Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Leáldozott a robbanómotoros...

Leáldozott a robbanómotoros autóknak?

Figyelt kérdés
Az EU megszavazta a gyártás betiltását. Nem tudom sírjak-e vagy nevessek. Egy korszak ér véget, ha tényleg mindenki elektromosat fog már csak gyártani. Nem tudom mit gondoljak, tényleg zöldnek tekinthetők-e az elektromos autók. Szerintem nem, mert a gyárakhoz kerül a többletszennyezés. Nem tudom mit gondoljak, ebben a gazdasági helyzetben ki fogja tudni megengedni magának az alaphangon 40 millióba kerülő elektromos autókat. Csak összehasonlításként, egy olcsó robbanómotoros már 6 millióért megkapható, de az átlag valahol 10 millió Ft. környékén van. Fogalmam sincs átgondolt döntés volt-e ez az EU részéről.

2023. febr. 15. 00:50
1 2 3 4 5 6
 51/55 anonim ***** válasza:
78%

Csak a tisztánlátás érdekében: Nem létezik semmilyen számítás, statisztika amely kimutatná azt hogy az elektromos vagy hibrid járművek összélete (anyag előteremtés, gyártás, karban -és üzembentartás, élettartam végén megsemmisítés-ártalmatlanítás-újrahasznosítás) energiaigény vagy környezetterhelés szempontjából kedvezőbb lenne, mint egy régi benzines kocsi hosszabb távú, szakszerű karbantartás útján történő üzemeltetése, életben tartása.

A marketing és az új termékek promotálására irányuló tevékenységek azonban sokmindenre képesek, akár lényegi műszaki ismeretek hiányában is. Az átlagfelhasználó viszonylag szűk szeletét tudja látni/elképzelni egy gépjármű teljes élettartamát övező körülményeknek. Épp ezt használja a marketing. Felvillantva néhány előnyt és ezt megspékelve néhány kecsegtetőnek hangzó kiegészítéssel a bizonytalan felhasználók hozzáállását irányítani tudják, vagy akár megváltoztatni. Természetesen mindig elmarad annak a duplaannyi hátránynak a közlése, amelyet egy kecsegtető előny generál. Ezek veszélyes dolgok, emberek széles körét tarthatják tudatlanságban komoly gyártók...

De mondok jobbat: minden politika és üzlet! Nehogy azt gondolja itt valaki hogy azért kezdtek elektroautó meg hibrid fejlesztésbe, gyártásba hogy ezzel elsőként óvják a környezetet. Üzlet és profitnövelés áll a háttérben. A mérnökök sem úgy terveznek már hogy egy jó konstrukció, masszív vas legyen az eredmény. Fentről jön a gazdasági és üzleti/politikai érdekeken alapuló utasítás: adott a keret, első a költség. A műszaki megfontolások háttérbe szorulnak, a mérnökök keze erősen kötött, mert az az első hogy hol lehet anyagot, költséget megtakarítani. Ez az elvárás!

Ez egy öngerjesztő folyamat, mert az alacsony költség további kecsegtetésként hat az ügyfél/megrendelő felé. De úgy van megcsinálva hogy a profit maximalizálva van. Ilyet persze nem írnak le a reklámújságokban, de amikor azt olvasod hogy "optimalizált megoldás" vagy hasonló, ott legalább 60-70%-ban ez áll a háttérben. Persze ez matematikai fogalom igazából, aki tanulta tudja, aki nem -mint az átlagember is- nem mindig tud belelátni ilyen mélységbe.

2023. nov. 29. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/55 A kérdező kommentje:
Vicces az alacsony költségkről olvasni, amikor 10 évvel ezelőtt 5 millió Ft.-ért vettünk szalonautót, míg most egy elektromos autó a szalonból 20 millió Ft. alapfelszereltségben, majd rögtön jön a 30-40 millió Ft., ahogyan elkezded variálni a fényezést és az extrákat.
2023. nov. 29. 23:25
 53/55 anonim ***** válasza:
#50 Hidrogén. Az vagy te. :D
2023. nov. 30. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/55 anonim ***** válasza:
Javaslom a téma alapos átrágását. Jelenleg bizony vannak hidrogén hajtású motoros kísérletek.
2023. dec. 2. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/55 anonim ***** válasza:

#54 Persze. És? A világon mindig minden területen kísérleteznek mindennel.


95%-uk csupán egy elmélet bizonyítása, egy gyakorlati kísérlet, nulla relevanciával.


További 4% egy komolyan gondolt kísérlet, ami ugyan működik, de bizonyos okokból soha a büdös életben nem lesz belőle semmi. Ide tartozik a hidrogén is.


További 0.9%-ba tartoznak azok, amik relevánsak és kivitelezhetők, azonban egyszerűen elveszítik a "harcot", ilyen például az elektromos autó.


Maradt 0.1%. Ez az az egyetlen opció, amely valóban a jövőt jelenti. És ez kérlek szépen, a mi esetünkben, a szintetikus üzemanyaggal hajtott hibrid rendszerű belsőégésű motorokat jelent.

2023. dec. 3. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!