Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ez most komoly? Ekkora a...

Ez most komoly? Ekkora a törlesztő / lízing?

Figyelt kérdés

Megnéztem a szabad felhasználású hitelek törlesztőjét ill. a lízingdíjakat, hát nem gyenge törlesztők vannak...


Most komoly, hogy egy 3.5 milliós autó, hitelnél 8 évig fizetve, végül 5.5 millióba kerül, míg lízingelve ugyanez 4.8 millióba, és mindkettő törlesztőrészlet közel 60 ezer forint legyen havonta? És még nem vittem szervízbe, nem tankoltam bele. Bár egy Toyota Auris hibrid csak nem szervizlakó...


Ennyire nehéz manapság ilyen árú autóhoz jutni? Bár ha egy pár 330 ezer körül keres összesen, fogja be a száját gondolom... örüljön ha megél hónapról hónapra, tervezni előre meg minek is. Félretenni, babát vállalni, házat újítgatni apránként, stb.? Nemhogy még ilyen "luxus" mint egy 3.5 milliós autó...


2021. márc. 9. 13:25
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
nekünk több mint duplája bevételünk a 330 ezernek mégsem gondolkodunk új autón...
2021. márc. 9. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
Azért arról ne feledkezz meg, hogy nem mindenki 200-300 ezer Ft-ot keres. Egy jó barátom édesapja az egyik vidéki közüzemi vállalat egyik főnöke (talán a negyedik a sorban, ebben nem vagyok biztos), és ügyelettel havonta 1,5 milliót visz haza nettóban. A fővárosban ajánlottak neki már közel kétszer ennyit is. Mégegyszer mondom, felette még vannak emberek. Arról nem is beszélve, hogy külföldön használtan elég jó deal-eket lehet kifogni ha pár éves autók között kutat az ember.
2021. márc. 9. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 A kérdező kommentje:

Nem gondolkoztam én semmiben, csak kérdem, kíváncsiságból ránéztem a hitelekre. Nem új autó, 6-7 évesről lett volna szó.


Autónk van, városba ingázós, évi 25 ezer km kb.


Most lesz kikasznizva... mert ugye ez jut. A dízel, a kasznizás meg a javítgatás. Bár szerencsére motorikusan nincs baja, eddig szinte semmi. Olajcsere 10 ezrenként, eddig tetszik neki.


Nem véletlen akartam valami modernebb hibridet. Még kevesebb (nulla) nyűg, kényelem és kb. ugyanannyi fogyasztás mint most.

2021. márc. 9. 14:33
 14/26 anonim ***** válasza:
100%

#12: ja-ja, pontosan!


A lányom vőlegénye alig 30 éves, egy neves szoftvercégnél fejlesztő, a havi fix bruttója 800 körül van, és még van éves 20-25%-os prémium is a cégnél...

2021. márc. 9. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:

#14 🤣


Egyébként tényleg kva sokat keresnek az emberek. Bérügyes családtagom bizonyos cégeknél látott rá a fizetésekre, hát szörnyülködtünk rendesen... Kis- és középvezetők, főnökök millió fölötti vagy közeli fizetéseket emelnek le. És fölöttük még állnak a "ranglétrán".

2021. márc. 9. 14:38
 16/26 anonim ***** válasza:

Ha keresett szakmád van, akkor tudsz itthon is jól keresni.

Nem kell feltétlenül szoftverfejlesztőnek lenni, a szobafestő is majdnen annyit keres.

2021. márc. 9. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 A kérdező kommentje:

És itt jön be a történetbe hogy hulladék semmirekellő, de nagyravágyó ember vagyok igaz, mivel nem vagyok jó ügyélkörrel, referenciával bíró e.v., csak egy közszférás, akinek van ugyan több végzettsége de csak egy darab papír? Mert innentől ez következik majd a kommentekkel...


A baj hogy mindig sokat vártam az OKJ-től és nulla tudással mentem oda, de nem sokkal többel jöttem ki... és mivel nem adott normális alapot nem képeztem magam, megette a fene. Mindig bekóstoltam újba de minddel így jártam. Na mindegy, lényegtelen most ez.

2021. márc. 9. 15:34
 18/26 anonim ***** válasza:

Röviden: autózni drága, mindenhogyan. Gyakorlatilag a legtöbb magyar háztartás legnagyobb költsége.

Nyilván számos tételből adódik ez össze, de a két legnagyobbat, mivel nem havi szinten jelentkezik, ezért sokan nem számolják.


Az egy a szervízköltség: számold ki egyszer, hogy egy évben hány autót költesz az autód szervizelésére: gumicsere, olajcsere, javítások stb. Majd oszd el 12-vel. Még szerencsés esetben is egy nagyobb összeg jön ki, főleg évi 25 ezres futás esetén.


A másik az értékvesztés: veszel egy autót x forintért + átírás és társai, majd pár év múlva ennek tört részéért eladod. Számold ki, hogy ez mit jelent havi szinten....


Na most régebbi autónál a szervízköltség lesz több, újnál az értékvesztés. Ha ma veszel egy autót 3,5 milláért az 5 év múlva ér talán 1,5-2 millát. Na ez már havi 30 ezret jelent.

Az áránál két opció van: vagy összegyűjtöd az árát, megveszed kpre, majd kb. rögtön kezdhetsz gyűjteni a következőre.

Vagy hitelt vagy lízinget veszel fel, így nem kell az első autó előtt évekig várnod, de ennek persze ára van.


Nagyon őszintén: nem az autókkal van a baj, hanem az ország helyzetével:

A forint gyenge, a fizuk alacsonyak, a kamat magas.

Ha egy nyugati átlagembert veszel: keres 2000 Euró nettót ő is meg az asszony is. Ez összesen 4000. Ebből havi 200 Euro törlesztő nem egy hatalmas tétel...

2021. márc. 9. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 Beviz Elek ***** válasza:
Sajnos ez ilyen. A türelmetlenségnek ára van, ha féket tud tenni magára az ember akkor nem tereli negatív irányba a jövőjét.
2021. márc. 9. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:

8 év alatt azért gyűlik a kamat rendesen, ezt ne felejtsd el. Én is lízingre vettem az új kocsit, és a saját rész befizetése után fennmaradó 2 milliós lízingre mindössze 2 millió 150 ezret fizettem vissza 3 év alatt.

Rövidebb futamidőben gondolkodj.

2021. márc. 9. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!