Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok erről az ekektor...

Mit gondoltok erről az ekektormos autó mizériáról? Szerintetek jó vagy rossz lesz, hogy pl a Dodge 2024-re nem fog kiadni v8-as szörnyetegeket, hanem csak elektromos szúnyogokat? Én pl nagyon sajnálom, hogy ez lesz a jövő.

Figyelt kérdés
Vita ne legyen kérlek

2021. dec. 19. 13:13
A kérdező szavazást indított:
Jók lesznek az elektromos autók
Rosszak lesznek az elektromos autók
21 szavazat
 1/7 anonim ***** válasza:
71%

Azt, hogy a jelenegi villamos eneriamix és akkumulátortechnológia mellett egyáltalán nem tartom jelentős előrelépésnek környezetvédelmi szempontból a villanyautózást.

Ha jól állnánk olcsó és kevésbé szennyező atomenergiával és/vagy megújulókkal, ami az időbeli kiszámíthatatlanságuk miatt pont például akkumlátorok töltésére használható aránylag jól, akkor energetikai szempontból egy hasznos dolog lenne az elektromobilitás. Így viszont, hogy az előbb leírtak nem igazán teljesülnek, csak a lokális szennyezésen segít, a globálison nem igazán.

A másik fontos szempont pedig az akkumulátorok kérdése, hiszen a korszerű kivitelekhez kellenek ritkaföldfémek elég nagy mennyiségben, amiknek a kitermelése szintén nem éppen környezetbarát, valamint az élettartamuk végén a biztonságos megsemmisítésre vagy újrahasznosításra sincsen még túl sok jónak mondható opció. Az már csak a hab a tortán, hogy térfogat- és tömegegységre vett energiasűrűségük egyaránt messze rosszabb a belsőégésű motoros gépeknél.

Az említett szempontok miatt rövidebb távon nem várok sokat az elektromos autózástól, középtávon, az akkutechnika fejlődésével (ami nem magától fog történni, hanem az e-mobilitás egyre szélesebb elterjedésével párhuzamosan reális) még valami jó is kisülhet belőle.

Nekem szentimentális okokból mindenesetre nem fog hiányozni egy autó sem, mert a munkahelyemen foglalkozom épp eleget nagydízelekkel (is), mérnökként első sorban a gazdaságosság, praktikusság és környezeti hatás szempontjából nézem a témát. Ha lesz elérhető árú villanyautó tisztességes hatótávval, és belsőégésűnél nem nagyobb fenntartási költségekkel, én leszek az első, aki átül abba, de ha ez nem teljesül, tökéletesen megvagyok a jelenlegi benzinesemmel :)

2021. dec. 19. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ!
2021. dec. 19. 13:40
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Mi, akik benzingőzben nőttünk fel, hiányolni fogjuk a belsőégésű motorokat, ez nem is vitás. Az én generációmnak már a mai, elektronikával telepakolt kislökettérfogatú, környezetbarát benzinesek is bűnnek számítanak.

Na és?

Jelenleg még nem teljesen kiforrott az elektromos technológia, de már most is vannak hatalmas előnyei, amit sokan nem hajlandóak tudomásul venni.

A belsőégésű motorok kb. 40%-os hatásfokkal működnek. Ez azt jelenti, hogy a felhasznált üzemanyag 60%-a (többmint fele!) semmilyen hasznot nem hajt, pusztán a környezetet terheli. Az elektromos hajtás már most, mikor a technológia még gyerekcipőben jár, 90% fölötti hatásfokkal üzemel. Vagyis az energia, amit elhasználunk, az ténylegesen hasznot hajt, nem égetünk el semmit csak azért, hogy fűtse a légkört. A belsőégésűek ezt a hatásfokot soha még csak meg sem fogják tudni közelíteni.

A másik, amit sokan elfelejtenek, hogy nem elég az üzemanyagot előállítani, azt el is kell juttatni a járműig.

Sokan jönnek azzal, hogy az elektromos energiát is környezetkárosító módon állítják elő (szénerőmá, stb.). Lehet - bár egyre több a megújuló energiaforrás, de ettől most vonatkoztassunk el. A benzin, gázolaj előállítása is piszkosul energiaigényes folyamat - és honnan lesz az az energia? És ehhez jön az, hoyg az elkészült elektromos áramot szépen vezetékeken el lehet juttatni egészen az autóig. A gázolajat, benzint? Tankhajó, aztán esetleg cső, majd teherautó, ami megint csak kibxszottul környezetszennyező megoldás.

Már most, az elektromos autózás hajnalán is sokkal több előnye van az e-autóknak, mint hátránya, és ki tudja, pár évtized fejlesztéssel hova lehet eljutni.

Ez van.

Nekem is hiányzik a V6-os, de az már megmarad hétvégi hobbiautónak. Hétközben - oviba, bevásárolni, munkába - tökéletesen megteszi a villanyos.

2021. dec. 19. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
73%

"Én pl nagyon sajnálom, hogy ez lesz a jövő."


Én ilyenkor meg szoktam kérdezni, hogy te eddig hány új V8-as Dodge-ot vettél? Amikor egyik ismerősöm sopánkodott, hogy mostantól a 6.3 AMG sem lesz többé 6,3 liter akkor tőle is megkérdeztem, hogy hány új AMGt vettél eddig életedben?


Mert ha te is annyi új Dodge-ot vettél, mint haverom AMG - számszerint nullát - akkor amúgy sem ti vagytok a célközönség és nem értem mit sajnáltok?


Én sem tartom túl jónak ezt a túltolt villamos hype-ot, de mivel eddig sem vette megy darab új Dodge-ot sem így leszrom mit fognak gyártani :D

2021. dec. 19. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

"A belsőégésű motorok kb. 40%-os hatásfokkal működnek. Ez azt jelenti, hogy a felhasznált üzemanyag 60%-a (többmint fele!) semmilyen hasznot nem hajt, pusztán a környezetet terheli. Az elektromos hajtás már most, mikor a technológia még gyerekcipőben jár, 90% fölötti hatásfokkal üzemel. Vagyis az energia, amit elhasználunk, az ténylegesen hasznot hajt, nem égetünk el semmit csak azért, hogy fűtse a légkört. A belsőégésűek ezt a hatásfokot soha még csak meg sem fogják tudni közelíteni."


Mindamellett, hogy egyetértek abban, hogy az üzemanyag előállítása sem veszteségmentes, legalább ne terjesszük már ezt a demagóg hatásfok mizériát. Egyrészt egyáltalán nem jár gyerekcipőben az elektromos hajtás, mivel régebbóta használjuk, mint a belsőégésű motort, másrészt mire az erőműből eljut a villanyautóba a töltés, a jelenlegi technológiákat használva hasonlóan 20-30 % lesz a hatásfoka a komplett energialáncnak (ellenállások, transzformálási és tárolási veszteségek). Magyarán, ha ugyanúgy fosszilis erőművel termeljük ezt az áramot, konkrétan adtunk a szarnak egy pofont, ahogy azt te is beláttad.


"A benzin, gázolaj előállítása is piszkosul energiaigényes folyamat - és honnan lesz az az energia? És ehhez jön az, hoyg az elkészült elektromos áramot szépen vezetékeken el lehet juttatni egészen az autóig. A gázolajat, benzint? Tankhajó, aztán esetleg cső, majd teherautó, ami megint csak kibxszottul környezetszennyező megoldás."


Valóban energiaigényes, ellenben 100%-ban fel tudjuk használni a termékét. Az pedig, hogy az elektromos áramot jelenleg simán csak a város eleve létező infrastruktúráját kihasználva tudjuk szállítani, kizárólag annak köszönhető, hogy alig használunk manapság villanyautót. Ha mindenki lecserélné hirtelen (vagy fokozatosan) a belsőégésűjét villanyra, irtózatos fejlesztések kellenének, mind a kapacitás, mind a fogyasztói csúcsok és völgyek kiszolgálása érdekében.


Még egyszer mondom, nem vagyok fanatikus rajongója egyiknek sem, csak nem szeretem ha már most kikiáltjuk világmegváltónak a villanyautót, miközben ha mondjuk egy éven belül mindenkinek le kellene váltania rá, nagyjából egész Európában energiaválság alakulna ki.

2021. dec. 19. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A közeljövő elektromos lesz, utána jön más. Ha kicsit körülnézel európában, látni fogod mekkora energiahiány van. Ezt rövidtávon nem tudják orvosolni megújuló módon. Jelenleg az atomerőművek leállítása folytán fosszílis erőműveket alkalmazunk ismét, így az elektroms autók hírdetett előnye, miszerint zöld, sehogy sem állja meg a helyét. Amennyiben egyre több elektromos autó lesz, ez a probléma is nőni fog.

Nem gyakran beszélnek róla, de az elektromos hálózatokat nem ekkora fogyasztásra tervezték. A házak kis százaléka lenne csak képes átalakítás nélkül támogatni elektromos töltést. A megnövelt energiaigényt meg a hálózat nem bírná. Ez is rövidtávon, mert persze mindent át lehet kábelezni, felújítani.

A v8-at én nem sajnálom. Soha nem értettem mi a jó benne.

A jövőről meg annyit, hogy már jönnek a hidrogén hajtású kamionok, nem sokkal utána az autókban is elterjedhet ez a technológia. Ez rövidtávon nem megoldás, mert a töltőállomások kialakítása idő és pénz.

2021. dec. 19. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Beviz Elek ***** válasza:
65%
Semmi értelme a V8-as dögöknek. 2 tonnás benzinzabáló gép csak hogy elmenj dolgozni meg a boltba tejért? Az elektromos nagyon jó a mindennapokra, ha valaki igazi benzinvérű akkor pedig kell tartani egy hétvégit versenypályára hordani.
2021. dec. 20. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!