Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy újabb vagy egy régebbi...

Egy újabb vagy egy régebbi autó fenntartása a drágább?

Figyelt kérdés

Nem vadi új autóra gondolok, hanem pl egy 10-15 évesre és egy 20 évesre.

Mondjuk egy 2010-es vagy egy 2002-es.

Gondolkodok rajt, hogy melyiket vegyem meg, az újabbikat vagy a korábbi generációt.

A régebbi valószínűleg többet futott, jobban kikezdte az idő, viszont az újabb típusban több és bonyolultabb alkatrészek vannak.



2023. okt. 24. 11:39
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
36%
Amelyik piros.
2023. okt. 24. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

Típustól és állapottól függ, lehetetlen általában megválaszolni a kérdést.

Egyébként egy 15 éves és egy 20 éves egy korosztály, nem is értem, miféle különbséget akarsz látni közöttük.

2023. okt. 24. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Ez nem egy fekete fehér dolog, nincs rá konkrét válasz. Az általános az, ha karbantartják, gondos a tulaj, akkor egy régi autó is lehet kitűnő. Ha leszrják akkor egy újabb is lehet egy romhalmaz.


Az a bajom az alacsony futásteljesítményű autókkal, hogy azokon még nem jöttek még ki a nagyobb dolgok. Csalogató egy 20 éves autó 100 ezer km-rel benne, de azzal te fogsz majd foglalkozni inkább. Viszont ugyanaz a típus, ugyanúgy 20 éves, de 300 ezer km-rel, ott már valószínű locsolt már rá valaki pénzt.


Költeni minden autóra kell, nem lehet kikerülni, idő kérdése, hogy mikor mit és mennyiért. Sokan szeretnének mindenféle évjáratú autó esetén egy top állapotút venni, ami ne fogyasszon sokat, tankolni kelljen meg olajat cserélni, ne rohadjon le, ne kelljen javítgatni, de ilyen autó nem létezik.


A kiadások mértékét az fogja meghatározni, hogy mit veszel, mást fog kérni egy Swift és mást fog kérni egy BMW E32, vagy egy Lexus LS (XF40). Mennyire komplex, mennyire elérhető hozzá alkatrész, stb.


Ha olcsó autót akarsz, akkor tömegterméket veszel, ami egy könyvtámasz bonyolultsági szintjén van, mert van sok ami közül választhatsz, bontanak sokat, csilliárd alkatrész van hozzá az 500 Ft-ostól a félmilliósig, kevesebb dolog romolhat el. Csak nem lesz annyira luxi. Nem fogsz kitűnni a hatezredik Astra J-vel a tömegből. De nem is fogsz annyit költeni, mint aki egy Lexus LS 600h L-t tart.


Tudom nagyon végletes, csak így könnyebb megérteni.


Összegezve, olyan autót fogsz venni, amilyen szinten azzal foglalkozva volt, teljesen mindegy, hogy 5, vagy 50 éves. Annyit fogsz rá költeni szintén, amilyen kategóriából jön, amennyire elérhetőek hozzá az alkatrészek.

2023. okt. 24. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%
Csak a zsír új garancias gép jó, kötelező szervízt kap km előirasoknál. Bizonyos tipusok már 4-5 év alatt és tré gazdáik miatt behalnak. Elvileg minél egyszerűbb a műkódés szivo benzin dizel gep keves elektronikas extra annal megbizhatobb . A korosabb gépek eseten ezek a japanok koreai vw-skoda modellek. De mindezt csak a komoly atnezese biztositja , műhelyben szaki ránéz akna-csáp alatt .
2023. okt. 24. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%
3-as választ tovább árnyalnám azzal, hogy ha keveset futott, akkor lehet, hogy többet használták városban, ha többet futott, akkor meg sokat használták országúton. Mindenki tudja, hogy az egyenletes országúti közlekedés nagyságrenddel kevésbé amortizálja le az autót, mint a néhány km-es városi közlekedés.
2023. okt. 24. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Íííígy van, köszönöm a kiegészítést.


(3-as)

2023. okt. 24. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
Nagyban függ a típustól. Nagy általánosságban elmondható, hogy minél újabb, annál drágább, de nem mindig. Pl. egy 2002-es dízel pénzesebb lesz, mint egy 2010-es szívóbenzin. Vagy pl. valami ritkább autó, netán magyarországi képviselet nélkül.
2023. okt. 24. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk pont a 10-15 éves is már régi annyira, hogy bármikor bármi megadhatja magát rajta. A 20 évesnél meg oké hogy egyszerűbb, kevesebb a meghibásodás lehetősége, de amit ezen megspórolsz, azt ráköltheted a lakatolásra. Mert azzal meg korróziós gondok lehetnek már gazdagon. Na meg más hátrányai is lesznek a 20 évesnek: ergonómia, kényelmetlen, hangos, büdös, környezetvédelem, fogyasztás, stb...

Így én általánosságban azt mondanám, hogy kb egál. Nem lesz köztük nagyságrendi különbség. Konkrét példányoknál meg előélet, karbantartottság függvénye. A 20 éves is lehet szopóroller, a 10 éves meg patika és fordítva is.

2023. okt. 24. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

“ Egyébként egy 15 éves és egy 20 éves egy korosztály, nem is értem, miféle különbséget akarsz látni közöttük.”


Úgy értem, hogy egy régebbi és egy újabb generáció. Pl egy 2005-ös W211-es vagy egy 2010-es W212-es Merci

2023. okt. 24. 13:08
 10/15 anonim ***** válasza:
100%
#9 Ez csak is az előző tulajdonosokon múlik, ha nem tartották karban teljesen mindegy hogy 211 vagy 212, így is úgy is megszívod vele. Nyílván az újabbat jobb használni, technika visszafele nem fejlődik, de ha szűk a keret akkor érdemesebb egy megvigyázottabb 211est nézni, mintsem egy lelakott 212est.
2023. okt. 24. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!