi lennék hogy ők hogy hoznák össze a mai szigorú környezeti normákat 2 meg 3 literes motorokkal :D Azt aláírom hogy 1 literes motorokba 200 lóerő kicsit sok, de mindig széles a motorpaletta, lehet venni 80-100 lóerőset is, és azokat se kell agyonhajtani.


Van egy 2016-os autóm, van benne 190.000 km, 180.000-nél vettem, eddig kb 250.000-ret költöttem rá, de ezek sem krtikus alkatrészek voltak, vezérműlánc csere volt 200 meg egy turbó szelepvezérlő 50. A lánc kissé megvolt nyúlva, de azt mondták a szervizesek nagyon ritka hogy elszakadna a lánc, a feszítők szoktak inkább, lehet ez még így is elment volna több 10.000 km-t, a turbó szelepvezérlő meg letiltotta a turbót ha agresszíven vezettem de egy újraindítás után megint volt turbó, ha pályán mentem sose tiltott le csak országúton, szóval még erre is azt mondanám hogy nem feltétlen kötelező cserés dolog.


Nem lehet, hogy csak pusztán arról van szó, hogy a legtöbb ember vagy hülye vagy xarik bele az egészbe mert sajnálja rá a pénzt? És ezek a modern autók sokkal érzékenyebbek, és nem olyan robosztus gépek mint régen amikkel nem is kellett foglalkozni csak olajat cserélni ? És akkor ez miatt megy a hiszti. Láttam egy hirdetést ahol olyan autót mint az enyémet hirdettek, és 180.000-nél már motorcsere volt benne.



2020. szept. 12. 21:26
1 2 3 4
 1/34 anonim ***** válasza:
64%
A mai autókat az első tulajnak gyártják, azaz 5-8 évig a világon semmi bajuk nem lesz sose. Az után meg szépen lassan elkezdi megadni magát minden, hogy a paraszt vegyen újat, mert drágább lenne javítani, mint újat venni.
2020. szept. 12. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/34 anonim ***** válasza:
81%
Bármeddig életben tartható egy autó, csakhogy az új autók bonyolultabbak, több a hibalehetőség, több a drága, javíthatatlan alkatrész, emiatt előbb fog eljönni az a pont, amikor már nem gazdaságos a javítás.
2020. szept. 12. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/34 anonim ***** válasza:
78%
Korombol adódóan tudom ,hogy mindig ezt mondták az új dolgokra ! Aztán láss csodát most azok a példa értékűek . Nem mindegy hogy a mai járművek mire vannak használva. 1 Diesel SUV v Prémium kategória nem a városi ide oda furikára van kitalálva . Ha mindent arra használnak amira gyártották akkor azok is el fognak menni több száz ezer km-t ! Meg el is mennek,van rá példa ,nem 1 nem 2. Csak ha megveszel 1 mai gépet 300.000km-el.és az óra /75.000km mutat/ akkor ott 1 értelműen már jönnek a hibák !
2020. szept. 12. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/34 Ifj. Paprikás Csirke ***** válasza:
75%
Inkább csak a magyar használt autó vásárlók bölcsessége, hogy megindokolják maguknak miért vesznek 20 éves G Astrát. Nyilván azért, mert nincs másra pénzük, de ha lefitymálják mennyire megbízhatatlanok a mai autók akkor maguk is elhiszik a saját bizonyításukat és megnyugszanak.
2020. szept. 12. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/34 A kérdező kommentje:
nem tudom hogy ez itthon valaha befog-e következni, de nyugati országokban pl már van ahol euro 5össel sem lehet bemenni a belvárosba, és aki mondjuk ott lakik vagy ott van a munkahelye az eléggé rá van kényszerítve az új autóra. De másrészt az sem tiszta hogy oké hogy egy 30 éves zsigulit megkapsz pár százezerért, de sokkal többet fogyaszt alapjáraton mint egy modernebb autó, autópályás tempónál meg depláne + nem is bírja, szóval fenntartani drágább, vagy ugyan ott jössz ki mint egy modern autó szervizelésével hosszútávon
2020. szept. 12. 22:09
 6/34 anonim ***** válasza:
55%

Jövőbe senki sem lát... De cégnél pl van, az a nem tudom pontosan milyen motorral szerelt, de amit a ford annyira reklámozott apró turbós motorral szerelt kocsi, közeledik a 400.000km-hez, amennyire tudom semmi gondja nem volt eddig.


De ez viszont amúgy nem jelent semmit, mert csak egy a rengeteg ilyen motorral szerelt kocsi közül.

2020. szept. 12. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/34 A kérdező kommentje:
ja és ott van a kettőstömegű lendkerék pl, utána olvastam és az is egy elég kényes alkatrész, lehet nem olyan robosztus mint a hagyományos lendkerék, de odafigyeléssel eléggé meglehet hosszabbítani az élettartamát. És még van pár ilyen, pl a turbo. Ezért vesz a legtöbb ember benzinest mert abban nincs kettőstömegű, de úgy tudom már a benzinekbe is bele fogják rakni, akkor majd mi lesz a kifogás? :D
2020. szept. 12. 22:44
 8/34 A kérdező kommentje:
elnézést rosszul írtam, részecskeszűrő nincs benzinesekben jelenleg, de lassan a azokba is bekerül. De az is olyan alkatrész amire ha odafigyelnek nem lesz gond vele...
2020. szept. 12. 22:53
 9/34 anonim ***** válasza:
41%

Ugyan már, a régenmindenjobbvóóóót dogma érvényesül csak. Igazából semmi alapja nincs, sőt. Kedvencem a W124-es Merci, mindenki agyonisteníti, hogy mennyire jó, meg mennyire tartós... Hát igen, 55 lóerős szívódízel motorral nyilván jó volt, nem volt mi elromoljon rajta. Pontosabban de, ezeknek is volt rengeteg hibájuk, csak az idő mindent megszépít. Egy új, modernebb 220 CDI Mercedes ugyanúgy elmegy 600-700 ezer km-t, sokkal kisebb fogyasztással, cserében 3x több lóerővel. De az emberek ezt elfelejtik, csak a vészázhuszonnény a jó, aminek 2 perc kellett hogy elérje a 100-at.

De CRTDI Volkswagenek és Audik, TDCI Fordok, és sorolhatnám reggelig a listát, szóval rengeteg olyan motor van, ami félmillió km-t zokszó nélkül elmegy, és sokkal csendesebbek, takarékosabbak, és legalább 3x erősebbek, mint ezek a régi autók, amiket annyira istenítenek.

2020. szept. 12. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/34 anonim ***** válasza:
55%

"ja és ott van a kettőstömegű lendkerék pl, utána olvastam és az is egy elég kényes alkatrész"


Egy darab alkatrész, baromi sokat kibír egy átlag vezetőnél simán 15 évet. Amúgy 1991-ben a benzines BMWket már szerelték kettős tömegű lendkerékkel. 30 évvel később azon aggódsz, hogy kényes..


"Ezért vesz a legtöbb ember benzinest mert abban nincs kettőstömegű, de úgy tudom már a benzinekbe is bele fogják rakni, akkor majd mi lesz a kifogás?"


Mint írtam a benzinesekben is van, volt is már 30 éve. Olyan snassz autókban is volt, mint a benzines Mondeo MK3 - ezek is már jövőre 20 évesek. Jajj most mi lesz? :D


"És még van pár ilyen, pl a turbo."

Meg van pár ennél drágább alkatrész is. Úúúúristeeennnn!!!


Igen, a mai autók már bonyolultabnak, mint a 30 évvel ez előttiek. Vagyis igazából nem mind, de általánosságban ez igaz. Ezek már kevésbé fogják tolerálni a ridegtartást. Bár abból kiindulva, hogy a régebben bonyolultnak tartott dízelek és prémiumautók is egész korrektül bírják a ruppótlan magyar autótulajdonosok alatt ( mer' nyóccázé bélyemvé kell, abból is dízel.. ), azon sem lepődnék meg, hogy ha ezek a mai csodák is viszonylag tisztes kort érnének meg.


Normális fenntartás mellett a mai autók is kimennek majd a világból..

2020. szept. 13. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!