Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Általában mennyi rutinvezetési...

Általában mennyi rutinvezetési óra kell "A" korlátlannál a sikeres vizsgához?

Figyelt kérdés

Egyből A korlátlanra jelentkeztem , mert elég idős vagyok hozzá, viszont eddig csak 50-es motorral mentem, azzal is főleg idén kezdtem el jobban motorozni.

A tanfolyamon a fokozatosság elve azért megy 125-ös, majd 400-as, illetve ma egy 600-as Kawasakival mentem, ami még folytva van A2-re, de a tesója már nem. 10 órát fizettem be rutinra, amiből lement 8, de még nem valószínűleg kell vennem plusz órákat, mert jobbos kanyarok nem úgy mennek ahogy kell 400-assal már nem volt gondom.

Esetleg ha van itt olyan,aki hasonlóan egyböl korlátlanra ment, neki elég volt a 10 óra,vagy még vennie kellett plusz órákat?


2022. szept. 3. 22:21
 1/3 anonim ***** válasza:

Egyből korlátlanra mentem, rutinnal párhuzamosan vezetéstechnikai tréningre is elmentem, de hozzá kell tenni, nekem nem volt 50-essel tapasztalatom, a jogsi kezdése előtt két héttel ültem életemben először motoron. Nálunk is fokozatosság volt, 250, 500, aztán ültettek az A2-re fojtott Hornetre, azzal csináltam a forgalmi vezetést is. Nekem 38 rutinórám volt, ebből talán 10-et tudtam volna megspórolni; akkor engedtek nagyobbra ülni, ha 10x egymás után minden hibátlanul ment a kisebbel, az 500-assal az elején bénábban ment, mint a 250-essel tök kezdőként, aztán a négyhengeres 600-as már szinte magát vezette az 500-as után. Sokan amikor az 500-ra ültek, inkább átsoroltak A2-re és maradtak a 250-esnél. Az én 38 órám szerintem elég extrém eset, a végén is mondta oktató, hogy ha ott vagyok fejben, úgy megy, hogy már rég meglenne a vizsga, de ha picit is nem figyelek, teljesen szét tudok esni. A 10 óra szerintem egyáltalán nem elég, inkább ebbe fektesd bele az energiát, legyen reflexszerű az, hogy tudod, hova kell nézni, testtartás, combszorítás stb. Húzott már ki a csávából közúton az, hogy ösztönszerűen oldottam meg egy kialakuló helyzetet, és egyáltalán nem pánikoltam be. Sok helyen a minimum forgalmi órát talán le sem kell vezetni, okosan vezetik a kartont és főleg ha vezetsz autót, az már sima.


Illetve nagyon sok motoros iskolából visszahallani, hogy csak ráültetnek, aztán menjél, de az igazán lényeges dolgokat nem mondják el. Én a Safety Hungary-nél csináltam a jogsit, rengetegen soroltak át oda más iskolából, illetve az is gyakorinak tűnt, hogy máshol jogsizás esetén vizsga előtt 1-2 alkalomra azért eljöttek oda gyakorolni, bár az instruktorok többsége nem szakoktató, de ők legalább értenek a motorozáshoz.

2022. szept. 4. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Köszi a választ! Igen sajnos nálunk is az van, hogy csak ülj rá és menj, jöjj rá magadtól, hogy hogyan kell, meg nézzél youtube videókat a műszakihoz. Persze időnkánt mond okosságokat az oktató, de azért azt meg is kellene tudni csinálni. Hiába mondja, hogy alapjáraton elmegy, ha én meg azt érzem, hogy eldőlök, és ha finom gázt húzok, akkor egyből megugrik

Én is érzem, hogy a 10 óra kevés, mert első 2 órában csak egy 125-ös chopper-rel mentem, azzal semmi gondom nem volt, majd a következő dupla óránál, az első után átültem egy ősöreg 400-as Suzukira, ott egyből ment a bénázás, de a következő alkalom második órájában már rájöttem, hogy 2-esben kezesebb, nem ugrik úgy meg, onnatól nem volt gond. Tegnap meg egy 600-as, de A2-re folytott Kawasaki ER-6N-el mentem, ennek megint kell legalább 3 óra, hogy jól menjen, és akkor még nem is mentem a tesójával, ami nincs folytva. Szerintem úgyis az lesz, hogy egy újjabb 10-est befizetek, és ha marad, akkor az már megy a városi vezetésbe.

2022. szept. 4. 12:53
 3/3 anonim ***** válasza:
Én alapjáraton csináltam meg a rutinmanővereket, de tény, hogy egy kis gázzal (stabil gáz, hátsó fék ügyes használata) jobban lehet dönteni. Mozogjon a felsőtest, ne engedd el a gázt, tök mindegy, mekkora gázt tartasz körözés, szlalom közben, csak a hátsó fék mértékét kell eltalálni a gáznak megfelelően. Meg ne legyen nagyobb a lendület, mint amit "kezelni tudsz". Minél gyorsabban mész, annál fontosabb a tekintet. Főleg 1-2 hengeres motoroknál a gázreakció, akár adásról vagy elvételről beszélünk, sokkal agresszívabb. Én azt szívtam meg, hogy aránylag hideg motorral vizsgáztam, ment az automata szívató, egész más volt, mint a megszokott. Ha van egy finom gáz, és nem taposod a féket, akkor nem fogsz eldőlni, még ha úgy is érzed - nekem ezért kellett ennyi óra, hogy ez tudatosuljon. A rutinvizsgát amúgy megfelelő technikával akár fék nélkül is meg lehet csinálni, de az már egy komolyabb szintű tudást igényel. Lassú haladást is lehet kuplungrebegtetéssel csinálni, én stabilan fogásponton tartottam, inkább a féket használtam, és néha felpörgettem gázzal, hogy ne fulladjon le. A vizsgabiztosok nem számolják annyira a másoperceket, az akadály kikerülésre meg egyenesen megmondták, hogy szerintük azt lehetetlen 50-nel megcsinálni - én láttam oktatót, aki 70-nel hibátlanul megcsinálta, de vizsgázóként szerintem nem mentem 40-nél gyorsabban, csak annyira kibőgettem 1-esben, hogy kívülről úgy tűnt, mintha nagyon mennék.
2022. szept. 4. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!