Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra F vagy Audi 80 B3...

Opel Astra F vagy Audi 80 B3 között vacillálok első autó gyanánt. Vélemények, tapasztalatok?

Figyelt kérdés
Előbbi tanács alapján, megbízhatóság és alkatrész-ellátottság okán került szóba, utóbbi személyes kötődés révén. Mindenképp 80/90-es évekbeli, lehetőség szerint német autót szeretnék, egyrészt a szűkös büdzsé, másrészt ízlésem miatt. Sokaktól megkaptam már, hogy japán autót válasszak, mert az "örök élet + egy nap", de a német járgányok felé gyerekkorom óta jobban húz a szívem. Ettől függetlenül igyekeznék racionális döntést hozni, hogy a gatyám ne menjen rá a karbantartásra. Bármilyen tanácsot, tapasztalatot szívesen meghallgatok, akár a fent említett típusokról, akár további autókról, közismerten kerülendő motorokról, típushibákról stb. A keretet nagyjából 350.000 Ft-ban maximalizálnám.

2022. jún. 21. 10:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Mindegyikre sokat kell költeni előbb-utóbb ha más nem az idő vasfoga (rozsda) miatt, gumitömítések/csövek stb is el-elöregszenek idővel. F Astrához sok az alkatrész elfogadható áron, sok db volt belőle gyártva is, sok még most is szaladgál, bontóban sok (minden) van hozzájuk. Totalcar Youtube oldalán volt egy leharcolt F Astra feltámasztása, nem olcsó az sem, inkább egy megkiméltebb példányt kell keresni és azt karbantarni... Ha a kettő közül akarsz mindenképpen választnai, szerintem F Astra 8 szelepes 1.6-os benzinmotorral az jó választás.
2022. jún. 21. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Sok öreg autóval van tapasztalatom, hobbiautóim mindig voltak és lesznek is, de hétköznapi használatban is volt nálam ennyi idős / idősebb autó. Most is van, egy '92-es Ford Oriont mostanáig használunk járkálós autónak, mert keveset fogyaszt és relatíve kényelmes, emellett nagyon megbízható.


Ami egész biztos, hogy ennyi idős autókon mindig lesz valami, amit meg kell / meg kéne csinálni. Hiába eredendően megbízható egy típus - az Audi 80 és az Astra F is egyaránt megbízható technikák majdhogynem bármelyik motorral -, az anyag fárad idővel, ezzel nincs mit kezdeni. Sajnos ebből ered az is, hogy ennyi idős autóknál már nem igazán lehet megmondani, hogy "na ez egy típushiba", meg "na erre figyelj", igazából bármi is tönkremehet attól függően, hogy az előző sok-sok évében hogyan tartották, mennyire figyeltek a karbantartásra, hogyan használták, stb stb, és ennek utánajárni nagyon nehéz - az első tulajos, szépen tartott, tisztán látható előéletű autókat meg nem 350-ért adják egyik típusból sem.


Alapvetően amire a legjobban figyelnék, az a rozsda. Mindenképpen vigyél magaddal valakit aki ért az autókhoz és látott már sokat, tudja mit kell nézni, mert attól még hogy mondjuk szépen ki lett lakatolva a küszöb meg az ívek, és kívülről egy rozsdapötty nem látszik az autón, lehet hogy a bekötési pontok, taposók rohadnak mint a bűn, ami nagy probléma.


Ahogy az első is írta, az 1.6-os 8V motor az Astra F-ben tipikus lomha, kelletlen, de örök élet +1 nap típusú technika. Én azt nézném leginkább. A dízeleket kerülném mindkettőből, lehet hogy valaha jók voltak, de ma már ha baj van velük, sokszor mélyebben kell zsebbe nyúlni, mint a szívóbenzineseknél.


Ennyi pénzért nagyon másik német autót nem is tudnék mondani, ami reálisan kifogható. Itt is készülj fel, hogy hacsak nincs szerencséd, biztos hogy egy párat meg fogsz nézni mire eljutsz egy épkézláb darabig - és akkor már érdemes elgondolkodni, hogy inkább megnöveld a keretet egy kicsit, mert utazgatásra így is, úgy is el fog menni pár tizes.


Audi 80-hoz például szerintem kicsit karcsú a 350k. Inkább 500 körül látok olyanokat, amiket tényleg érdemes lehet megnézni, a 80-as már-már kezd valamiféle youngtimer gyűjtői értéket képviselni ha tényleg rendben van.


Opelből már akad azért pár olyan ami akár még jó is lehet, mert az Astra F hacsak nem GSi, nem igazán lesz értékes autó még sok ideig. Persze az esztétika ebben az ársávban az Opelnél sem lehet szempont, kapsz amit kapsz, lényeg hogy őszinte legyen. Ez leírás alapján és kinézetre őszintének tűnik, csak jól meg kellene nézni, hogyan volt lakatolva, jelenleg milyen állapotban van a kasztni és főleg milyen alulról.

[link]

2022. jún. 21. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Ja, és egy fontos dolgot kihagytam: csak és kizárólag akkor nem egy rémálom ilyen idős autót használni és jó állapotban tartani, ha te, vagy valamilyen jó barátod, családtagod tud autót szerelni. Ha nem konyítasz hozzá, és nincs is aki kitanítson legalább az egyszerűbb dolgokra, akkor nagyon jól fognak járni veled a szerelők. #2 voltam.
2022. jún. 21. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
12%

30-40 éves autónál megbízhatóságról, alkatrész ellátottságról beszélni...


F Astrát az utóbbi időben egyet nem láttam amiben ne cigány ült volna, ne ette volna az olajat és ne húzta volna a belét, az Audi 80-as meg olyan ritka manapság már mint a fehér holló, ennek megfelelő - jó állapot esetén - magas árral.


Nem tudom miért ilyenekre vágysz. Ezeknek a kocsiknak már leáldozott. Már a '00-es évek autói is szépen mennek tönkre, nem még vissza 10-20 évet az időben.


Ja és 350 ezer forint? Manapság ennyiből - akár tetszik akár nem - egy közepes felszereltségű montit tudsz venni, nem hogy kocsit. Egy szakadt robogó kerül ennyibe...

2022. jún. 21. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
54%

2-es jól leírta: jók az öreg kocsik ha értesz a szereléshez és van időd is szerelni.... az alkatrész nem drága.

De ha nem tudod szerelni akkor nem neked való az öreg autózás...

2022. jún. 21. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
62%

Szerintem az F Astra jó választás első autónak. Nekem is az van már 4 éve (1.4 benzin) és egyszer sem hagyott cserben, semmi gond nem volt vele, nem eszi az olajat, nem húzza a belét, szóval nem értem miért írják fent, hogy tudnod kell autót szerelni. Alkatrészt gond nélkül találsz hozzá. Szombat délelőtt az Unixnál simán levették a polcról a visszapillantó és fizettem érte kb 3k-t. Bontóban is annyi van, mint a szemét. A hátsó ülés szét volt szakadva, az első bontóban találtam ugyanolyan mintájú ülést, többet is és azért is kb 3k-t fizettem. Elektromosan állítható fényszórót (motor nélkül) 5k-ért vettem hozzá az Unixban. Szóval fillérekből fenntartható, és annyira egyszerű technika, hogy sok mindent még otthon is megtudsz rajta csinálni, ha van egy minimális műszaki érzéked.


Ami viszont igaz, hogy a karosszéria sok pénzt elvisz. Egy idő után meg már annyira elkezdi enni a rozsda, hogy már nem gazdaságos megjavítani, nekem is azért kell lassan lecserélni.


Ja, és nem vagyok cigány, sőt több ismerősömnek is van F Astrája és ők sem cigányok, nem is állnak szarul anyagilag, csak szerencsére már itthon is egyre többen meghaladják ezt a kelet-európai mentalitást, és nem az autóra locsolják az összes pénzüket.

2022. jún. 22. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
69%

@6:


"nem értem miért írják fent, hogy tudnod kell autót szerelni"


Majd később a kommentedben:


"...és annyira egyszerű technika, hogy sok mindent még otthon is megtudsz rajta csinálni, ha van egy minimális műszaki érzéked."


Szóval gyakorlatilag megcáfoltad saját magad.

2022. jún. 22. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
60%

ezt néztem én is :DDDDD


egy tükörcsere is szerelés... és hidd el vannak annyira olyan emberek akik még kereket sem tudnak cserélni nem hogy tükröt.

és akkor ilyen öreg autónál tuti kell szilentezni, gömbfejeket cserélni, tartóbakokat cserélni, stb...

ami egy hozzáértőnek gyerekjáték de egy szerelésre képtelen embernek űrtechnika :)


Szóval ha a kérdező nem jártas a szerelésben akkor hidd el, hogy nem olcsó egy f astra sem.

viszont gyakorolni/tanulni tökéletes.

én sem értettem semmit az autószereléshez, mindent magamnak tanultam meg szerelés közben illetve youtube videók alapján.

most 10 év után meg kuplungozok, váltót javítok, teljes hátsó többlengőkaros felfüggesztést bontok és javítok stb...

2022. jún. 22. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
47%

#7


Miért is cáfoltam meg magam? :D Ti írtátok fent, hogy az öreg autókhoz tudni kell autót szerelni, mert állandóan elromlanak. Én ezt cáfoltam, mert az F Astra esetében nincs így. Utána meg arról beszéltem, hogyha mégis elromlana (mert nincs olyan autó, aminek ne lenne baja), akkor egy csomó mindent otthon is megtudsz rajta csinálni. Ez egy lehetőség, de nem azt jelenti, hogy állandóan szerelni kell otthon.


Pozitív IQ-val szerintem eddig is érthető volt, remélem mostmár te is megérted miről beszélek.

2022. jún. 23. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
24%

Visszapillantót, ülést, elektromos fényszóró állítómotort vettél és szereltél be eddig hozzá, aztán nekem mondod hogy alacsony az IQ-m?


Öregem, értem én hogy elkezdődött a nyári szünet, igyál egy sört inkább. Hülyébb nem leszel tőle.

2022. jún. 29. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!