Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra G vélemény ?

Opel astra G vélemény ?

Figyelt kérdés

milyen motorral lenne ideális autópályára?

fent tartási költség?

meg ilyesmik



2022. jún. 14. 17:22
1 2
 1/15 anonim válasza:
100%
1.6 benzin, vagy felette.
2022. jún. 14. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
44%

Benzinessel semmiképpen, egyrészt pályára kevés az ezekben található benzines motorok, másrészt nem is volt erős a korai Ecotec felhozatal. Magas fogyasztás, olajzabálás, stb.


Az 1.7 dízel viszont szerintem minden idők legjobb dízele. Az alapját az Isuzu rakta le évtizedekkel ezelőtt és annyira bevált, hogy némi modernizációt, súlycsökkentést és károsanyag-csökkentést leszámítva alig változott a motor az évtizedek alatt. Ahogy mondani szokták, egyszerű de nagyszerű. Soha semmi gond nincs vele. Ha megkapja a minőségi olajat 10 ezrenként, akkor 400-500 ezret vígan dalolászva elfut és még utána is fene tudja, hogy mikor lesz baja.

2022. jún. 14. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
1.7 cr-dízel az utolsó szériákból. Bár már elég idős autók, nem a legideálisabb sem biztonság, sem kényelem szempontjából pályára.
2022. jún. 14. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
34%
1.4 benziens astrája van apámnak, teljesen jól el lehet közlekedni vele pályán is
2022. jún. 14. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Tényleg annyira rossz lenne 1es? Ne mondd már hogy pl az 1.8as nem elég pályára?
2022. jún. 14. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

#5 Hát attól függ, hogy hogyan nézzük. Az autó szemszögéből, vagy a sofőréből?

Nekem az első autóm egy 1.4-es, 60 lóerős F Astra volt. Pályára gondolkodás nélkül felmentem vele, 140-ig egész kényelmesen fel lehetett pörgetni, azaz mondhatni, hogy elég volt a pályára. Na de a 140-hez pörgött vagy 5500-at és a benzin ömlött a hengerekbe. Ez alapján most akkor tényleg jó volt az pályára? Annyira azért nem.


Jelenleg egy 1.6-os H Astrám van. Az előzőből kiindulva ez már biztosan jó autópályára, ugye? Hogyne. Dinamikus motor, ráadásul ez az erősebbik szelepvezérléses 1.6, szóval igen jól is húz magához képest. Néha kicsit elbambulok és bőven 130 fölött vagyok. Akkor autópályára megfelelő? Persze, csak sajnos ezekbe csak 5 sebességes váltót rakott az Opel, 130-nál 3500 fölött pörög és megeszik vagy 7.2-7.5 litert 100-on, ami elég sok ahhoz képest, hogy ennyi benzinből még épp hogy csak elérted a sebességhatárt a pályán.

A G Astra 1.8-asa ehhez képest nem igazán tud többet. Az erőfölénye minimális (120 lóerő körül van az enyém 115-éhez képest), szóval nem repül sokkal jobban, viszont a nagyobb űrtartalom miatt valószínűleg még több benzint eszik. Akkor? Való autópályára?


Tapasztalatom szerint ez a kategória országútra való. 90-es tempónál, tempomattal, alig 5.5 litert eszik, ami szerintem jó. De ahogy elhagyod a 90-et és elkezd pörögni a motor, nagyon elkezd hiányozni a 6. fokozat, mert a benzint nyeli, a motorzaj magas, stb. Szóval én tartom magam ahhoz, hogy nem való autópályára. Maga az autó gond nélkül elvan a pályán, csak a tulajnak nem olyan mókás.

2022. jún. 14. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim válasza:
Én azt írtam, hogy 1.6,vagy felette.
2022. jún. 14. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

"Jelenleg egy 1.6-os H Astrám van. Az előzőből kiindulva ez már biztosan jó autópályára, ugye? Hogyne. Dinamikus motor, ráadásul ez az erősebbik szelepvezérléses 1.6, szóval igen jól is húz magához képest."


Azért ez a jól húzás elég relatív dolog. Ilyen Z16XER H Astrát használtam cégesként. Elment A-ból B-be, de ennyi, nem volt egy erőmű. Akkoriban egy 1.7CDTI H Astra volt a saját autóm. Egy felüdülés volt átülni a 125Le-be és a 280Nm nyomatékába. Számomra kellemesebb volt, ahogy nyomatékból és nem fordulatból indult meg. De kinek mi...

Ha már a fordulatot és váltó fokozatokat szóba hoztad: egy szívó benzinesnél nem pusztán kicseszésből volt csak 5 fokozat és forgott a motor közel 4000-et 130-nál. Ilyen tempónál elég nagy a légellenállás amit le kell küzdeni. Ahhoz pedig teljesítmény kell. A szívó motor karakterisztikája pedig olyan, hogy a teljesítményt magas fordulaton adja, le, pörgetni kell. Tehetnél az alá az 1.6XER alá akármilyen hosszú váltót, nem csökkenne jelentősen a fogyasztás, cserébe meg gyök-2-vel gyorsulna ha lepadlóznád a gázpedált. A mérnökök sem hülyék, akik ezt az F17-es váltót betervezték hozzá. Próbálták minden szempontból megtalálni az optimumot.

A mai szívó benzinesek már jóval nyomatékosabbak, ezért bírja el a hosszabb áttételt, 6. fokozatot. Egyébként a mai napig maradtam az Opelnél és az Astránál. Most egy biturbós K Astrám van. Ez sem versenyautó, de 80-120 között 6. sebességi fokozatban is igen szépen meg tud indulni

2022. jún. 14. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
25%
Ha autópályázol, akkor 1.6-ost vegyél és Sedant. Annak jobb a leszorítóerő a hátsó csomagtartó miatt, olvastam is hogy hosszú távú utazásokhoz jobb egy sedan. Nekem az van, 1.6 G Astra, 101 lóerős. 300 km-es távon aminek nagy része autópálya 130-al, két személlyel tele csomagtartóval 6 litert evett. Az olajat meg eheti persze, az attól is van hogy rossz olajat raktak bele vagy nem 10.000 km-enként cserélték benne. Amióta felújíttattam a motort (4 éve kb. 200.000 Ft-ba fájt) azóta semennyi olajat se eszik. Viszonylag öreg autók, de ha csak arra van keret, az előny hogy sok minden van bontóban is hozzá, újan is, elfogadható áron, meg a legtöbb szerelő azért elboldogul vele, nem egy túlbonyolított konstrukció. A rozsda ami a nagy ellensége, a segédalvázkeret a motornál ami ne legyen szétrohadva, meg a főbb csatlakozási pontok. A fenntartása nem drága, amúgy én jelenleg 10W30 Eneos olajat használok benne. 15 éve van nálam, egyszer nem indult de akkor az akku halt meg, volt hogy 1 hónapig 3 hengerrel ment mert azt hittem a kipufogó rossz de egy injektor halt meg (5000 Ft volt bontottan). Én csak ajánlani tudom, a rozsdára kell figyelni nagyon.
2022. jún. 15. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
71%
Leszorítóerő?! :O A gumikat, fékeket is melegíted, mielőtt felhajtasz az autópályára, nehogy kicsússz az egyik kanyarban 130-cal a 101 lóerős G Astrával? :D :D :D
2022. jún. 15. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!