Szerintetek megvegyem ezt az autót?
Sziasztok! Dilemmában vagyok. Van egy 30 éves kis autócskám (első), amivel nincs semmi baj. Tehát cserére nincs szükségem. Viszont lenne egy lehetősegem lecserélni. 2,5 millióért egy közeli ismerősöm autóját el tudnám hozni. Első tulaj, 10 éves autó kifogástalan állapotban. Egy megbízható távolkeleti kisautó.
A nettő béred 3-6 szorosa szabályba is beleférek. Úgy vagyok vele, hogy 23 évesen most ha ezt leakasztanám, akkor egy 6-7 évre megvagyok autóval elég olcsón. Csupán a fukarság mondja azt, hogy a megtakarításaim majdnem egészét lehet nem kellene elverni mert még igazaból elvagyok az első autómmal.
Kicsit hiúsag, kicsit mégis egy reálisan jó deal lenne.
Ti mit tennétek? Alapesetben az autó árát ~1év alatt meg tudom ismét spórolni.
#11 Egyreszt, a hibakat erdemes mielott megjavitani, nem megvarni mig eljut erre a szintre az auto. Nyilvan nem egyik naprol a masikra kerult bele olyan darabszamu hiba, aminek a javitasa 4-6mft. Masreszt, a Ford meg ma is kulonb autogyartasi filozofiat kovet, mint a Kia 10 eve. Leirtam mi ennek az oka. Nem azert nem jo otlet 10 eves Kiat venni, mert en talalkoztam motorcseres Ceedekkel. Egyszeruen nem tudod mit veszel a penzedert (a gyarto sem tudja mit ad el azert a penzert), nem kiforrott. Sem a muszaki tartalom, sem a beszallitoi halozat, sem azok minosege. Altalanossagban a gyarto, foleg a Ceed minoseget illetoen irtam azt, amit.
A Kia most 7 ev garanciaval ertekesit. Nem sokkal tovabb fogjak huzni, esetleg egyes darabok amikben keves a km megerik a 15-20 eves kort gtk nelkul. Kivetelek vannak, gazda es hasznalatfuggo is, de altalanossagban a Kia (foleg a Ceed) akkor jo valasztas, ha nagyon fiatalon veszed es csak kozeptavban gondolkozol benne.
Köszi a kommenteket. Abban az esetben ha ennél a konkrét autónal tenyleg rendszeresen szépen hordva volt szervizbe és jelenleg baja nincs úgy megérheti?
Előtte átnéznék szakemberrel teljesen a kocsit. De mint mondtam, itt én az eladóban is nagyon bízom, mert az ő autótartási attitűdje nekem garancia arra, hogy nem fogok rafázni a kocsira.
Azt majd még átolvasgatom, hogy mikre kell figyelni, meg átlapozgatjuk a szervizkönyvet, hogy évente kb. Ő mennyit költött rá. Ha kedvező a helyzet, akkor én szívem szerint belevágnék.
Ha lehet, ne legyen benne sok km (max. 150k)! Évente legyen meg az olajcsere visszamenőleg max. 15000 km-enként! Motor csendben járjon, ne kopogjon! Ha GDI, akkor én az injektorokat rövid időn belül ellenőriztetném. Egyesek szerint emiatt égeti át a dugattyúkat, más info szerint kokszosodik a dugattyú teteje, és ez vezet rendellenes égéshez.
#16 Kérdező akkor sem. Mint írtam, 10 év körüli Ceedet nem jó ötlet megvenni. Van helyette ezernyi más autó, ennyi pénzért másból is találsz 1.4-1.6 benzinest ami megbízhatóbb és várhatóan tényleg elmegy még jó ideig.
Persze ez is szubjektívum. Tényleg nem a márka vagy a típus lehúzása gyanánt írom, csak racionálisan leírtam, hogy miért nem jó ötlet a Ceed ilyen idősen.
#18 Csak kíváncsiságból, mi volt ez a hibahalmaz és a kiváltó oka(i)?
Kia tulajként (Sportage): nincs több baj a Kiával mint bármelyik más tipussal. Sőt, sokkal kevesebb!
Nem a Kiával van a baj, hanem a hazai utakon futó 5x visszatekert órájú, lefingott, de kikozmetikázott, kint már kukázott de ide még jó lesz példányokkal.
Ha tényleg tudsz róla mindent akkor nyugodtan megveheted.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!