Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Baleset után egyszeri felhaszn...

Baleset után egyszeri felhasználó hogyan tudja áramtalanítani a kocsit?

Figyelt kérdés

Nem én tettem fel az előttem lévő kérdést.


Tehát mondjuk látok egy balesetet odamegyek és szikrázik a kocsi pl. mihez nyúljak, hogy ne legyen se megrázó élményem se ne égjen a kocsi?


Apa egyszer azt csinálta, hogy látott egy balesetet odament kivette a Wareszból az akkut majd távolabb tette majd folytatta a emberek józanításával amíg valaki hívta a mentőket mert akkor még nem volt mobilteló.



2020. okt. 26. 07:28
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Kérdező!

Nagyon dicséretes a segíteni akarásod, de ha ennyire nem ismered az autó műszaki felépítését, működését, akkor ne akard "csakazért is megmenteni a világot".

(hagyd meg ezt az időtöltést John McClane-nek)

2020. okt. 26. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ez az akkusaru levétel hülyeség. Tegyük fel balesetezik egy autó, sérül az eleje, rányomódik a motorháztetőn, rászorul, nem tudod kinyitni. Ha a bal oldala sérül és nem nyílik a vezetőoldali ajtó, nem fogod tudni szintén kinyitni a motorháztetőn, mert nem férsz oda a nyitó fülhöz. Ha kinyitod a vezetőoldali ajtót, és esetleg ott az eszméletlen vagy épp élő vezető, ott fogsz kotorászni a ki nyílt légzsák alatt, hogy megkeresd a nyitó kart? Vagy szólsz az ellátásra szoruló sofőrnek/utasnak, hogy bocs most autószerelés lesz előbb? Nézzünk egy egyszerű autót, pl Opel corsa D, ennél már cseréltem aksit laikusként télen sötétben (kolléganő autója), legalább 1 órát szoptam azzal, hogy az aksi tetején lévő kábel védő műanyag rögzítést leoperáltam pedig adott volt minden szerszám, vittem kulcskészletet stb, és a műanyag védő fedél alatt vannak a saruk, még azt is lecsavarozni, aztán az akkumulátort alul rögzíti 2 fül azokat kicsavarozni... Még hideg motornál is bonyolult volt, nem hogy egy épp balesetezett forró motorú esetleg gőzölgő hűtőjű törött autónál... Na meg ha épp valaki balesetet szenved hirtelen nem lesz nálad kulcskészlet, szerelő kesztyű stb. Az ilyen dolgokat inkább jobb meghagyni a tűzoltóknak, majd feszítővágóval kinyitják az elejét (vagy hátulját, ők jobban tudják, hol keressék az akkut), és elvágják/kitépik az egészet. Ilyen esetben fontosabb a sérültek állapotának felmérése/sérült biztonságba helyezés (pl ég a jármű kihúzod), segítség hívás, helyszín biztosítás fontosabb. Esetleg a sérült ellátásának elkezdése, ha van eszköz pl eü doboz kéznél, vagy esetleg újraélesztés elkezdése.

Ha mondjuk sötét helyen volt a baleset, jobb is, ha benne marad az aksi, bekapcsol a vészvillogó, aztán had villogjon legalább a ki érkező segítség könnyebben megtalálja.

2020. okt. 26. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Nem hiszem hogy ezen aggódnod kéne. A modern autók jelentős része komoly baleset esetén elzárja az üzemanyagot amit egy külön kapcsolóval kell a szervízben is utána visszacsinálni. Emellett ha leveszed a gyújtást már nem fognak működni a gyertyák. A benzines ha 9ezren is forog le fog állni. Persze nem szereti a motor, de ha ez van akkor ez van. Persze egy bekattant dízelt nem olyan egyszerű leállítani, de attól meg az akku sem fog segíteni. Onnan futás van. Nagyon ritka hogy baleset következtében gyúlladnak ki az autók. Amennyiben meg mégis megtörténik akkor az akku levétele nem sokat ér. A legtöbb amit tehetsz az az hogy segítesz az esetlegesen csapdába szorúlt embereknek elhagyni a helyszínt.

Sokan bizony tartunk szerszámkészletet az autónkban, de egy baleset utáni vész szituációban eszembe sem jutna az akkut keresni, méregetni hanyas villás kell rá, stb. Ha veszélyesnek néz ki akkor inkább mindenki álljon távol tőle mint hogy ott rángassam az akkut.


Ha biztosra akarsz menni akkor inkább egy porral oltót vegyél. Nem fog kigyulladni az autó. Ha mégis akkor pedig a porral oltóval a kezedben az elején megfékezheted.


Akkusaru levételnek akkor látom értelmét ha valamelyik fogyatékos haverodból aki ott van kinézed azt az irrealisztikus cselekménysorozatot hogy beül és megpróbál ráindítózni.

Faterod is inkább csak a lelkének és biztonságérzetének segített azzal hogy ezt tette.

2020. okt. 27. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Pl. nézzük a kérdező által vizionált smart-balesetet.

Tegyük föl, ketten ülnek a kisautóban és egy óvatlan pillanatban nem teljesül a "jobbkéz-szabály".

Szóval a smart jobb oldala gyűrődik, az utasra ráhorpasztják az ajtót, keretestől. Ekkor jön a műszaki segítség, és le akarja venni az említett akkusarut. Csakhogy az akkuhoz úgy férhetsz hozzá ha a jobboldali ülést hátratolod, és a gumiszőnyeget felhajtod, és a közel egy négyzetméternyi nikecell takaróbetétet kiemeled.

Mert ez alatt van az akku.

Jaaaa, hogy közben ott szenved az ülésben a sérült......

Szerinted ilyen esetben kit érdekel az áramtalanítás?

2020. okt. 27. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!